Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Mit første hjemmefarvede garn...Unger

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Mit første hjemmefarvede garn...Unger

    Al den snak der har været om selv at farve garn har inspireret mig til selv at prøve og i dag var så dagen...

    Jeg havde noget garn liggende som bare ligesom lå i venteposition og det tog jeg så frem og forsøgte mig med den levnedsmiddelfarve jeg ellers bruger til at farve kager med.

    Jeg har overhovedet ikke forstand på emnet og må indrømme at jeg heller ikke "gad" give mig tid til at læse om det, så jeg gik bare igang. Aner ikke om jeg har gjort det rigtigt og om farven egentlig holder i vask, men det var sjovt og synes faktisk resultatet blev ret godt. Jeg har farvet 2 x 100 g i 2 forskellige melerede lilla nuancer - tænker på at strikke en stribet vest til min datter af det...

    1. billede: Her er garnet farvet og fixeret i microovnen og ligger og køler af

    2. og 3. billede: Garnet er skyllet, vundet op og hænger nu til tørre
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    - Carpe Diem! -

  2. #2
    minniesmor Gæst
    smukke farver du der har fået - jeg håber for dig at det holder i vask

    glader mig til at se den vest du skal lave til din datter

    knus Minniesmor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    644
    det ser da rigtig godt ud, du får 5
    Med venlig hilsen Steffen

    Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    Unger fortæl fortæl, levnedsmiddelfarver, hvor længe lå det efter microovnen? Hvordan fixerede du? Er så nysgerrig.

  5. #5
    strikketøsen Gæst
    Det er så sandelig godt gået! Smukke lilla nuancer, du har fået frem her.

    Nu bliver det rigtig spændende at se, hvordan vesten ser ud .....

    Vi glæder os til at se billederne.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Unger fortæl fortæl, levnedsmiddelfarver, hvor længe lå det efter microovnen? Hvordan fixerede du? Er så nysgerrig.
    Ja, nu skal du høre... Aner som sagt ikke om det jeg har gjort er rigtig eller forkert, men jeg skyllede først garnet og vred det på, lagde det i en stor skål og hældte så farve udover som jeg syntes - brugte en rød og en blå. Rodede lidt rundt i garnet til jeg havde den melering jeg gik efter og satte så skålen i microovnen i 3 min. Herefter tog jeg garnet og spredte det lidt ud på en plasticpose for at køle af - tror det lå der 1 times tid hvorefter jeg skyllede det til der ikke kom mere overskudsfarve. Så blev garnet vredet og hængt til tørre... Og nu kan jeg næsten ikke vente til det er tørt så jeg kan prøve at strikke af det...

    Garnet jeg har brugt en noget lidt spøjst noget der ligesom bølger. Det er 88% uld 12% acryl. Det er ligesom om ulden er omvundet med en tynd acryl-tråd (kan ikke forklare det bedre).
    - Carpe Diem! -

  7. #7
    Mosterkoster Gæst
    Hvis det bliver godt, så kan vi jo bruge de farver til vores farvedag.
    Så er jeg også fri for at finde ud af at få fat i de der Kool aid farver.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg synes det ser meget spændende ud. Lilla er en farve, som jeg godt kan lide, og jeg er sikker på, at du kan få noget vældig pænt ud af det.

    Hvad slags farve har du brugt? Er det Kool-aid?
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Hvis det bliver godt, så kan vi jo bruge de farver til vores farvedag.
    Så er jeg også fri for at finde ud af at få fat i de der Kool aid farver.
    Jeg kan ihvertfald nemt købe farverne - har en butik næsten i baghaven der sælger dem - de koster 40 kr stk. men så er der også til mange gange i... Tror det bliver godt - måske skal jeg bare lige finde ud af den optimale måde at fixere på - det er jo surt hvis farven forsvinder i vask...
    - Carpe Diem! -

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Jeg synes det ser meget spændende ud. Lilla er en farve, som jeg godt kan lide, og jeg er sikker på, at du kan få noget vældig pænt ud af det.

    Hvad slags farve har du brugt? Er det Kool-aid?
    Jeg har brugt levnedsmiddelfarve - sugarflair... Køber det hos kagebutikken.dk
    - Carpe Diem! -

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •