Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: wendis digte

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35

    wendis digte

    dette digt skrev jeg for 3 år siden

    mor2.jpg

    billedet er fra min mors 50 års føsdag og bryllup
    det var den sidste gang jeg så hende
    det var i 2001

    For Tidligt Voksen
    Af Wendi


    Jeg holdt din hånd
    Når livet var imod
    Passede din ånd
    Selvom jeg ikke forstod

    At barnet i mig forsvandt
    Mellem glas og promille
    Og var det virkelig sandt
    At jeg aldrig mer’ sku’ være lille

    Jeg ville bare ha chancen
    For at være dit barn
    Men du brød dig ikke om tanken
    Og kaldte mig ”utilfredse skarn”

    For min plads var hos dig
    Gennem helvedes delirium
    Og alt i mig højlydt skreg
    Men jeg blev for altid stum

    Men nu er du død og borte
    Men til hvilken pris?
    Du valgte dit liv at afkorte
    Så nemt lagt på is

    Nu vil jeg leve livet
    Også uden min barndom
    For det du skulle ha givet
    Forsvandt med alkoholens dom

  2. #2
    symadammen Gæst
    Hej Wendi
    Hvor er du god til at skrive digte - det er dog meget tragisk og jeg får helt kuldegys. Håber at du er kommet videre med dit liv, det kan jo ellers være svært hvis man har været udsat for svigt som barn. Sender dig varme tanker

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35
    har skrevet meget og dette skrev jeg samtidig med digtet

    Treenigheden

    Treenigheden er det specielle bånd som min mor, mormor og jeg havde sammen. Vi var 3 generationer af krak familien, og havde et sammenhold der var helt unikt. Min mor var alkoholiker og stofmisbruger, og jeg skulle tit hjælpe med rengøring, eller bare gå i byen for at købe ind, fordi hun havde angstneuroser. Min mormor var meget gammel og ensom, og skulle ligeledes hjælpes med diverse ting i hjemmet. Men mest af alt var vi treenigheden, fordi vi passede på hinanden.

    Opringningen
    Min ringede mormor til mig, med den værst tænkelige nyhed… Min mor var død.
    Hele min verden gik under, lige i det sekund, jeg spurte hende, hvad der var sket og hun svarede at hun var kommet aftenen før, meget omtåget og bare gerne ville sove. Min mormor havde sagt at det kunne hun gøre i hendes seng og så ville hun sove i stolen. Om morgenen havde hun så prøvet at vække hende, men der var mor allerede døds stiv. Jeg var så ked af det den dag, men samtidig spekulerede jeg på hvorfor hun var død. Som det senere viste sig i den medicinske rapport, havde hun taget en overdosis. Hun blev 50 år gammel.

    Løgnen
    Jeg fik resultaterne fra retsmedicineren i januar måned, og min mormor havde fået en blodprop i hjernen nytårsdag, men på grund af hendes tilstand ville jeg ikke fortælle hende at hendes datter havde valgt at dø i hendes seng med fuldt overlæg. Selv da hun fik det lidt bedre, fortalte jeg ikke hvad der var sket.

    Fra treenighed til ensomhed
    I foråret døde min mormor, hun var 92 år gammel, så for hende var tiden rendt ud på den naturlige måde. Dagen efter skrev jeg et brev til min mormor, der forklarede hvad der var sket med mor, og at de nu kunne passe på hinanden i det hinsides.
    Jeg spurgte hende også, om hun ville hjælpe mig med at blive gravid.
    Det lille brev blev senere lagt i hendes urne sammen med et stykke Fazer mint som var hendes ynglings chokolade. Om fredagen var det min 5 års bryllupsdag, det var denne dag jeg blev gravid. 4 dage efter jeg havde skrevet brevet.

    Et farvel fra himmelen
    I april var der bisættelse i Melby kirke. Det var en smuk og solrig dag. Venner fra mange års bekendtskaber mødte op. Jeg sad i højre side og resten af familien sad i venstre. Under hele seancen skinnede solen ind af vinduet, men jeg ænsede det ikke, det er først bagefter at præsten fortalte at solens stråler kun havde skinnet på mig, at jeg havde været badet i lys. Jeg bar min mormor ud af kirken sammen med præsten og graveren, da alle var gået. Det var min måde at passe på min mormor, selv efter hun var død. En uge senere sænkede jeg hendes urne ned i jorden, ligesom jeg havde gjort med mor, et halvt år før. Nu ligger de der ca. en meter fra hinanden i fællesgravens grønne arealer.

    Sorgen bliver nemmere når årene går, men selv nu hvor jeg skriver disse ord, triller en tåre ned af min kind om mindet og savnet af min mor og mormor. Jeg vil for altid savne dem begge og selv om treenigheden blev opløst brat, er livet stille gået videre.

  4. #4
    johnna Gæst
    godt skrevet, det er en god måde at få bearbejdet svære ting på
    håber det hjalp dig

  5. #5
    Enaj Gæst
    Hvor er det dog smukt skrevet Wendi. Jeg er nærmest helt stum af benovelse og tårer triller ned af min kind lige nu.
    Når jeg læser det du har skrevet så fornemmer jeg at du rummer så uendelig meget kærlighed til din mor, men samtidig også en stor stor smerte. Meget meget smukt skrevet.


  6. #6
    krumme Gæst
    Hvor er det smukt skrevet, Wendi....man får dog en knugende fornemmelse i maven..får lyst til at ta' det barn, du engang var, i sine arme, trøste det og tage smerten væk.
    Det kan jeg jo desværre ikke, men jeg kan gi' dig et varmt "cyber" kram og ønske dig alt det bedste i verden...


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35
    en lille en til rokken





    På rokken der strikkes
    så kroppe kan dækkes
    med vanter og hue
    så kulde ej kan true

    Dem som ha mindre
    og ej kan forhindre
    at de på gaden må
    leve under himlen blå

    Og for børn og kvinder
    hvis håb forsvinder
    med trusler og vold
    kan verdnen virke meget kold

    Men et smukt sjals varme
    og en bamses trygge arme
    kan smerte fortage
    de næste mange dage

    Så det er ej uden mening
    at denne strikke forening
    giver deres flid med hjerte
    for at lindre andres smerte

    så bliv varmestue rokker
    og strik varme bløde sokker
    og måske et halstørklæde
    så dit hjerte hopper af glæde

    wendi :)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Wendi hvor du skriver godt Tak for dine dejlige ord....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    symadammen Gæst
    Respekt Wendi - Det er jo hjerteblod du skriver med.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    35
    tak skal i ha....følte mig inspireret

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •