Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hjælp til klokkebloms kjole

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67

    Bekendtgørelse Hjælp til klokkebloms kjole

    Er der nogen der har strikket den klokkeblomst kjole der ligger i Download?
    Jeg har overtalt min mor til at strikke den til min niece, så jeg skal have fundet noget garn. Det der står i opskriften er ret svært at finde, så jeg spurgte i en strikkeforetning, og de sagde at jeg kunne bruge alm bomuldsgarn. Men jeg kan se i opskriften at i det blandingsgarn der bruges der, er der lidt Elastic nylon i.....jeg forestiller mig jo så at det måske gør det lidt elastisk, og vil kjolen så ikke blive stram hvis der bruges garn uden Elastic nylon?

    Håber der er nogen der ved lidt om det, for jeg vil jo nødig sætte min mor igang med noget der bliver ubrugeligt i sidste ende.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg har brugt Blend bamboo fra Hjertegarn,med godt resultat..Den kom til at passe på en prik..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af MaBaPe Se meddelelser
    Jeg har brugt Blend bamboo fra Hjertegarn,med godt resultat..Den kom til at passe på en prik..

    Tusinde tak for hjælpen.....Det bestiller jeg lige 5 nøgler af så der kan blive en kjole.
    Det er enda billigere en det bomuldsgarn jeg blev foreslået at bruge, inde i butikken.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Det kommer du ikke til at fortryde... det er så lækkert..lækkert..lækkert..

    Husker jeg rigtigt tror jeg næsten kun jeg brugte det halve antal ngl.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af MaBaPe Se meddelelser
    Det kommer du ikke til at fortryde... det er så lækkert..lækkert..lækkert..

    Husker jeg rigtigt tror jeg næsten kun jeg brugte det halve antal ngl.
    Men var det så en kjole du strikkede, eller en top? For det ser ud til at opskriften er til begge dele.

    min mor vil strikke den som kjole, så jeg springer ud i det og køber 5 nøgler, resten kan vel blive til et par strømper eller en hue til den lille, hvis der er garn tilbage efter kjolen
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg strikkede den som en top,godtnok.... den går lige til under numsen.. Jeg købte også så jeg var sikker på at have nok... og rester ja det er jo bare en anledning til at begynde på noget nyt *smil*

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af MaBaPe Se meddelelser
    Jeg strikkede den som en top,godtnok.... den går lige til under numsen.. Jeg købte også så jeg var sikker på at have nok... og rester ja det er jo bare en anledning til at begynde på noget nyt *smil*
    Ja rester er kun til for at man kan få brugt sin fantasi.
    Jeg var i Esbjerg i går og købte 5 nøgler Blend bamboo(lilla) fra Hjertegarn som du foreslog, og mander hvor er det dejlig blødt.
    Jeg kunne godt forestille mig at jeg skal have overtalt min mor til at strikke et eller andet til mig af det garn. Det må være utrolig dejligt at have på.

    Endnu en gang tusinde tak for hjælpen MaBaPe. Havde nok ikke fundet frem til så lækkert garn, hvis jeg selv skulle have fundet rundt i garnjunglen.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så glæder vi os til at se den færdig
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Så glæder vi os til at se den færdig
    Ja det gør jeg også.....Jeg talt med min mor i går, og hun glæder sig helt vildt til at komme i gang. Hun får dog først garnet d.8.oktober, for der kommer hun her hjem til os. Hun sidder i Grækenland nu, og jeg syntes ikke jeg vil bruge penge på at sende det helt der ned når nu hun snart kommer til Danmark.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •