Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 49 af 49

Emner: Heste tømme / strikkelise

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Her er mine 3 strikkeliser:

    Den lille sjove grøn/gule med et sjovt ansigt har jeg haft i ca. 30-35 år. Jeg kan ikke huske, hvor jeg købte den dengang.

    Den store firkantede med 5 hovedløse søm er den, jeg har arvet efter min mormor.

    Den lyserøde er en jeg købte engang sidste år i Panduro.
    Strikkeliser 001.JPG
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #42
    Hanne Nyegaard Gæst
    Det er rigtig sjovt at i finder strikkelisen frem. Jeg kan huske min far lavede dem til mig og mine to søstre, det var af garntrisser med søm i, men jeg kan ikke huske om vi brugte dem. Nu er jeg så kommet i tanke om at jeg har set dem i "min" garnforretning og jeg vil købe en. Jeg er nemlig ved at strikke nogle fine sommertoppe til Reden og der skal en snor igennem taljen. Der kunne det være rigtig fint at bruge strikkelisen.

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der flere der har strikkelise i deres gemmer
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    lenemormeinild Gæst

    Okay

    Sjovt denne tråd er fundet frem, for jeg har lige fundet mine strikkeliser frem og de ligger på arbejdet for jeg ville vise børnehavebørnen dem og få dem til at være med til at lave nogle lange snore på dem.




  5. #45
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, navnesøster! Og lange snore kan man bruge til mange ting. Ikke kun til at binde med. Måske kan børnene bagefter lave noget sjovt ud af de lange snore.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #46
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hanne Nyegaard Se meddelelser
    Det er rigtig sjovt at i finder strikkelisen frem. Jeg kan huske min far lavede dem til mig og mine to søstre, det var af garntrisser med søm i, men jeg kan ikke huske om vi brugte dem. Nu er jeg så kommet i tanke om at jeg har set dem i "min" garnforretning og jeg vil købe en. Jeg er nemlig ved at strikke nogle fine sommertoppe til Reden og der skal en snor igennem taljen. Der kunne det være rigtig fint at bruge strikkelisen.

    Ja, den med garntrisserne lærte jeg også som barn.

    senere lærte jeg at strikke hestetømme på 2 strømpepinde.

    http://www.youtube.com/watch?v=iJ0s_2TBwCQ

    eller hæklet http://www.youtube.com/watch?v=cjXsRkr1oWo

    mange gode ideer her http://domesblissity.blogspot.dk/201...-knitting.html hjemme lavet strikkelise

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kunne da godt tænke mig at se flere strikke liser, den her fandt jeg på nettet, den er da ikke til at stå for 128_38000_0005.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Den er sjov, Hundeuld.
    Man kan bruge de strikkede snorre til mange ting. F.eks. rulle dem rundt, sy dem sammen og lave grydelapper. Man kan også lave kurve, tasker, hatte og mange andre spændende ting af hestetømmer på en strikkelise.

    Jeg har et hæfte af Bente Lavsen (Der var engang), der hedder: Valket Rullestrik. Den handler om ting, man kan lave af strikkede og hæklede snorre. Som man også kan strikke på en strikkelise istedet for på strikkepinde.

    Her kan I se hæftet (og jeg kan se, at der er flere hæfter om snorrestrik fra hende):http://www.bentelavsen.dk/hfter

    scroll lidt ned på siden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Her er mine 3 strikkeliser:

    Den lille sjove grøn/gule med et sjovt ansigt har jeg haft i ca. 30-35 år. Jeg kan ikke huske, hvor jeg købte den dengang.

    Den store firkantede med 5 hovedløse søm er den, jeg har arvet efter min mormor.

    Den lyserøde er en jeg købte engang sidste år i Panduro.
    Strikkeliser 001.JPG
    Den store firkantede med 5 søm uden hoveder arvede jeg fra min mormor, som var født i 1896. Det er enten hendes far eller en af hendes 4 brødre, som har lavet den mellem år 1900 og 1910 ca.. Så den er meget ældre end jeg.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •