Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 38 af 38

Emner: Bord dæk dig

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Flotte borde! Særligt julebord er en "disciplin", jeg kunne tænke mig at gøre mere ud af fremover...!

    Ja du kan tro, der er blevet knoklet hundeuld Og det er lige præcis gelelys! Et for mig nyt og overraskende positivt bekendtskab. De har en rigtig flot måde at "lyse" blomsterne op på og så har de en lang brændetid! De var tændt fra sidst på eftermiddagen til sen aften. Og igen fra imorges og der er stadig masser af gele tilbage...

    Jeg har prøvet at gå lidt tættere på dekorationerne. MEN jeg arbejder i "vanskelige" farver - for cameraet altså... Dugen på bordene kan kaldes sortrød - datterens valg. For at få den til at fremstå smuk og ikke dyster, så skulle der i mine øjne nogle klare og lidt pangagtige farver i blomster/lys.

    Nogle vil undre sig over, at jeg har blandet lilla eller blå, som det vel egentlig kaldes i blomsterverdenen ind i et rødtonefarvevalg. Dét handler om, at jeg arbejder i kontraster for at fremhæve - for det meste. Og kigger man nøje på såvel de røde roser som de orange tulipaner, så vil man faktisk kunne opdage et blåt skær. Sådan ser jeg det ihvertfald.

    Løvet, altså bladene i dekorationerne forsøger jeg også ofte at variere i både farve og form. En rigtig god lige nu er Lærkespore, som jeg har med i. Det er den med de fligede lette blade. Der er også brugt lidt "forårsgrøn" husløg og endelig en "ferskenfarvet" Alunrod (Heuchere med rod). For at "binde" dug og dekorationer sammen har jeg brugt nogle meget mørke, røde Stedemoder og i bunden af både buketter og (sand)dekorationer er der røde rosenhoveder med både lyse og mørke nuancer i sig for at lave overgang til de klart røde lys.

    Buketterne er bundet i stativer lavet af en papkrans med elefanttrådstivere (omviklet med floratape) på for at inddele den i "rum" og lave håndtag. Papkransen er beklædt med dekorationsbånd som er fæstnet med limpistol. Gelelysene er også blevet omviklet med floratape og derefter fæstnet dels med en blomstertråd og dels med floratape til håndtaget, så det ikke skrider ned i vasen. Floratape er sådan noget crepeagtigt klistret papirbånd, som "limer" lidt, når man trækker lidt i det samtidig med, at man vikler ind.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 17-04-2011 kl. 17:46
    og Julemor

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hold da op nogle lækre farvet og super flotte dekorationer.
    Mvh. Marianne

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    konfirmation

    Sådan kom bordet til at se ud til min datters konfirmation.
    Hun blev konfirmeret lørdag d. 30/4 i strålende solskin
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #34
    Inger1 Gæst
    Her er hvad vi synes det skulle være til min mands 60 års dag, som blev holdt d. 6 november på Havkatten i Hals.


    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    63
    Lidt fra min søns Konfirmation i 2009
    alt er hjemmelavet og holdt i farverne Gul, blå og grøn
    På tallerkenen skulle der til at stå en rejecocktail derfor en flad serviet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Den der aldrig laver fejl, lære aldrig noget.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    63
    Her er så noget fra min datters konfirmation i 2010.
    Hvor vi også lavede alt selv, hvor temaet var blomster og farverne skulle være hvid, sort, rød og lyserød.
    På tallerkenen skulle der til at stå en rejecocktail derfor en flad serviet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Den der aldrig laver fejl, lære aldrig noget.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Det er lige gået op for mig at jeg ikke har noget billede af vores bryllupsbord!! Ej heller af de hjemmelavede bordkort...I hvert fald ikke i de digitale billeder

    Men jeg har da invitationerne;
    DCP_4798.jpg

    DCP_4799.jpg

    100% hjemmelavede og hold op de tog en krig...


    Og så elsker jeg også at lave gode borde.. på trods af at jeg var kommet hjem fra operation eftermiddagen før fik jeg stablet dette nytårsbord på benene sidst vi havde nytår:
    IMG_2842.jpg
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der slet ikke flere der dækker borde så vi andre kan få ideer
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •