Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 69

Emner: Genbrug af garnrester - forsvindingsplast

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842

    Ide Genbrug af garnrester - forsvindingsplast

    Jeg smider ikke garnenderne ud, når jeg hæfter ende på noget, men gemmer dem istedet for i små poser.

    Jeg kunne nemlig godt tænke mig en skønne dag, at lave noget med "forsvindingsplast" og garnrester. F. eks. et bælte eller noget lignende.

    Man limer nogle garnrester på den ene halvdel af bredden på forsvindingsplasten. Så limer man den anden halvdel hen over bagefter og så syr man sammen i de åbne ender.

    Er der andre, der kender den måde at lave sjove bælter på?

    Det lyder bare så sjovt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tut Gæst
    Det lyder spændende.

    Har ikke prøvet det, men jeg har den vliseline der skal bruges til det.

    fra Tut

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har heller ikke prøvet det endnu, men jeg har læst om det i forskellige håndarbejdsblade og en bog, jeg har en lille bog af Sys Fredens, der hedder "Syslerier". Der er et billed af én, der har et tørklæde/bælte om livet lavet af spændende garnrester.

    Jeg har mod på, at prøve en skønne dag!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Jeg har engang lavet et fedt tørklæde på den måde. Jeg brugte dog hele nøgler garn af forskellig farve og kvalitet samt velourbånd (Der går mere garn til end man lige regner med...)

    Jeg brugte en speciel slags opløselig vlieseline under og over garn/bånd, og syede så på kryds og tværs så det blev en slags net af tråd der holdt sammen på garn og bånd...
    - Carpe Diem! -

  5. #5
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
    Det lyder spændende.

    Har ikke prøvet det, men jeg har den vliseline der skal bruges til det.

    fra Tut

    Kan du ikke fortælle mig hvad det hedder for jeg kunne godt tænke mig at prøve det da jeg skal lave små sjaler til mine strømpetrolde og hekse og det kunne måske være denne måde jeg vil lave dem på

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    5450 Otterup (Nordfyn)
    Indlæg
    60
    Det hedder soluvlies. Man lægger garn, bånd eller hvad man bruger på soluvlies'en syr på kryds og tværs så garnet "hænger" sammen og så kommer man det i vand. Så opløses soluvlis'en og man har et tørklæde. Det garn som der ikke er syet på må vel så falde af igen, så der skal nok sys meget på kryds og tværs hvis man bruger små garnender.
    Sidst redigeret af Lotte Birgitte : 07-09-2008 kl. 07:17 Årsag: stavefejl
    Mange hilsener

    Lotte Birgitte

  7. #7
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lotte Birgitte Se meddelelser
    Det hedder soluvlies. Man lægger garn, bånd eller hvad man bruge på soluvlies'en syr på kryds og tværs så garnet "hænger" sammen og så kommer man det i vand. Så opløses soluvlis'en og man har et tørklæde. Det garn som der ikke er syet på må vel så falde af igen, så der skal nok sys meget på kryds og tværs hvis man bruger små garnender.

    tusinde tak for dit hurtige svar
    Det vil jeg få fat i og så prøve mig frem

  8. #8
    Thomas' mormor Gæst

    garnender

    Jannie

    Ender det med du mangler ender, når de ender som tørklæder, så er der mange der er endt i forskellige bunker (rod) hos mig. Praj mig og det ender med jeg stikker forbi dig med min(e) ende(r)


  9. #9
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas' mormor Se meddelelser
    Jannie

    Ender det med du mangler ender, når de ender som tørklæder, så er der mange der er endt i forskellige bunker (rod) hos mig. Praj mig og det ender med jeg stikker forbi dig med min(e) ende(r)


    ja det skal jeg nok Så mange ender har jeg nemlig ikke endnu
    Det bliver først efter den 17 sep for på onsdag tager jeg på højskole en uge i Nørre Nisum Hvor det så end ligger i Jylland

  10. #10
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    ja det skal jeg nok Så mange ender har jeg nemlig ikke endnu
    Det bliver først efter den 17 sep for på onsdag tager jeg på højskole en uge i Nørre Nisum Hvor det så end ligger i Jylland
    Det ligger da i Vestjylland

    http://www.nr-nissum.dk/Kort.htm

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •