Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Broderi PC.

  1. #11
    OPR1 Gæst
    Jeg ved ikke om dette måske bruges til at lave mønster med
    http://www.microrevolt.org/KNAS/index.htm

  2. #12
    broderisten Gæst

    det ser spændende ud

    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg ved ikke om dette måske bruges til at lave mønster med
    http://www.microrevolt.org/KNAS/index.htm
    Hej galleri

    Det ser faktisk rigtig spændende ud, og jeg tror det uil kunne tilfredsstille de flest med et ikke alt for avanceret behov for tegning af mønstre i compueren, men den kan stadig ikke selv, for en computer er noget af det mest fantasiforladte de findes.
    Du skal astadig ha' i hvert fald bare et minimum af talent for at få noget ud af det. Der er ikke genvejstaster til keativ udfoldelse og skaben.

    Men når alle disse kedelige og nedslående forbehold er sagt, så er jeg sikker på at mange kan få stor fornøjelse af dit 'fund'. Du er en fremragende sporhund må jeg nok sige, når du så hurtigt finder den slags godbidder. Jeg vil tage det med til Moseby, når vi kører derned i week-end'en.

    En rigtig god week-end til alle, jeg holder min i mit lille paradis på Nordfalster, og jeg er skkker på at det er et stykke af det rigtige paradisets have, som er faldet herned og er landet dér - jeg elsker det sted

    broderisten

  3. #13
    klasus Gæst
    Nu er jeg absolut ikke nogen ørn til korsstingsbroderi - jeg bryder mig ikke om at brodere i hånden, men synes det er meget smukt

    Jeg prøvede lige for sjov at tage et af mine akvarelbilleder og scannede det ind, indlæste det i mit broderi-design-program bad programmet om at danne stingene og indsatte farveantal til 12. derefter udskrev til printer og her er resultatet af det indscannede billede og et udsnit af mønstret (udskrevet på A4 og firkanterne er 2x2mm)
    0809-2.jpg 0809-1.jpg

    Hele det hele to ca. et kvarter, selvom jeg ikke havde prøvet korsstingsudgaven før, så det kan lave sig gøre at bruge PC'en til at omdanne en tegning eller et maleri rimeligt nemt til et broderimønster, som både kan laves i hånden OG på maskinen.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg vil lige tilføje, at enkle korsstingsmønstre som f.eks. hjerter og stjerner også kan bruges til at hækle efter (filethækling). Det vil sige: man hækler rudemønstre (lige som et net) og i nogle af ruderne hækler man så korsstings mønstret ind. Jeg har hæklet efter flere enkle korsstings mønstre. Men det er kun ensfarvede ting, jeg har hæklet. F.eks. en julebordløber med stjerner i. Men man skal tælle, for at vide, nøjagtig hvor mange stangmasker man skal hækle i mønstret. I hvert hul fylder man 2 ekstra masker ind således at man f. eks. hækler 4, 7, 10 osv. masker alt efter, hvad det er for et mønster man laver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    broderisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Nu er jeg absolut ikke nogen ørn til korsstingsbroderi - jeg bryder mig ikke om at brodere i hånden, men synes det er meget smukt

    Jeg prøvede lige for sjov at tage et af mine akvarelbilleder og scannede det ind, indlæste det i mit broderi-design-program bad programmet om at danne stingene og indsatte farveantal til 12. derefter udskrev til printer og her er resultatet af det indscannede billede og et udsnit af mønstret (udskrevet på A4 og firkanterne er 2x2mm)
    0809-2.jpg 0809-1.jpg

    Hele det hele to ca. et kvarter, selvom jeg ikke havde prøvet korsstingsudgaven før, så det kan lave sig gøre at bruge PC'en til at omdanne en tegning eller et maleri rimeligt nemt til et broderimønster, som både kan laves i hånden OG på maskinen.

    ...rimelig nemt, siger du. Har du talt antallet af farver ? hvis du ie har gjort , synes jeg du skulle prøve. Du vil odag, at der er rigtig mange, ja at for mange til at det kan bruges uden en bearbejdelse. Og den vil tage meget lang tid. Du skal først fjene og derefter erstatte adskillige farver, for at der bliver et anvendeligt mønster ud af det. Nej det er ikke rimelig nemt , det er urimeligt svært og langsommeligt.
    Producenter af disse mirakelprogrammer lyver, når de påstår at det er nemt, men som sædvanligt er der sikkert penge i at stikke folk en løgn.

    For at min kritik ikke kun skal være negativ, vil jeg tilbyde at lave små demonstrationer her hos mig på Christianshavn, så interesserede kan se, havd men kan med computeren og hvad man ikke kan - og hvad jeg selv gør, hvis det har interesse.
    Det skal være små hold på højst 3-4 personer ad gangen og vi kan begynde i omkring midten af denne måned. Det skal være i tidsrummet 9-15 og det vil nok vare 2-3 timer. Og det er selvfølgelig gatis, jeg laver kaffen og I tager brød med.

    broderisten

  6. #16
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af broderisten Se meddelelser
    ...rimelig nemt, siger du. Har du talt antallet af farver ? hvis du ie har gjort , synes jeg du skulle prøve. Du vil odag, at der er rigtig mange, ja at for mange til at det kan bruges uden en bearbejdelse. Og den vil tage meget lang tid. Du skal først fjene og derefter erstatte adskillige farver, for at der bliver et anvendeligt mønster ud af det. Nej det er ikke rimelig nemt , det er urimeligt svært og langsommeligt.

    broderisten
    Som jeg skriver er der 12 farver og jeg kan udkskrive farveskema

  7. #17
    broderisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Som jeg skriver er der 12 farver og jeg kan udkskrive farveskema

    ok, jeg læste vist ikke ordentligt. Jeg har et ømt punkt her. Mange mener, at man kan lave gode mønstre på computeren og at det er let. Det kan faktisk godt irritere mig lidt, selvom jeg burde være ligeglad. Der er ingen lette måder at tegne mønstre på, hvis de skal være gode. Det er jo andet og meget mere end et billede du bare skanner. Jeg står ved mit tilbud om at demonstrere hvordan mine ´mønstre bliver til. Det kan måske også kaldes et lille kursus i mønstertegning.


    broderistenee

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •