Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Maskinstrikkegarn

  1. #1
    Mosterkoster Gæst

    Maskinstrikkegarn

    I går fik jeg en masse garn af en bekendt til varmestuestrik. Det var jo dejligt, men jeg fik også en hel kasse spole med strikkemaskingarn på, som hun sagde var til mig til brug for min nye strikkemaskine.

    Nu er det jeg spørger, skal jeg spole det om, for at vokse det, eller er det vokset på forhånd, når det er på spoler?

    Håber at nogle af jer erfarne strikkere véd det.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    De færdige spoler plejer jeg ikke at gøre noget ved, slet ikke, når garnet er helt tyndt.
    På trådføreren ved "antennerne" plejer der at være en lille "tap", som er beregnet til at sætte en "klump" voks på, som garnet så glider forbi, når det strikkes.
    Dette har jeg dog aldrig brugt, men hvis jeg har brugt alm. garn bruger jeg min garnvinder så det bliver til "rigtige" nøgler, og dér bruger jeg så et fyrfadslys, hvor jeg piller vægen ud, og stikker garnet igennem. Så bliver det vokset, mens jeg vinder det op.
    Måske "tappen" på din strikkemaskine passer til et fyrfadslys, så kan du jo evt. bare sætte et lys dér????
    God fornøjelse.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så lærte jeg noget nyt om fyrfads lys ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    jannie Gæst
    Hvis det er maskingarn behøver du ikke at vokse det for det er gjort Jeg bruger også den fidus med et fyrfadslys som funker rigtig godt

  5. #5
    Mosterkoster Gæst
    Der fulgte voks med til tappen, så det véd jeg godt, og jeg vokser også almindeligt garn. Har nu købt noget hvid voks hos Matas og smeltet det om. Det tror jeg holder i rigtig mange år.

    Kendte godt den med fyrfadslyset.

    Så vil jeg bare begynde at strikke af det, for jeg tror maskinen skal op i dag, her i regnen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Jan 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    1
    Sikken da en god ide med det fyrfadslys - jeg har nemlig problemer med nogle garner, og her er løsningen vist :)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •