Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: er der forskel?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35

    er der forskel?

    på grønlandske perler -toho -og rocailles perler?

    tror mine er rocailles og ville gerne købe flere ...men kan kun finde rocailles hos panduro..
    perlerne skal bruges til f.eks stenbodens mønstre
    er der et billigt websted at købe hobby ting og perler og får rokkemedlemmer procenter nogen steder?

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Wendi Se meddelelser
    på grønlandske perler -toho -og rocailles perler?

    tror mine er rocailles og ville gerne købe flere ...men kan kun finde rocailles hos panduro..
    perlerne skal bruges til f.eks stenbodens mønstre
    er der et billigt websted at købe hobby ting og perler og får rokkemedlemmer procenter nogen steder?
    Du får 10% rabat ved både Hobbydillen og Hobbyisten når du bare lige husker at sige at du er medlem af Rokken
    http://www.rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?f=165

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Venter du 2 dage. så får du 20% ved hobbyisten
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35
    ok lyder fedt :) men de har ferie ser jeg de er ikke tilbage før den 8 sep

    nå men kigger de her opskrifter jeg har igennem.....og

    de er vist meget gamle kan ikke finde nogen af dem på stenbodens hjemmeside....de nyeste er fra 86... og det kan jeg se på nummeret 860101..... men så er der nogle der hedder 206-11 og der er intet billede til andet en et logo i hjørnet
    nogen derhar nogen ide om hvor gamle de er...de spænder fra 200-00 noget op til omkring 600-00 noget

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35
    hehe har lige fundet nogle af hobbyistens opskrifter også....måske han kan fortælle hvor gamle de er

    nummer
    172
    175
    177
    116
    111
    148

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Wendi Se meddelelser
    på grønlandske perler -toho -og rocailles perler?

    tror mine er rocailles og ville gerne købe flere ...men kan kun finde rocailles hos panduro..
    perlerne skal bruges til f.eks stenbodens mønstre
    er der et billigt websted at købe hobby ting og perler og får rokkemedlemmer procenter nogen steder?
    De der rocailles kender jeg ikke, men jeg ved at opskrifterne fra Stenboden skal sys med Stenbodens perler. Jeg har tidligere, hvis jeg manglede en bestemt farve, syet toho-perler sammen med stenbodens, og det blev ikke godt. Toho er en microskopisk anelse større, og lidt mere uens i størrelsen, så hvis man syr efter flamingokroppe, hvor det er vigtigt, at det passer nøjagtigt, så vil jeg anbefale, at du bruger de perler som det givne mønster er lavet til, og IKKE blande dem.

    Held og lykke med perlerne.

  7. #7
    Tut Gæst
    Stenbodens broderiperler 9/0 er Toho perler.

    Der kan være lidt forskel i størrelsen, især hvis du syer både med A og B perler i samme arbejde.

    De gamle opskrifter du søger er fra før 1984.

    fra Tut

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35
    det erikke nogen jeg søger..det er nogen jeg har... men der er ikke forside på så intet billede af hvordan de ser ud

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •