Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 40

Emner: Spørgsmål om strikket og valket taske

  1. #11
    OPR1 Gæst
    Agro, vi har en aftale

  2. #12
    strikketøsen Gæst
    Jannie, Nattrolden og Agro m. evt. flere .....

    Jeg oversætter taskeopskriften, så dem, der gerne vil have den på dansk også kan være med.

    Men der går altså lige nogle dage for jeg skal have ordnet en ansøgning for Rokken til varmestuestrik, som jeg nok skal sidde med her i weekenden.

    Når så jeg har fået oversættelsen færdig skriver jeg det lige herinde.

    Og så kunne vi jo evt. strikke tasken "sammen" ...? Altså måske blive enige om, hvornår vi begynder ...

    Jeg har netop i dag bestilt 7 nøgler Sarek uldgarn i Butik Himmelblå og jeg regner med lige at lave en lille strikkeprøve på hhv. pinde nr. 5 og 6.

    Nu afventer jeg lige at høre, om I ville være med .... og har garn nok til projektet - eller skal bestille noget først? Vi kunne jo starte om 1 til 2 uger.

    PS: Jeg er ret sikker på, at minniesmor også gerne vil være med!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Strikketøsen

    Ja jeg er da i hvert tilfælde med, jeg tror nok jeg laver min den første i fritidsgarn, da det er lagervare, jeg plejer nemlig at lave flere hvis modellen er god, og så kan jeg jo altid se på din, om det er det garn jeg også skal lave en i.
    Agro

  4. #14
    jannie Gæst
    jeg er også med og laver den første i fritidsgarn også for det har jeg en hel del af da jeg har lavet flere tasker i dette
    Glæder mig til vi starter Har ikke prøvet at strikke sammen med nogen før

  5. #15
    strikketøsen Gæst
    OK, det lyder fint Jannie og Agro - jeg afventer lige mit garn, men det er afsendt allerede i dag.

    Måske skal vi lige give andre rokkere et par dage til at finde ud af, om de vil være med (og mig nogle dage til lige at få oversat opskriften! ).

    Det kan være, der er flere, der lige vil skrive sig på "listen" til "strikke-og-valke-taske-sammen" - altså denne taske her:

    http://www.knitty.com/ISSUEwinter03/...nchmarket.html

    Foreløbig er vi:

    Jannie
    Agro
    Strikketøsen

    Måske også Nattrolden? - Opskriften bliver oversat formentlig på mandag.

    Nu ser vi, hvad der sker .......

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Jannie, Nattrolden og Agro m. evt. flere .....

    Jeg oversætter taskeopskriften, så dem, der gerne vil have den på dansk også kan være med.

    Men der går altså lige nogle dage for jeg skal have ordnet en ansøgning for Rokken til varmestuestrik, som jeg nok skal sidde med her i weekenden.

    Når så jeg har fået oversættelsen færdig skriver jeg det lige herinde.

    Og så kunne vi jo evt. strikke tasken "sammen" ...? Altså måske blive enige om, hvornår vi begynder ...

    Jeg har netop i dag bestilt 7 nøgler Sarek uldgarn i Butik Himmelblå og jeg regner med lige at lave en lille strikkeprøve på hhv. pinde nr. 5 og 6.

    Nu afventer jeg lige at høre, om I ville være med .... og har garn nok til projektet - eller skal bestille noget først? Vi kunne jo starte om 1 til 2 uger.

    PS: Jeg er ret sikker på, at minniesmor også gerne vil være med!
    det vil jeg vildt gerne men tager til bornholm med kæresten i uge 33 jeg skal lige have fundet ud af hvor meget garn der skal bruges så er jeg frisk da.
    det kunne være en ting at kunne tage med til de sene timer måske og fergetiden og den lange køre tur. Jeg glæder mig har aldrig strikket sammen med nogen før så det bliver spændene.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  7. #17
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    det vil jeg vildt gerne men tager til bornholm med kæresten i uge 33 jeg skal lige have fundet ud af hvor meget garn der skal bruges så er jeg frisk da.
    det kunne være en ting at kunne tage med til de sene timer måske og fergetiden og den lange køre tur. Jeg glæder mig har aldrig strikket sammen med nogen før så det bliver spændene.
    Nattrold!

    Jeg endte med at bestille 7 nøgler. Det garn som er nævnt i opskriften, er et amerikansk tykt uldgarn (Aran weight), så jeg prøver mig frem med en strikkeprøve.

    Da jeg spurgte om pindestørrelse m.v. i Butik Himmelblå, nævntes det også, at der ikke rigtig er nogen "regler" for pindestørrelse i forhold til garntype mere.

    Altså den, der har lavet opskriften har brugt et ret tykt uldgarn, som måske egner sig til pinde nr. 7 - 9 og så strikket tasken på pinde 4½. Så det der med at bruge den pindestørrelse, der bliver anbefalet på garn-banderolen, behøver man altså ikke nødvendigvis at gøre.

    Jeg oversætter målene på tasken før og efter filtning - og så kan man jo ved en strikkeprøve se, om man synes tasken bliver for stor eller for lille. For mit vedkommende skal jeg lige se på målene for at vurdere, om den gerne må være lidt større eller hvordan og hvorledes.

    Det garn jeg har købt anbefaler pinde nr. 7 og løbelængden er 50 meter pr. 50 gr. Og som nævnt har jeg købt 350 gram uldgarn og regner med at bruge pinde nr. 5 eller 5½. Jeg strikker måske hankene en smule længere - det véd jeg ikke rigtig endnu. Det kan sagtens være, at der kommer til at mangle et enkelt nøgle, men så må jeg få fat på det senere.

    Det garn opskriften nævner har en løbelængde på 60 meter pr. 50 gr. og der har man beregnet et forbrug på 300 gram garn.

    Men Nattrold - vil det sige, at du ville kunne finde det garn du skal bruge også kunne strikke på tasken i uge 33?

    For så kommer det måske også til at passe for os andre - at vi starter i slutningen af næste uge?

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL - jeg kan ikke åbne opskriften. Den er DUM, og vil IKKE samarbejde med internet explorer programmet.

    HVAD GØR JEG????????
    supersine669

    carpe diem

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    jeg vil gøre mit forsøg til det. men trør ikke love hvor meget jeg får strikket men den skal vel ikke være færdig på en uge for så får jeg jo slet ikke set bornholm men jeg vil meget gerne kunne starte på den i slutningen af næste uge. vi tager på camping her i uge 32 tirsdag til fredag aften så jeg har rigtg mulighed for at få opskriften med mig hvis det skulle være. så skal jeg bare lige have garnet men det lurer jeg lige på.

    jeg er klar i alt fald og vil meget gerne bede om den på dansk for er ikke go til det der oversættende noget.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  10. #20
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser
    VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL - jeg kan ikke åbne opskriften. Den er DUM, og vil IKKE samarbejde med internet explorer programmet.

    HVAD GØR JEG????????
    Det problem har jeg også

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •