Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 68

Emner: Spelsauen forunderlige oplevelser

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Uha ja det er nogle af de knapt så rare minder fra en rejse udover det sædvanlige! Tør afrikanere ikke røre ved døde mennesker?
    og Julemor

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er dejligt du også fortæller om den anden side også Det må have været en barsk oplevelse..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    I Afrika skelnes der mellem sort og hvid magi. Den sorte magi er de trygge ved, modsat den hvide, den er de mere usikker på. Et faktum jeg benyttede mig af i vid udstrækning i Tanzania. Da jeg for det meste sov under åben himmel, lagde jeg mig altid under et træ og på træet hængte jeg alt mulig tingeltangel op, netop tilpas meget, så afrikaneren ikke turde at gå helt hen til træet. Man kunne jo ikke være sikker på om ikke der hvilede en forbandelse over det. Faktisk meget effektivt, hvis man vil sikre sig en uforstyrret nattesøvn!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Mere kære Spelsauen, der er garanteret meget mere at fortælle, og vi kan ikke få nok
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg venter også spændt hver dag på nyt her...
    og Julemor

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, mere, mere tak!!!

    Det er bare så spændende at læse din beretning.

    Ja, jeg blev også lidt forskrækket over ham vagten i parken. Men den anden mand, der ville have dig med på safari var bestem ikke god. Godt du var så klog, at sige nej tak til ham.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Du godeste... er kommet lidt væk fra det nu , så I bliver lige spist af med sidste weekends, The tall Ships`Races 2008 8-12 august i Bergen.

    Jeg var til 50 års fødselsdag og samtidig var det så heldig at Bergen udfoldede sig til den store folkefest som dette arrengament altid er. Det er et sejllas der afholdes hvert år, men det er forskellige byer der er værter - og sidst gang det var i Bergen var i 1992.

    Det er virkelig noget der kan samle folk. Vejret var godt de to første dage - og alle var i fest humør.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg ved ikke hvor mange gange jeg nu har læst det her emne, men hver eneste gang syntes jeg du skriver og fortæller altså rigtig godt...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    I Afrika skelnes der mellem sort og hvid magi. Den sorte magi er de trygge ved, modsat den hvide, den er de mere usikker på. Et faktum jeg benyttede mig af i vid udstrækning i Tanzania. Da jeg for det meste sov under åben himmel, lagde jeg mig altid under et træ og på træet hængte jeg alt mulig tingeltangel op, netop tilpas meget, så afrikaneren ikke turde at gå helt hen til træet. Man kunne jo ikke være sikker på om ikke der hvilede en forbandelse over det. Faktisk meget effektivt, hvis man vil sikre sig en uforstyrret nattesøvn!
    Nu ved jeg ikke om jeg har fortalt dette før? Men i Tanzania ved juletid, havde min mor sendt mig en juleuro jo da... måske ikke lige hvad jeg havde forventet, da jeg gik ind for at få min "postrestante"!

    Men det var knapt med alting - og sandheden var at jeg så inderligt ønskede mig et masari halssmykke (fik det aldrig). Men i Dar es Salam på marked var der mange spændende ting. En dag er der en der tilfældigvis prøver at prakke mig en træudskæring på - og sige at den er sort magi! Jeg svarer selvfølgelig tilbage at jeg ikke behøvede sort magi, da min mor lige havde sendt mig hvid magi - og trak den lidt "forvirrende" juleuro op af tasken !

    Dette afsted kom en længere diskussion om hvorvidt sort eller hvid magi var stærkest? - Resultatet blev at her på marked var der masser af sort magi - men ingen hvid magi - og derfor var "min" hvide magi den stærkeste. Jeg må have set meget overbevisende ud, for den gode mand indvilligede i at lave en byttehandel.

    Men atter engang måtte jeg erkende, at den hvide magi har en svaghed - for imens vi stod der og pruttede om den hvide magis værdi. Var den nu også - den lille statue værd - eller den store? Ja det forblev et ubesvaret spørgsmål. For pludselig dukker der en afrikansk kvinde op og der bliver talt meget - og alle de omkringstående bryder ud i latter.

    Tja, hvad gør man så når en bliver afsløret - griner lidt med og tænker; hvorfor blev jeg nu også så grådig? Det kvinden kom og fortalte var, at udenfor marked lå der en europæisk forretning hvor de solgte "juleuro" (Den havde jeg også set, den lå lige på hjørnet). Ok en god latter er jo heller ikke noget at kimse af - og juleuroen kom tilbage i tasken. Således forlod jeg marked med megen smil og nikkende - og dårlig skjult latter, fra de omkringstående.

    Næste dag da jeg kom forbi - var der en frugthandler der gav mig en mango, en anden gav mig en banan - og sådan gik det til at "hvid magi" fik mere end fortjent. Hver dag jeg var der, fik jeg mad, smil og håndtryk af markedsfolkende - og ingen gjore krav på den "stærke hvid magi", jeg fortsat havde i min taske.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der kan man bare hvad en juleuro også kan bruges til Tak for din beretning
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •