Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: hvordan gør man

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217

    hvordan gør man

    Jeg blev spurgt af en veninde om man enlig kunne spinde med ens kat/hundehår jeg savert ja at jeg ved at nogen gør men ved ikke hvordan de gør.
    Hun sagde om det ikke bare var og spinde det på rokken som jeg har. svaret at det ved jeg faktisk ikke og der for vil prøve at forhøre mig.
    Jeg er godt nok ny spinder men jeg blev da nysgeri efter den snak med min veninde. hvis man nu skulle spinde en kattehår med hvad karter man det så sammen med? alm fåruld eller og det samme med hund
    hvad for noget er bedst at bruge her tænker jeg på rascer. jeg har selv en main coon kat men ved ikke om det er noget der kan bruges. Hvis det kan lade sig gøre så bliver det et projekt langt ud i fremtiden når jeg rigtig er blevet dus med min rok og mit spinderi så jeg kan få en hel tynd jævn tråd. så må jeg forske universet videre.
    en lille spørgsmål fra en nysgeri nybegynder i rokke spin.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #2
    Chickabee Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    hvad for noget er bedst at bruge her tænker jeg på rascer. jeg har selv en main coon kat men ved ikke om det er noget der kan bruges.
    Jeg vil tro at det kommer meget an på den enkelte kat om dens uld er egnet eller ej.

    Jeg har selv to ragdolls - en han og en hun - og deres pels er meget forskellige selvom de er samme race og endda halvsøskende. Hunkatten har en meget kraftig pels med meget underuld mens hankatten har en tynd pels der primært består af dækhår og meget lidt underuld. Min veninde har to main coon, som vist også er søskende, og hos hende er det omvendt - hankatten har en hårpragt uden lige mens hunkatten har en tjavset og tynd pels stort set uden underuld.

    Men projektet lyder spændende - det kunne være at jeg skulle begynde og gemme uldtotterne - måske nogle kunne få glæde af dem...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Man børster vel en langhåret kat på samme måde som man gør med en langhåret hund. Så får man jo helt automatisk nogle totter uld med på børsten.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Hundeuld har før spundet af kattehår, så måske har hun et fif eller to

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser

    hvad for en af dem søde hundeuld? jeg syndes jeg har lurert og syndes ikke jeg helt fadt ud af hvordan det enlige gøres. bliver det smidt sammen med fåruld eller hva sker der.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Pssssssssss. Lad være med at spinde det, det er noget møg...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    godt så det siger jeg så til min veninde som ikke har en dyt forstand på det men nysgeri blev vi.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    ER du stadig nysgerrig

    En god planteveninde har en langhåret kat - racen kender jeg ikke. Da der kom planter i foråret fra hende, lå der en lille kuvert sammen med dem indeholdende den bløde pels, hun havde børstet af katten...

    Det faldt jeg over forleden. Og idag besluttede jeg mig for, at det skulle der lige leges med. Hvordan jeg gjorde... Ja øhm jeg spandt vist bare som en kat Tænkte ikke over at gøre noget specielt.

    Så spundet blev det. Og tvundet sammen med morbærsilketråd. Nu er det så vasket og hænger til tørre - så det sidste billed, må du vente med. Jeg er lidt spændt på, hvordan fibrene har artet sig. Nogle af dem jo nok lidt korte i det. Men her er de to første billeder.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herligt Zep bare hop ud i det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •