Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: til skolebørn

  1. #1
    Angelmom Gæst

    til skolebørn

    Har du et barn som går i skole eller skal til at begynde i skole nu her efter sommerferien???
    Så findes der tonsvis af pc-spil og bøger og etc. til børn som de kan bruge for at blive bedre.. Men de kan godt være tunge at skal igennem og meget hurtigt blive alt for kedelige..
    Så hvorfor ikke gøre det til en leg at lære at regne og skrive og læse??

    Lav et tæppe hvor du ved hver anden firkant har en ens farvet farve, i forskellige farver også mal med tekstil farve alfabet, også gøre det til en leg at lære alfabet..
    Lav et puzle spil hvor dit barn skal lære at bygge ord sammen..

    Du kan evt. lade dit barn lege lidt med trylledej hvor i lave i fælleskab nogle tal altså fra 0-10 og farver dem i forskellige farver, og bruger en skotøjs æske til at have dem i..

    lav et billede lotteri med tal på, så når dit barn har vendt to brikker så skal det regne ud hvad det giver...

    Eller evt. med billeder af ting eller frugter eller grønsager også have et stykke papir og en blyant fremme så dit barn kan skrive ned hvad billedet er..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fed ide ..
    Vi lavede banko plader med trafiktavler på, så skulle man lukke en låge hver gang man så sådan en trafiltavle. Den der først fik lukket sin låger fik lov til at få en ny....
    Vi havde dem i bilen højtidelig låst inde i handskerummet, det var noget særligt når man fik nøglen inden vi satte os i bilen, og skulle vælge sin plade, på den måde blev tur op til sommerhuset ikke så lang.

    Ps.... jeg havde lavet pladerne efter de trafik tavler jeg viste der var på turen, så den sidste var når vi var ved huset..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Fed ide ..
    Vi lavede banko plader med trafiktavler på, så skulle man lukke en låge hver gang man så sådan en trafiltavle. Den der først fik lukket sin låger fik lov til at få en ny....
    Vi havde dem i bilen højtidelig låst inde i handskerummet, det var noget særligt når man fik nøglen inden vi satte os i bilen, og skulle vælge sin plade, på den måde blev tur op til sommerhuset ikke så lang.

    Ps.... jeg havde lavet pladerne efter de trafik tavler jeg viste der var på turen, så den sidste var når vi var ved huset..
    super ide..
    Men nu er det godt nok mere fordi at jeg er mor til et mensa barn..
    Jeg var selv et mensa barn, så jeg må tænke kreativt for at kunne stimulere ham noget mere..( bryder mig ikke særlig meget om at han han retter mig når jeg lavede matematik da jeg gik på vuc)
    Den med gulvtæpper er en ide jeg fik fra min faster som er folkeskole lærer, de bruger dem til de "svag boglige".. vi leger så twister når vi staver os frem...
    Men en anden god ting man osse kan lave ud af trylle dej er bogstaver og tal hvor man så klister en magnet bag på, også kan man på en tavle så lege med bogstaverne og tallene..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er det bare om at finde på noget nyt.

    Jeg kan da lige tilføre, at Jenny havde let ved sin terori , da hun skulle have kørekort
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Angelmom Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Så er det bare om at finde på noget nyt.

    Jeg kan da lige tilføre, at Jenny havde let ved sin terori , da hun skulle have kørekort
    gu ved hvordog dog lige det??? jeg har så godt som fundet min gamle teori bog frem fra 1994 og begyndt at lave små firkantede brikker med tegnene på, også skal jeg så bare lige have fundt et eller ande jeg kan putte det ned i, og have gemt i morfars handske rum, så han har noget at lege med når de to skal køre bil sammen..
    ( man bliver helt rund tosset af at høre dem når de køre bil sammen.. så skal der synges og "køres stærk" og rettes lidt på morfars kørelse, også skal der lige peges alle vejen, og snakkes i mobil telefon og sms´e til den kæreste som hans mor endnu ikke må vide noget om, men som hun udmærket godt ved hvem er..så hvis han nu kan koncentere sig om at gætte skiltene så ville det være super godt, så kan han osse rette på sin morfar der... )

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •