Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: HJÆLP! Knuden ved trådskiftet

  1. #1
    Vovsa Gæst

    HJÆLP! Knuden ved trådskiftet

    Jeg har modtaget mit begyndersæt i dag og er i fuld krig.
    Første gang jeg skulle skifte tråd bandt ejg et råbåndsknob, men det gik op da jeg trak for at få knuden igennem perlerne.

    Så bandt jeg et kirurgknob istedet (dobbelt råbåndsknob) og det holder. Men problemet er at jeg nu er kommet til en perle hvor jeg simpelthen IKKE kan få den møgknude igennem.

    Hvad gør jeg? Er der nogle smarte tricks ig tips?

    Jeg kunne jo selvfølgelig pille omgangen op og sætte en anden perle i, men jeg risikerer jo at den også driller

    /Vovsa

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg binder ikke knuder, men hæfter enderne således:
    Når tråden skal hæftes trækker jeg nålen videre gennem et par perler i den underliggende række -stikker nålen rundt om tråden i forrige række og stikker igennem løkken der bliver på min igangværende tråd, så bliver der ligesom bundet en knude omkring tråden i den underliggende række. Dette gentager jeg et par gange eller 3. Ligeledes starter jeg med den nye tråd lidt tilbage i forrige omgang på samme måde. Jeg passer på ikke at gå igennem de perler jeg skal bruge fremover, for så kan jeg have svært ved at komme igennem dem næste gang.

    Håber du forstår - ellers spørg igen - måske har jeg nogen tegninger.
    Knus Rita

  3. #3
    Vovsa Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Jeg binder ikke knuder, men hæfter enderne således:
    Når tråden skal hæftes trækker jeg nålen videre gennem et par perler i den underliggende række -stikker nålen rundt om tråden i forrige række og stikker igennem løkken der bliver på min igangværende tråd, så bliver der ligesom bundet en knude omkring tråden i den underliggende række. Dette gentager jeg et par gange eller 3. Ligeledes starter jeg med den nye tråd lidt tilbage i forrige omgang på samme måde. Jeg passer på ikke at gå igennem de perler jeg skal bruge fremover, for så kan jeg have svært ved at komme igennem dem næste gang.

    Håber du forstår - ellers spørg igen - måske har jeg nogen tegninger.

    Jeg tror det ville hjælpe en del med nogle tegninger... jeg kan ikke rigtig se det for mig

    Men jeg er meget glad for at høre der er en anden løsning

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg skal prøve og se, om jeg kan finde noget senere på aftenen.
    Knus Rita

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    kender godt metoden. Du ligesom laver et knaphulssting rundt om tråden og trækker videre gennem nogle perler.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Ja, det er rigtigt som L.H.L skriver. Prøv at søge på knaphulssting på Google, hvis du ikke ved, hvordan de laves.
    Omskrevet så lyder vejledningen sådan: Træk tråden igennem et par perler, lav 1 eller 2 knaphulssting mellem perlerne, gentag evt. og træk til sidst tråden igennem et par perler. Klip af. For at få færrest mulige dobbelttråde gennem perlerne, startes den ny tråd fra en anden retning (også med knaphulssting imellem).

    Jeg kan desværre ikke finde en tegning af det, og jeg kan ikke selv tegne det. Så ville jeg vise dig det, men vores kamerabatteri har åbenbart fået lidt saltvand i ferien, så det dur ikke.

    Jeg håber, du finder ud af det.
    Knus Rita

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Jeg lager å knuten som Rita.Veldig grei måte å gjøre det på.

  8. #8
    Vovsa Gæst
    Tak Rita og co.

    Nu gav det pludselig mening!

    Jeg opdagede desværre en fejl i mit arbejde... kunne ikke regne ud hvor den var, så har pillet hele balladen op igen.

  9. #9
    Tina Gæst
    Du må bare på den igen, men lidt ærgerligt er det nu altid, når man syr baglæns.
    Glæder mig til at se billede af det færdige arbejde.

  10. #10
    Vovsa Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Du må bare på den igen, men lidt ærgerligt er det nu altid, når man syr baglæns.
    Glæder mig til at se billede af det færdige arbejde.
    Jeg fik skam taget et ret ok billede af dimsen inden det gik helt galt. Det kan jeg lægge ind på forum i morgen. Jeg tror jeg har brugt 1-1½ time på at fremstille den og rode med det hele...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •