Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 16 FørsteFørste 1234567814 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 155

Emner: 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Det står der ikke i den opskrift jeg har fået.
    Der står:
    Bunden af tasken på 2 pinde:
    Slå 50 masker op og strik glatstrikning indtil arbejdet måler 32 cm.
    Slut med en p. ret
    LUK IKKE AF
    Saml 50 masker op på hver af de andre tre sider og fortsæt med tasken krop
    Nu har jeg med mit uhjælpelige skoleengelsk været inde på originalopskriften, og jeg får også det samme ud af det som du skriver.
    Agro

  2. #32
    ingeborg Gæst
    Som jeg læser det giver strømpepindeversionen en rund bund
    og versionern med at slå 50 m op giver en firkantet bund.

    Jeg glæder mig til at følge med og se hvor mange forskellige tasker der kommer ud af en enkelt opskrift

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Ingeborg Se meddelelser
    Som jeg læser det giver strømpepindeversionen en rund bund
    og versionern med at slå 50 m op giver en firkantet bund.

    Jeg glæder mig til at følge med og se hvor mange forskellige tasker der kommer ud af en enkelt opskrift
    Nu har jeg siddet og tegnet og gjort ved, jeg tror det giver en sjov effekt der hvor man har taget ud, men jeg tror man ender med en kvadrat/el. lignende.
    Fordelen ved at strikke den på strømpe/rundpind fra starten er du ikke får nogen overgang fra bund til top.
    Agro

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Galleri,

    Gad vide om der er forskellige oversættere på vores versioner?

    Den jeg har printet ud er oversat af Bettina Kaltoft med tilladelse fra Polly Outhwaite - det står lige under Copyrightet design af Polly Outhwaite.

    Jeg undrer mig nu, fordi Bettina Kaltoft i min udgave gør opmærksom på, at alle mål er angivet i tommer. Dette sker for "at undgå afrundingsfej/-forskelle ...." 1 tomme svarer til 2,6 cm.

    Men i din oversættelse angives der altså cm.

    Så må jeg vist også printe din version ud! Jeg regnede bare med, at det var det samme link, som jeg har modtaget.

    Kinoll,

    Naaaaaaaaaaaj - nu har jeg fået pandekager "på hjernen".
    Måske skulle jeg lave nogle .....?
    hey strikketøsen !!!
    mums - det er jo altid godt med pandekager -
    jeg har lavet dejen, er i køleren, lige klar til panden-
    det er nu bedst på panden og ikke "på hjernen" -
    så vidt jeg ved

    det bli´da spændende hvilken opskrift vi skal bruge,
    altså til tasken
    kinoll

  5. #35
    OPR1 Gæst
    Jeg satser på den opskrift som Miramar har været så sød at maile til mig

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg satser på den opskrift som Miramar har været så sød at maile til mig
    Lige meget hvad opskrift du bruger og hvad måde du strikker på, så vær opmærksom på målene, og strikkefastheden, hvis man bruger tykkerere pinde og garn, skal man ikke slutte med 200 masker , for så har man ikke nok i 360 m garn. Men det kan jo nemt reguleres, både i bunden og i hankene.
    Agro

  7. #37
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    Lige meget hvad opskrift du bruger og hvad måde du strikker på, så vær opmærksom på målene, og strikkefastheden, hvis man bruger tykkerere pinde og garn, skal man ikke slutte med 200 masker , for så har man ikke nok i 360 m garn. Men det kan jo nemt reguleres, både i bunden og i hankene.
    Jeg har masser af det garn jeg vil bruge men jeg er obs på målene.
    Jeg synes bare ikke at dybden er helt som jeg gerne vil have det, så jeg kunne godt finde på at strikke den højere.


  8. #38
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg har masser af det garn jeg vil bruge men jeg er obs på målene.
    Jeg synes bare ikke at dybden er helt som jeg gerne vil have det, så jeg kunne godt finde på at strikke den højere.

    Jamen det vælger man jo helt selv, derfor bliver det også spændende at se de forskellige resultater vi får ud af det. Og jeg kan sagtens følge dig i det med højden.
    Agro

  9. #39
    strikketøsen Gæst
    Ja - jeg vil netop helst ikke have alt for høje "kanter" på min taske, men måske gerne nogle lidt længere hanke.

    Det kan nu også være, jeg laver den med de hanke som opskriften angiver og så evt. strikker en lang "hank" og sætter ind i enderne på tasken (så jeg kan have den over skulderen ind imellem). Det må komme an på en prøve!

    Nu er det snart lige før, man bliver nødt til at strikke 2 tasker i hver sin version!

    Nå men jeg har lige været oppe i byen og købe ind i storm og regn. Har også hentet garnet, men ikke engang set på det endnu .....

    Det blev ikke til pandekager alligevel (det tager jo lidt længere tid), så jeg må nøjes med den "kaj-kage", jeg kom til at købe hos bageren!

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Jamen hvis du bare ikke laver bunden mere end 16 cm fra midten, tror jeg sagtens du kan få længere hanke, du kan jo bare strikke de 2 hanke samtidig, så lange du kan få dem, og så strikke maskerne sammen med de andre til sidst.
    Jeg har regnet ud, med det garn jeg har købt, skal jeg holde ved 168 masker for den ikke bliver for stor, og det kunne jo nemt være dit var noget i samme retning.
    Agro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •