Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: har lige fået noget uld hjem

  1. #1
    jaheta Gæst

    har lige fået noget uld hjem

    jeg har lige fået noget rå-uld hjem , det er meget fugtigt og har nu kommet det i et dynebetræk , så jeg ved ikke om det nogle sinde kommer til at kunne bruges , men sætter da lige et billed ind af det , så jeg måske kan få en bedømmelse af det og hvis det ikke kan bruges til skræk og advarelse for andre nybegyndere i spindingens verden

    Jane
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv lige at trække det fra hinanden lidt, og spind lidt af det, men det lugter vel friskt ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Mug er det ikke ny klippet...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    skal uld være nyklippet for at kunne bruges?
    Har noget liggende, men det er 4 år gammelt, det var nyklippet da jeg fik det, klippede det selv af;-), Jeg fandt desværre aldrig noget at karte det med!
    Er det lige til at smide ud?

    Susana
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    dyne betræk er for tæt- hæng det i kartoffel sække. Jeg kan sende et par med din uld i næste uge. Friske klippet uld kan hurtig bliver dårlig i det varme hvis fåret har været fugtigt, og ulden opbevaret forkert (taler fra bitter erfaring) Men det kan holde i flere år hvis opbevaret tørt og luftigt. Er hammen meget filtet, opgiv det ellers bliver glæden med at spinde ødelagt. Venligst Renee

  6. #6
    Mortilen Gæst
    ØØØhm... Hvor kan man liiiige få fat i kartoffelsække? Vi spiser ikke lige sækkevis af kartofler....?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Spiser i gulerødder? Det er de der gule net-sække! Men hvis det er fugtigt, ville jeg nok sprede det ud et sted hvor der er varmt, så evt. al fugtighed er væk, inden jeg lagde det i sådan en sæk. - Og så ville jeg være meget opmærksom på der ikke går møl i.

    Ellers kan jeg kun sige, at uld er noget underlig individuelt noget. Jeg har stadig nogle uldprøver fra mine allerførste får og det er, goosh... efterhånden 22 år gammelt. Ikke nok med det, så er det opbevaret i den største "dødssynd" mod uld, nemlig i fryse-plastikposer! Tro det eller ej, ulden fra Pruska, Brunhill, Maria og Magdalene kan stadig bruges!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #8
    dealuxe Gæst
    Jeg spørger måske lidt dumt...

    Hvor får man fat på eller køber uld??

    Jeg har prøvet at undersøge det men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen steder :o(

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Hvorfor ikke få det vasket og tørret og så bare på lager med det indtil det skal bruges.
    Jeg bruger de bokse med hjul man kan købe i supermarkederne, når bare ulden er ren og tør, holder det sig super der og møllene har ingen adgang ( hvis der er luft huller i boksene taper jeg dem lige til.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    24 Sep 2010
    Geografisk sted
    Fredensborg
    Indlæg
    166
    Citat Oprindeligt indsendt af dealuxe Se meddelelser
    Jeg spørger måske lidt dumt...

    Hvor får man fat på eller køber uld??

    Jeg har prøvet at undersøge det men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen steder :o(

    Er det rå-uld du søger eller er det karte-flor?

    Camilla Høeberg
    Sidst redigeret af hundeuld : 21-10-2010 kl. 12:05 Årsag: Ingen egen hjemmesider i signaturen eller i indlæg TAK

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •