Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 16 1234511 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 155

Emner: 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1

  1. #1
    strikketøsen Gæst

    Smiler 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1

    Det fremgår ikke tydeligt af det tidligere emne, hvor jeg stilte spørgsmål om strikket og valket taske.

    Men vi er flere, der vil strikke denne taske sammen:

    http://www.knitty.com/ISSUEwinter03/...nchmarket.html


    Foreløbig er vi flg.:
    1. Jannie
    2. Agro
    3. Nattrolden
    4. Galleri
    5. Strikketøsen
    6. minniesmor
    7. Inka56


    Hvis du gerne vil være med, så starter vi på tasken på fredag (d. 8/8).

    Jeg regner med at oversætte opskriften i morgen.

    Skriv herinde hvis du gerne vil være med til dette her.

    Og hvis du vil have den oversatte opskrift, så send mig en PB/PM med din mailadresse.

    Hvis min mailboks skulle blive fyldt op - jeg prøver konstant at rydde op - så skriv herinde, at du gerne vil have oversættelsen, MEN endelig ikke med angivelse af din mailadresse. Så skriver jeg tilbage til dig pr. email hvis du har tilladt det - ellers PB.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    må heller gøre det tylig at jeg er med også hihi
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #3
    strikketøsen Gæst
    Det er helt OK, Nattrolden - du er på min mailing-liste!


    , at du også vil være med her - SanneG,

    1. Jannie
    2. Agro

    3. Nattrolden
    4. Galleri
    5. Strikketøsen
    6. minniesmor
    7. Inka56
    8. SanneG

    Nu bliver det spændende, om vi bliver flere ....

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    ups !
    jeg er for let, at lokke så jeg er da osse med.
    tasker ka´jeg da altid lige bruge en mere af.

    vil meget gerne ha´en "vildledning" på dansk.

    hvilket garn og pinde skal jeg ha´fat i til på fredag.

    godt jeg har ferie, så kan jeg jo selv bestemme over timerne i døgnet, så kan jeg måske nå nogle af alle de ting jeg har gang i
    kinoll

  5. #5
    strikketøsen Gæst
    t at du også vil være med Kinoll - jeg har noteret dig på min "mailing-liste", som bliver længere og længere ....

    Så nu er vi:
    1. Jannie
    2. Agro

    3. Nattrolden
    4. Galleri
    5. Strikketøsen
    6. minniesmor
    7. Inka56
    8. SanneG
    9. Kinoll

    Mon vi bliver flere ....


    Kinoll - du skal bruge noget tykt uldgarn til sådan omkring pinde nr. 7-8 som der bruges i opskriften, selvom tasken er strikket på p. nr. 4½. Jeg regner med at bruge pinde nr. 5 eller 5½ - lave en strikkeprøve og se, hvor meget større tasken bliver.

    Det uldgarn jeg har købt i Butik Himmelblå, som har bannerplads her på Rokken (se under produkter: uldgarn), hedder Sarek.
    Løbelængden pr. 50 gram ligger på 50 meter (dette er også en god ledetråd, når du ser efter uldgarn) Kig efter løbelængden. Omkring 50-60 meter, så er det ikke helt forkert. Og så må det jo endelig ikke være superwash - for det VIL jo ikke valke ....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Jeg har valgt at strikke min taske i envy. Den har godt nok en løbelængde på 75 meter - men den er bare så smuk (hvis man kan sige det om en garn)
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  7. #7
    OPR1 Gæst
    Jeg kan ikke helt forstå det der med at man skal bruge garn til store pinde og så strikke med mindre pinde.
    Det må blive noget meget bastant noget at sidde med og når tasken så filtes, må den blive endnu mere bastant og hård.

    De gange jeg lavet tasker, har det været med tyndere garn på større pinde og resultatet er altid blevet gode tætte tasker.

    Men det må jo komme an på en prøve.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg kan ikke helt forstå det der med at man skal bruge garn til store pinde og så strikke med mindre pinde.
    Det må blive noget meget bastant noget at sidde med og når tasken så filtes, må den blive endnu mere bastant og hård.

    De gange jeg lavet tasker, har det været med tyndere garn på større pinde og resultatet er altid blevet gode tætte tasker.

    Men det må jo komme an på en prøve.
    Nej heller ikke her, jeg har
    købt noget Alaska fra Garnstudio, der var på udsalg, fordi farven udgår. Jeg har tidligere strikket flere tasker i det garn på p nr. 6 - garnet anbefaler 4½ - 6. Så jeg vil også bruge nr. 6 her, jeg får nok bare en større taske end i andre.
    Men det at vi strikker i forskellige garner og med forskellige pinde gør jo at vi får lige så mange forskellige tasker som vi er strikkere.
    Jeg har en gang læst et sted, jo tættere du er på pindene garnet anbefaler jo mere valker garnet.
    Agro

  9. #9
    miramar Gæst
    Jeg har strikket denne tidligere og har oppskriften på Dansk, hvs det skulle være av inntresse?

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af miramar Se meddelelser
    Jeg har strikket denne tidligere og har oppskriften på Dansk, hvs det skulle være av inntresse?
    Vi har tidligere fundet den på norsk, hvor strikketøsen ikke mente det var den samme, jeg har i dag selv fundet den på dansk, og har sendt det videre til strikketøsen, for hun kunne se om det var den samme.
    Tak for budet , du hører fra os.
    Men jeg afventer lige at tovholderen står op og ser hvad vi har skrevet
    Agro

Side 1 af 16 1234511 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •