Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Broderi PC.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 May 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    17

    Broderi PC.

    Hej
    Er der nogen der ved noget om Broderi PC så man selv kan lave sine mønstre.
    Hilsen Tora

  2. #2
    klasus Gæst
    Ja, Tora, jeg ved en lille smule - men det afhænger lidt af hvilke programmer du har og hvad du vil lave.

    Men fortæl os lidt mere om, hvad du har i tankerne, så er jeg sikker på, at vi er flere der kan hjælpe

  3. #3
    jannie Gæst
    dejligt du ved lidt Klasus for jeg for broderi maskine i morgen og har ingen anelse om hvad jeg går ind til men håber jeg kan finde ud af det Det er en phaff 2134 med alt til af softvware

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Rigtig hjertelig tillykke med maskinen jannie, den skal du nok blive afhænig af.

    sådan noget " software" tar en krig men det er sjovt og du finder ud af at du slet ikke har tid at se fjernsyn længere,
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    jannie Gæst
    ja jeg vil uden tvivl nok bruge meget tid på maskinen for jeg har en million ideer Jeg ved at det tager tid med computeren men da jeg har underivst i grafik gennem nogle år nu tror jeg at det er rimeligt at gå til Min mand installerede det i går aftes og der er meget af det jeg sagtens kan med det samme Skal bare lige lære størrelser og sådan noget at kende også. Maskinen bliver hentet i dag så puha hvor jeg glæder mig
    Har en helt maskinpark herhjemme snart så nu mangler jeg tiden

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 May 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    17
    Hej Clasus
    ja jeg vil gerne brodere med hånden så jeg kan lave puder og andet men vil gerne lave mine egne mønstre.
    Hilsen jette

  7. #7
    klasus Gæst
    Så er det vist Broderisten der skal til for det er forsvindende minimalt hvad jeg har lave i dette - faktisk er det kun sket een gang, hvor det er endt med at blive et broderi, og hvis jeg ikke husker meget galt hed programmet PC Stitch

    Broderisten er bare en knag til hånd-broderimønstre, men hvilke programmer han anvender ved jeg ikke, så du må have fat i ham.

  8. #8
    jannie Gæst
    Jeg har heller ikke lavet nogle håndbroderier selv så jeg kan heller ikke hjælpe dig.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jette
    Oppe øvert på denne side ligger knappen link/download
    og i den er der et sted du kan downloade programmer, derunder er et program der skulle kunne det du søger, alså lave billeder om til broderimønstre.
    Jeg har ikke selv prøvet , men jeg ved andre har, jeg kan bare ikke lige huske hvem.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  10. #10
    broderisten Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jette Se meddelelser
    Hej Clasus
    ja jeg vil gerne brodere med hånden så jeg kan lave puder og andet men vil gerne lave mine egne mønstre.
    Hilsen jette
    Håndbroderi kan nu engang kun laves i hånden, så du slipper ikke ved at købe en broderimaskine. Noget helt andet er så, at sådan et apparat kan forfærdelig mange vidunderlige ting, - og den er hurtig !
    Den der ved mest m den slags her i landet er Pelse Asbo i Århus. Hun har arbejdet med maskinbroderi på et højt kunstnerisk niveau i mange år, og hun er samtidig en meget sød dame eller pige. Hun har butikkem 'Broderi moderne' i Århus og hun er til knyttet Haaandarbejdets Fremme (det er derfra jeg kender hende). Prøv at finde hends hjemmesid på nettet.
    Til håndbroderi kommer computeren først i anvendelse, når det hele er færdigt. I hvert fald her hos mig. Jeg begynder med at tegne med Caran d'Ache's vandopløselige farveblyanter på kvadreret papir. Det er noget hurtigere og lettere end gammeldags akvarel. Det kvadrerede papir med tern på 2 x 2 mm fremstilles ikke mere, jeg købte den sidste rest hos fabrikanten i Ebeltoft for mange år siden nu. I dag udskriver jeg det i printeren og klistrer A4-arkene samme, hvis de skal være meget store.
    Når du har tegnet og farvelagt dit motiv på papiret, rammer du felter efter farver, og nu kan du finde nål g tråd og adskillige stumper stof sammen og gå i gang med at opsy prøver, og der skal ofte mange mange prøver til. Når du så er tilfreds , ja så kan du brodere efter dels dine opsyede prøver og dels efter din tegning. Den færdige pude skal nu patroneres, og det sker i computeren, det er hurtigere og lettere, for man laver en forfærdelig mængde tegnefejl, og de er jo lette at rette i computeren.
    Men skal du kun bruge din pude til dig selv, er det slet ikke nødvendigt at rentegne mønstret, og så behøver du ikke tænde computeren. Jeg må da også lige tilføje, at hvis du absolut vil have et tegnepogram, så kan du begynde med at købe en kæmpestor sparegris, for det er helve...s dyrt !

    broderisten
    øverøver

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •