Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 16 FørsteFørste 12345678915 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 155

Emner: 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1

  1. #41
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Jamen hvis du bare ikke laver bunden mere end 16 cm fra midten, tror jeg sagtens du kan få længere hanke, du kan jo bare strikke de 2 hanke samtidig, så lange du kan få dem, og så strikke maskerne sammen med de andre til sidst.
    Jeg har regnet ud, med det garn jeg har købt, skal jeg holde ved 168 masker for den ikke bliver for stor, og det kunne jo nemt være dit var noget i samme retning.
    Det lyder som om, du har prøvet at strikke tasker før, Agro!

    Ja - jeg bliver nødt til at lave en strikkeprøve. Især efter at jeg nu har set mit garn (flotte farver), men det er tyndere, end jeg havde forestillet mig, når der anbefales p. 7 til det.
    Men nu får jeg se, hvordan strikkefastheden arter sig ...

    Pyyyha - den kaj-kage smagte altså ikke lige så godt, som et par pandekager ville have gjort

  2. #42
    jannie Gæst
    lige nu er jeg bare skrup forvirret Er opskriften der skulle oversættes kommet eller er det en anden i skriver om for jeg tror ikke jeg i dag fatter det men skal nok prøve at læse i morgen også er måske lidt hjernedød i dag efter turen til Tyskland og jeg mødte desværre ikke hundeuld og haven på vejen

  3. #43
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Det virker heller ikke her men mon ikke dette virker http://www.alltangledup.com/movablet.../FMB_dansk.pdf

    Jeg går også ud fra at opstarten er 8/8
    Jannie,

    Den er lagt ind længere oppe. Jeg behøver så alligevel ikke at oversætte opskriften.

    Agro havde fundet en dansk udgave, som ligger i ovennævnte link. Det skulle virke. Og det er den franske markedstaske.

    Den opskrift Galleri selv har - ikke den i linket - (er tilsendt af Miramar, så vidt jeg har forstået) er lidt anderledes i oversættelsen, men den er sikkert bare oversat af en anden.

    Så hvis du åbner linket og printer den opskrift ud, så bliver det den, de fleste af os bruger (regner jeg med!).

  4. #44
    OPR1 Gæst
    Ja, Miramar har været så sød at maile mig opskriften, også på dansk
    og den er indeholder også en tegning over tasken

  5. #45
    amanda-m Gæst
    Hele sommeren har jeg haft alt for travlt til at nørkle "for hyggens skyld", men en taske burde jeg da kunne finde tid til, så jeg vil også være med.
    Jeg vil prøve at lave den i mit nye tykke naturuld (råhvidt), så det bliver nok på en pind 8 og jeg vil ikke tænke på målene.
    Hvis den bliver alt for stor, vil jeg bruge den som en slags skål/bordopsats.

    Glæder mig til at komme igang.

    Hilsen Trunte (amanda-m)

  6. #46
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Jannie,

    Den er lagt ind længere oppe. Jeg behøver så alligevel ikke at oversætte opskriften.

    Agro havde fundet en dansk udgave, som ligger i ovennævnte link. Det skulle virke. Og det er den franske markedstaske.

    Den opskrift Galleri selv har - ikke den i linket - (er tilsendt af Miramar, så vidt jeg har forstået) er lidt anderledes i oversættelsen, men den er sikkert bare oversat af en anden.

    Så hvis du åbner linket og printer den opskrift ud, så bliver det den, de fleste af os bruger (regner jeg med!).
    Dejligt aå får jeg printet den ud og pakket strikketøjet til vi skal i sommerhus Glæder mig til at gå igang Jeg takker for svaret


  7. #47
    OPR1 Gæst
    Så vidt jeg husker, så har Miramar strikket tasken før, så opskriften er gennemprøvet.

    Her er gode billeder af tasken undervejs http://www.madebymanne.com/blogg/pro...kedsveske.html

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu er jeg ikke med her til at strikke taske........ men er det ikke en bette mobil taske i laver eller er jeg helt galt på den..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Hej jeg vil også være med, elsker at strikke tasker. Skal bare først have fat i noget garn
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nu er jeg ikke med her til at strikke taske........ men er det ikke en bette mobil taske i laver eller er jeg helt galt på den..

    Hvis det sådan en du mangler, så laver vi da gerne sådan en til dig
    Agro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •