Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Broager land

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

    Broager land

    Jeg har været på Broager land i ferien. Der er en fantastisk natur - allerede på andendagen fandt jeg en fredet plante, bare sådan lige, på en gåtur. Der er høje skrænter langs stranden og alle mulige forskellige slags sten overalt.
    Jeg besøgte Cathrinesminde Teglværksmuseum og fandt bl. a. ud af at der engang var 76 teglværker rundt om Flensborg fjord. Jeg cyklede rundt og tog mange afstikkere ned til stranden, hvor jeg fandt slebne mursten overalt, også mange hele, der bare var slebet runde i kanterne men ikke havde taget skade af mange år i vandet. Jeg fandt et par flotte eksemplarer af dem med huller i til at bruge som bund i en pilekurv.
    Broager kirke er også et besøg værd. Den har 2 tårne med et smukt tag på, et klokketårn af træ og indenfor er der kalkmalerier og træskulpturer.
    Og så er der jo Det lille papirmuseum i Gråsten (de havde udsalg) og den fantastiske iskiosk på Sønderborg havn - også inden for cykelradius - jo, jeg havde fået mig placeret det helt rigtige sted.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Broager land

    tak for tippet, vi skal nemlig til Sønderjylland i næste uge
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Broager land er et vidunderligt område.

    Jeg er født og vokset op i Broager, og bor nu i Sønderborg.
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2007
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    22
    Jeg vandrede gendarmstien i starten af juli måned. Hele turen var rigtig god, dog regnede det en del. Men jeg synes turen ned rundt om broagerland var rigtig god.
    Vi ville rigtig gerne have set den Røde ons sørøverborg, Men der regnede det desværre så vi skyndte os bare videre.
    Det kan også være vi ikke gik glip af noget, Måske er borgen helt væk. Nogle af jer broager boer der ved mere om ham??

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •