Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 23 af 23

Emner: kort, æsker osv.

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    22 May 2008
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    89

    corsagetaske og vandkande og opskrift på æske

    Så prøver jeg lige igen

    ...ooOOO mon det er mig der ikke kan formulere mig korrekt eller overser folk noget OOOooo...

    Nå, men sagen er at de æsker/kasser med bryllupskage, karrusel, corsage og vandkanden er opskrifter jeg har købt mig til på nettet for 50 kr stykket.

    Da jeg så er blevet lidt bidt af at lave ting på den måde med papir har jeg skrevet til dem (en lille familie på 4 der selv tegner og udvikler opskrifterne!!) og bedt om at få eneforhandling i Dk.
    Såååå...som jeg skrev i starten under fotoet,- bær over med mig en lille måneds tid, så har jeg den i hus og i kan alle få glæde af det.

    Men, da jeg ligger i forhandling med dem pt tør jeg ikke begynde at smide om mig med opskrifterne da jeg ved de er med copyright, det håber jeg i har forståelse for.

    Men.... jeg kan så sige at det er meget simpelt og jeg er pt også i gang med at kreere noget lignende selv, nemlig en barneseng og en højstol, som også kommer i en kasse....og når den er færdig (i ved det godt...den dag der falder grøn sne og døgnet har 48 timer )....så kan i få glæde af både foto og opskriften som så er min egen private og jeg kan give ud af uden at frygte et sagsanlæg.

    Når det så er sagt kan jeg sige at alt andet end de 4-5 ting er fantasien som både min nabo (FruKærupHobby) og jeg sidder og laver, så det kan jeg forklare mig fra eller sende opskrifter på (noget er kombineret med idéer fra bøger og nettet!...se min tråd med den smarte scrapæske, som jeg har snuppet vejledning til hos Ditte (rottehalen.dk) den har jeg så bare pyntet meget anderledes da det var en gave til en af mine veninder som er højgravid (jeg var smart og sagde den måtte hun få, mod at jeg måtte se den når den er fyldt med foto af den nyfødte)... Stolen som jeg har i en tråd har jeg lagt link ind til, den har jeg så bare pyntet op med små skilte og blomster (de skulle bruges til bordkort)

    Og så til æskerne,- jeg går ud fra at det er kortæskerne vi snakker om, idet de sorte æsker er nogle færdige jeg har reddet fra at blive smidt ud og bare malet, inden jeg satte blomster i.

    Men kortæskerne har jeg lavet ud fra målene:

    Den nederste har målene: 15,5 x 19,5 cm
    Så falser jeg alle 4 sider med min box-keepsakeplade med den der hedder A3...(alternativt måler man 2 cm ind fra alle sider og falser)

    Derefter klipper jeg i hjørnerne så de kan bukkes ind og limes fast....færdig arbejde

    Den øverste måler 16 x 20 cm

    Igen falser jeg 2 cm ind på alle sider og klipper hjørnerne til,- men i stedet for at lime den færdig, måler jeg endnu 2 cm ind fra alle sider og søtter tynde blyantstreger som jeg skærer ud. Så - på bagsiden - sætter jeg dobbeltklæbende tape til ruden som jeg skærer ud lidt større end hullet i æsken, sætter ruden i og samler hjørnerne,- vupti, færdigt arbejde og æsken kan samles og dekoreres.

    Vi har som sagt selv opfundet den ud fra keepsakepladen og man kan reelt set lave æsker i alle størrelser, men vi havde behov for denne kortstørrelse fordi vi laver mange kort med blomster, de er for høje til kuverter så vi var tvunget til at finde en løsning. Og vi er da også selv blevet glade for resultatet, så god fornøjelse til jer der prøver, er der problemer med den så bare spørg løs.


    Og til dem der bor i nærheden,- i skal være så velkommen på lørdag kl 13. Vi skulle have haft vores goddagmøde i KreaVest, men nogle har meldt fra, og vi har god plads.
    Sidst redigeret af MissCreativ : 14-08-2008 kl. 16:22 Årsag: stavevanskelig
    Hvis du går forbi nogen som ikke smiler....så stik dem et af dine :o)))

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Jeg tror bare man bliver så betaget af billederne at man glemmer at læse teksten, for det er bare SÅ flot det du laver!

    Hvordan har du lavet blomsterne på vandkanden?
    /Didde

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    22 May 2008
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    89
    Hey Didde.

    Det er de samme blomster jeg bruger på både kort, æsker og vandkanden....på vandkanden er der en lilje og et par asters....de er begge lavet med punch.

    Er det nogen bestem blomst du tænker på....kunne måske tage mig sammen og lave en billedserie på den.
    Hvis du går forbi nogen som ikke smiler....så stik dem et af dine :o)))

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •