Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 51

Emner: At lære at strikke

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389

    At lære at strikke

    Jeg har fundet en rigtig god side hvor man kan lære at strikke

    www.paapinden.dk

    Det er med videoer og det hele jeg har lige lært at slå masker op så selvom man måske ikke er så lærenem så kan det faktisk lade sig gøre at lære det
    Kig gerne forbi min blog

  2. #2
    strikketøsen Gæst
    Ja, det er et god hjemmeside - den bliver der ofte henvist til herinde, når der er problemer med et eller andet!

    Held og lykke med projektet! Og husk at du jo altid kan spørge herinde, hvis det er, du går i stå.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Jeg har fuldstændig styr på ret og vrang mn aner ikke om jeg kan finde ud af at strikke efter en opskrift har kigget lidt rundt på nettet men forstår ikke rigtig noget kender i nogen nemme opskrifter til en nybegynder
    Kig gerne forbi min blog

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan starte med at strikke et halstørklæde kun med retmasker både på retten og på vrangen. Hvis du slår 35 - 40 masker op og bare strikker til du synes, det er langt nok. Så skal du bare lære at lukke af til sidst.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Kan også lukke af men aner ikke hvad jeg skal gøre med den sidste maske som jeg ikke kan trække hen over noget?
    Og hvad vil det sige at jeg bare skal stikke ret både på vrang og retside?
    Bær over med mig er fuldstændig grøn på dette område så det kan godt være det er nogen dumme spørgsmål
    Kig gerne forbi min blog

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den sidste maske strikker du bare en gang til, klipper garnet over så du har ca. 10 - 15 cm og trækker garnet igennem masken. Du skal bare trække det til, så der kommer en lille knude. Sådan slutter man sidste maske.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er fine spørgsmål!

    Den sidste maske: Klip garnet nede fra nøglet over, så du har en løs tråd, der dingler ned fra den sidste maske. Træk så i masken, indtil du har trukket garnenden helt igennem.

    Ret på ret og vrangpind vil blot sige, at du ikke strikker nogen vrangmasker. Kun retmasker hele vejen igennem.
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Så er mit første halstørklæde færdig. Jeg ville gerne have det længere men løb tør for garn men nu har jeg da lært at srikke ret. Er gået i gang med et sjal regner med at det også bliver færdig i dag eller i morgen. Det er min dreng der har stået model.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Kig gerne forbi min blog

  9. #9
    Isanna Gæst
    , Anita, godt gået.

    Synes simpelt hen, der så sejt af dig, at du er gået i gang med at lære at strikke. Det må være temmeligt svært, eller hvad?

    Jeg har strikket fra barnsben - næsten. Lærte det af min mormor, så jeg kan ikke huske hvordan det var at lære at strikke.

    Jeg har prøvet at lære min ældste datter - på 8 - at strikke. Vi gik begge i stå. Det er et par år siden. Måske tiden er moden til at prøve igen. Skal i hvert fald lige ind og kigge på den hjemmeside du henviser til.

    Glæder mig til at se meget mere fra dine hænder i tiden der kommer!!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Jeg lærte at strikke i folkeskolen men kom så fra det igen men der lærte vi kun at strikke ret. Men det er ikke svært kan finde ud af at lave masker og lukke strikketøjet af ja og så har jeg lært at lave flere masker. Når man først er i gang kan man ikke få stoppet synes jeg ikke
    Kig gerne forbi min blog

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •