Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 51

Emner: At lære at strikke

  1. #11
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mrslangholz Se meddelelser
    Takker så skal jeg bare ha fundet noget spændende garn jeg fik noget kedelig gråt ved min mor til at starte med. Kan jeg godt lave et halstørklæde på en 3´er strikkepind for det er det eneste jeg har
    Hvis du gerne vil have nogle flere strikkepinde harjeg en del jeg kan sende til dig Du kan lige sende mig en mail med din adresse og jeg sender dem i morgen

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Ej hvor er det sødt af dig sender lige en pb med det samme. Takker mange gange
    Kig gerne forbi min blog

  3. #13
    strikketøsen Gæst
    !
    Nu når du lige er begyndt at strikke, så kan det være en fordel for dig at bruge et større nr. pinde 4 eller 5 og evt. lidt tykkere garn.
    Der står altid på banderolen på garnet, hvilket pindenr. der anbefales til netop dét garn.

    En lille regel du kan benytte er at meget tykt garn (til meget tykke pinde nr. 7, 8 og opefter) har en løbelængde på omkr. 50m pr. 50 gram og næste løbelængde til f.eks. pinde nr. 5 - 6 ligger på 100m pr. 50 gram og ved en løbelængde på 110 - 125 vil du typigsk kunne bruge pinde 4 el. 5. Ved de tyndere garner er løbelængden oppe på 160 eller 200 meter pr. 50 gram. Her bruges typisk pinde nr. 3 el. 3½.

    Jeg håber, dette hjælper dig bare lidt!

  4. #14
    jannie Gæst
    så er der pakket strikkepinde i str 2½ - 10 tror jeg det var + garn til lidt tykke pinde så du kan strikke lidt
    Sender det i morgen

  5. #15
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    !
    Nu når du lige er begyndt at strikke, så kan det være en fordel for dig at bruge et større nr. pinde 4 eller 5 og evt. lidt tykkere garn.
    Der står altid på banderolen på garnet, hvilket pindenr. der anbefales til netop dét garn.

    En lille regel du kan benytte er at meget tykt garn (til meget tykke pinde nr. 7, 8 og opefter) har en løbelængde på omkr. 50m pr. 50 gram og næste løbelængde til f.eks. pinde nr. 5 - 6 ligger på 100m pr. 50 gram og ved en løbelængde på 110 - 125 vil du typigsk kunne bruge pinde 4 el. 5. Ved de tyndere garner er løbelængden oppe på 160 eller 200 meter pr. 50 gram. Her bruges typisk pinde nr. 3 el. 3½.

    Jeg håber, dette hjælper dig bare lidt!
    hvis ikke så hjalp det mig

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Takker for jeres hjælp. Skal på posthuset efter pakken fra Jannie i dag glæder mig til at få den. Har fået noget sejt garn ved min svigermor som er godt tykt har lånt 6´er pinde ved hende er ved at strikke et halstørklæde skal nok lige lægge billeder ud når det er færdigt
    Kig gerne forbi min blog

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Dét glæder jeg mig til at se
    og Julemor

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Så er mit første halstørklæde færdig. Jeg ville gerne have det længere men løb tør for garn men nu har jeg da lært at srikke ret. Er gået i gang med et sjal regner med at det også bliver færdig i dag eller i morgen. Det er min dreng der har stået model.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Kig gerne forbi min blog

  9. #19
    Isanna Gæst
    , Anita, godt gået.

    Synes simpelt hen, der så sejt af dig, at du er gået i gang med at lære at strikke. Det må være temmeligt svært, eller hvad?

    Jeg har strikket fra barnsben - næsten. Lærte det af min mormor, så jeg kan ikke huske hvordan det var at lære at strikke.

    Jeg har prøvet at lære min ældste datter - på 8 - at strikke. Vi gik begge i stå. Det er et par år siden. Måske tiden er moden til at prøve igen. Skal i hvert fald lige ind og kigge på den hjemmeside du henviser til.

    Glæder mig til at se meget mere fra dine hænder i tiden der kommer!!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Jeg lærte at strikke i folkeskolen men kom så fra det igen men der lærte vi kun at strikke ret. Men det er ikke svært kan finde ud af at lave masker og lukke strikketøjet af ja og så har jeg lært at lave flere masker. Når man først er i gang kan man ikke få stoppet synes jeg ikke
    Kig gerne forbi min blog

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •