Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 40

Emner: Spørgsmål om strikket og valket taske

  1. #1
    strikketøsen Gæst

    Cool Spørgsmål om strikket og valket taske

    Efter den nye banner for Butik Himmelblå er kommet på Rokken, har jeg altså tabt mit hjerte til det uldgarn, jeg nævnte under tråden med Butik Himmelblå.

    Nu er mit problem det, at jeg rent faktisk har en opskrift på den taske, jeg gerne vil lave. Den angiver en mængde på 300 gram garn. Pr. ngl. på 50 gram er løbelængden 60 meter. Dvs. 6 ngl. x 60 = 360 meter. Tasken er strikket på pinde 4½.

    Men nu kommer vi til problemet. Jeg kan se, at det garn jeg gerne vil bruge har en løbelængde på 50 meter pr. 50 gr. nøgle. Og der anbefales pinde nr. 7 til garnet.

    Selvom jeg så gik f.eks. ned til p. nr. 6 og strikkede tasken er jeg altså kommet i tvivl om, hvor meget garn, jeg vil skulle bruge.
    Bruger man ikke mindre garn, når man strikker med et større nr. pinde?
    Jeg kan ikke forestille mig, at jeg skal helt op på 8 nøgler garn.

    Det må være varmen for jeg kan ikke tænke i det her vejr ....
    Mit spørgsmål går på, hvor mange nøgler garn jeg egentlig skal bestille?

    Nu håber jeg på, at der er een af jer andre, der har svaret (og et køligt overblik ...... ) !

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Jeg tror jeg ville ringe til butikken og se om hun har et godt råd.

    Der er jo også et eller andet med størrelsen, hvis du går op på p. 6 i stedet for som nævnt i opskriften.

    Umiddelbart vil jeg tro at 6 nøgler burde række, men for en sikkerheds skyld ville jeg nu kontakte butikken. Det kan jo være at hun har erfaring med tasker lavet af garnet

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg tror jeg ville ringe til butikken og se om hun har et godt råd.

    Der er jo også et eller andet med størrelsen, hvis du går op på p. 6 i stedet for som nævnt i opskriften.

    Umiddelbart vil jeg tro at 6 nøgler burde række, men for en sikkerheds skyld ville jeg nu kontakte butikken. Det kan jo være at hun har erfaring med tasker lavet af garnet
    Ja jeg tror osse jeg ville gøre som Galleri siger, køb ikke for meget, hvis du kommer til at mangle kører jeg gerne ud og køber til dig, og sender, det er da noget billigere. ( det er min garnpusher, handler der meget, og er også med i hendes strikkecafeer, så jeg er der jævnligt)
    Du kan jo vise mig modellen, så kan jeg se om det også er sådan en taske jeg skal strikke. *GG*
    Agro

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Det lyder da godt at det er din garnpusher , måske skal jeg bevæge mig til Aarhus en dag, for jeg vil gerne se den butik IRL

  5. #5
    Mosterkoster Gæst
    Bliver vist nødt til at se lidt nøjere på den forretning. Jeg er dog tvunget til at gøre det i cyberspace.

  6. #6
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser

    Nu håber jeg på, at der er een af jer andre, der har svaret (og et køligt overblik ...... )
    Det har jeg måske, det er jo ikke så længe jeg fik mine matematikgener støvet af.
    Jeg skal bare lige kende de to strikkefastheder, ellers er det lidt svært at regne ud. :-)

    Nette

  7. #7
    strikketøsen Gæst
    igen,

    Tak for alle jeres svar.

    Jeg skrev en mail til butikken og spurgte ad. Jeg hører nok fra hende i morgen.
    Ellers er det denne taske, som minniesmor havde givet mig opskriften på - til oversættelse (jeg skal først til at oversætte den nu i weekenden regner jeg med) - og den ser bare lækker ud - lige til at have alt sit i - blot havde jeg tænkt at lave lidt længere hanke, så jeg evt. kunne have den over skulderen også.

    http://www.knitty.com/ISSUEwinter03/...nchmarket.html

    Strikkefastheden er angivet til 18 m x 24 rækker = 10 cm på pinde 4½ i et garn, jeg kan se er ret tykt (Aran weight) - det får mig til at tænke hen i retning af Eskimo eller lignende fra Garnstudio. Men nu kan jeg jo lige høre, hvad jeg får at vide pr. mail i morgen.

    Undskyld mit "sene nattesvar", men jeg blev aldeles grebet af trang til at gøre rent i mit køkken (læs: kæmpeopvask m.v. + gæster i morgen!).

    Måske er der nogle af jer, der også falder for denne taske?

    Og tusind tak til Agro for dit tilbud om at købe og sende .... !
    Sidst redigeret af strikketøsen : 01-08-2008 kl. 01:02 Årsag: Tilføjelse af link .... min hjerne er smeltet ....

  8. #8
    jannie Gæst
    den er da også rigtig flot den taske Den er jeg også fristet til at kaste mig ud i

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    woow for en taske. bare den opskrift var på dansk så skulle jeg have prøvet at lave min Første taske. mon der er nogen der skulle ligge inde med nogle flotte tasker der er næmme at bare gå igang med som den første taske der skal laves? det var da alletiders julegave om ikke andet
    Lev livet vi har det kun til låns.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Strikketøsen!
    Ja når du har sådan en smag, så kan vi sagtens strikke den samme taske, jeg har bare det problem, at jeg er så dårlig til engelsk, så hvis du vil tænke på mig når du har oversat den, så vil jeg blive rigtig glad.

    Og til dig Galleri, den forretning kan vi jo bare tage sammen med den anden aftale vi havde, det er ikke noget problem, bare det ikke bliver en mandag, for der har Butik Himmelblå lukket.
    Agro

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •