Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 16 FørsteFørste ... 456789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 155

Emner: 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1

  1. #71
    Nette Gæst
    Jeg glæder mig til at se jeres resultater. Måske kunne man lave en tråd kun med dem, så de ikke drukner i alt snakken? :-)

    Nette

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg glæder mig allerede til at se, hvor forskellige jeres tasker kommer til at se ud. Det er vist en god ide, at strikke dem meget større. De kryber jo i størrelsen, når de bliver filtet bagefter. De skal nok være på størrelse med en "mulepose"/alm. str. plastikpose, inden I filter dem. Stribede tasker er også søde.

    Jeg har hverken uldgarn eller tid til at være med. Jeg knokler med at få gjort tingene til Randers krisecenter færdig. Det skal de næste dage bruges til. Jeg skal snart hæfte ender ellers kommer Hundeuld efter mig med denne her . Dette her er mig i øjeblikket .
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #73
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    .... ..... Det er vist en god ide, at strikke dem meget større. De kryber jo i størrelsen, når de bliver filtet bagefter. De skal nok være på størrelse med en "mulepose"/alm. str. plastikpose, inden I filter dem. Stribede tasker er også søde.
    Strikkelene,

    Jeg mener, at have læst et sted, at det strikkede skal være 1/3-del (eller 33%) større end det filtede slutresultat - men jeg kan ikke huske, hvor jeg har set det henne.

  4. #74
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Anne-Marie Se meddelelser
    .....
    Jo da... jeg melder mig også under strikkefanen.
    .... .... Knus Anne-Marie.

    Velkommen til Anne-Marie,

    Det er altid dejligt at få flere med:- godt du kunne høre, at vi heppede på dig!

    Så er status nu den 6. august:

    1. Jannie
    2. Agro
    3. Nattrolden
    4. Galleri
    5. Strikketøsen
    6. minniesmor
    7. Inka56
    8. SanneG
    9. Kinoll
    10. Amanda-m
    11. Enelvest
    12. Canterbury
    13. Mosterkoster
    14. Anne-Marie

    Hvis der skulle være flere, der har 3-400 gram uldgarn,
    strømpepinde/rundpind nr. 5, 5½ eller 6 og lidt tid (ind i mellem)
    til at strikke/valke en sød taske, så kan det da nås endnu ....
    vi starter på fredag d. 8. august ...!


  5. #75
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Jeg har fundet noget Peru uld i mine gemmer, og satser på at strikke tasken i det og på pinde nr. 5½.

    Den skal også være større, der skulle jo gerne være plads til et ordentlig stykke strikketøj i den når den er færdig, især hvis jeg får taget mig sammen til at melde mig som varmestuestrikker
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  6. #76
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af enelvest Se meddelelser
    Jeg har fundet noget Peru uld i mine gemmer, og satser på at strikke tasken i det og på pinde nr. 5½.

    Den skal også være større, der skulle jo gerne være plads til et ordentlig stykke strikketøj i den når den er færdig, især hvis jeg får taget mig sammen til at melde mig som varmestuestrikker
    enelvest
    Det lyder godt enelvest - og specielt det med at blive varmestuestrikker. Jeg strikker langsomt, men jeg vil gerne glæde andre ind i mellem også. Det gør ikke fornøjelsen ved at strikke mindre - tværtimod!


    Jeg skal have lavet en strikkeprøve - og måske også spørge Agro, om hun mente det med at hun kunne købe lidt ekstra garn til mig i Butik Himmelblå, hvis jeg kommer til at mangle. Det tror jeg nemlig, at jeg gør!
    Agro: sender dig lige en PB!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70
    Hej
    Jeg har ikke prøvet sådan et fælles projekt før, men jeg vil da vildt gerne være med. Den taske er da bare for fed. Har noget Kauni garn. Mon det kan bruges eller er det for tyndt?? Vil meget gerne have den oversatte opskrift men er ikke helt med på det med PB???. Hvorfor kan jeg ikke bare skrive min mailadresse?

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    hej futte !

    jeg skal bruge kauni.
    bruger bare to trådepå pind nr. 6.
    har opskriften på en anden taske, i kauni, der bruges pind 6.
    jeg har lavet en strikkeprøve, det stemmer med min strikkefasthed.
    så det bruger jeg på fredag.
    go´strikkelyst til dig.
    kinoll

  9. #79
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Futte Se meddelelser
    Hej
    Jeg har ikke prøvet sådan et fælles projekt før, men jeg vil da vildt gerne være med. Den taske er da bare for fed. Har noget Kauni garn. Mon det kan bruges eller er det for tyndt?? Vil meget gerne have den oversatte opskrift men er ikke helt med på det med PB???. Hvorfor kan jeg ikke bare skrive min mailadresse?
    Hej Futte og velkommen til Rokken.

    Du kan sende en pb ved at trykke på modtagerens navn og vælge Personlig besked.

    Grunden til at det ikke er godt at skrive sin mailadresse direkte på forum, er at du kan risikere at blive oversvømmet med spam, så derfor bruger vi udelukkende pb her.

    Jeg har opskriften på dansk, hvis du vil have den.
    Bare tryk på mit navn og send mig en pb med din mailadresse, så kommer den til dig.

    Lav evt. en strikkeprøve med Kaunigarnet

  10. #80
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Futte Se meddelelser
    Hej
    Jeg har ikke prøvet sådan et fælles projekt før, men jeg vil da vildt gerne være med. Den taske er da bare for fed. .....
    Hej Futte,

    Super at du vil være med til dette her! Velkommen.

    Jeg nåede at sende en mail til dig, inden jeg så, at Galleri allerede havde svaret dig og tilbudt sin hjælp! Tak Galleri.

    Så opdaterer vi lige igen:

    Gruppen består nu af:

    1. Jannie
    2. Agro
    3. Nattrolden
    4. Galleri
    5. Strikketøsen
    6. minniesmor
    7. Inka56
    8. SanneG
    9. Kinoll
    10. Amanda-m
    11. Enelvest
    12. Canterbury
    13. Mosterkoster
    14. Anne-Marie
    15. Futte


    Hvis der skulle være flere, der har ca. 4-450 gram uldgarn (alt efter ønsket størrelse på tasken),
    strømpepinde/rundpind nr. 5, 5½ eller 6 og lidt tid (ind i mellem) til at strikke/valke en sød taske,
    så kan det da nås endnu ....
    vi starter på fredag d. 8. august ...!


Side 8 af 16 FørsteFørste ... 456789101112 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •