Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 68

Emner: Spelsauen forunderlige oplevelser

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja og det må have været det der hedder Katt, som nu er kommet til DK Det var faktisk den eneste gang jeg stødte på det!

    Jeg ved at kvinderne skulle til et eller andet "happenings" med en anden stamme. Jeg husker dem bare som utrolig smukke og så det pagehår der var lavet af ganske tynd små fletninger. Det er jo heller ikke hverdag man ser kvinder i bar overkrop og bastskørt, stige på en bus
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #42
    Mosterkoster Gæst
    Uhh, det bliver mere og mere spændende, og jeg kommer i tanke om mere og mere fra min tur, så den får I nok også lidt af på et tidspunkt, men nu vil jeg altså høre mere fra din tur i Afrika.
    Sidst redigeret af Mosterkoster : 31-07-2008 kl. 08:44 Årsag: stavefejl

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Mere mere mere mere mere mere mere
    Kære Spelsauen... kan næsten ikke holde ud at vente
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Der skal nok kommer mere...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hihi, jeg kan lige se dig for mig, gnaske de der blade i dig
    og Julemor

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Da jeg kom tilbage til CityPark, var der sket nogle ændringer. Bl.a måtte vi ikke gå på toilettet alene efter mørkets frembrud. Årsagen var at der var begyndt at huserer en bande der stjal. En læge havde netop fået kappet sin arm af ved skulderen med et segl, for at få fat på hans skuldertaske. Det sørgelige var at han var kirug - og de lavede et ganske dårlig arbejde med at få syget armen på igen på det Europæiske hospital. Så han fik aldrig førligheden tilbage. (Selvsagt oplever man også noget sørgeligt, når man rejser rundt sådan)

    Nu har jeg aldrig været en af dem der skal have andre med på toilette, så en aften gik jeg alene. Ligesom jeg nærmede mig toilette, kunne jeg mærke at jeg ikke var alene. Det var mørkt og det regnede. - og ja, jeg var ikke helt stolt ved situationen. Pludselig hører jeg en stemme - og først der ser jeg - og det er så også det eneste jeg ser; et par hvide tænder og det hvide i øjene. Det var nattevagten - og da han kom hen til mig, så jeg først der, at han havde en sort regnfrakke og sorte gummistøvler på. Jeg fik selvfølgelig læst og påskrevet om aldrig at gå alene.

    Der var også komme nye safari-folk til. Bl.a var der nogle som kørte rund og samlede de planter vi kender som, svigermors skarpe tunge. De kom fra S.Afrika og den blev brugt til, at udvinde medicin mod cancer (?). Det var sønnen der var sendt ud på den ekspedition. Desværre var han blevet afhængig af kokain, så der var ingen tvivl om, at det hele var ved at sejle stik vest. De var 4 gutter på den tur - og den ene, var det mest usympatiske menneske jeg nogensinde har stødt på. Det viste sig at han oprindelig ikke var en af deltagerne, men bare havde koblet sig på, på et tidspunkt. Han havde så fået fuld kontrol over den safari, ved at give sønnen kokain. Han havde ydermere den frækhed at tilbyde mig og komme med, hvis jeg altså sov med ham på turen. Magen til menneskelig parasit. Så det var en ren fornøjelse og fortælle ham hvor han kunne pakke sig hen!

    En anden ting jeg heller ikke var klar over, var at de hvide der boede/bor i Kenya til enhver tid kan blive bedt om at forlade landet - og så må de kun tage det med som de kan have som håndbagage. Hvor meget kenyaneren benyttede sig af den mulighed, ved jeg ikke. Selv mødte jeg aldrig nogen fjentlighed, tværtimod!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Spelsauen for p...., der rejste nakkehårene sig lige - hvide tænder og det hvide i øjnene
    og Julemor

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    UPs det var lige netop den slags ting jeg regne med du også var rendt ind i, men lige frem skære armen af den sølle mand
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Ih altså Spelsau, hvor er det spændende - jeg glæder mig til næste kapitel.

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja der havde været andre overfald, men så begyndte de at blive ganske effektive. Det var gansk forfærdeligt, de formåede ikke og sy nerveenderne sammen, så han endte med en vissen arm - og selvsagt kunne han ikke operere mere. Det var også omkring det tidspunkt der skete det med min hånd - og jeg så rejset tilbage til Mombassa. Her skete der også noget meget trist. Det er yderst sjældent jeg fortæller om det, men som livet nu engang er, der er to sider af medaljen.

    På det tidspunkt havde jeg slået mig sammen med en amerikaner og en englænder, der var flere, men det var ligesom os 3 der hang ud sammen. Vi havde vel været en lille måneds tid i Mombassa, Twigger Beach tror jeg det hed. En dag havde amerikaneren gået og spist nogle frø som man kunne blive skæv af. Vi havde holdt øje med ham, men tilsidst troede vi han sov inde i et telt, da hans sko stod udenfor. Om morgen viste det sig at være en fejl. Han blev fundet ude på revet, hvor han må have lagt sig til at sove - og så druknede han da, tidevandet vendte tilbage.

    Det her viser også, at folk forsvinder ikke bare, der er altid en årsag. Politiet ville ikke rører ham. Afrikaneren er meget overtroisk, om man er politimand eller ej. Vi fik en større kamp med dem, da de bare ville begrave ham og lade det være med det. Det måtte vi sættes os imod og få underrette forældrene så han kunne blive sendt hjem. Det betød at vi måtte rejse et par gange frem og tilbage mellem Mombassa`s (lighus) og Nairobi (amerikanske ambassade).

    Politiet ville jo ikke rører noget af hans ting, så vi måtte pakke hans egendele og tage med til politistationen. Det var egentlig ganske uhyggeligt. Politistationen bestod faktisk kun af nogle enkelte hytter - og mens vi ventede, kunne vi hører hvordan der blev kommunikeret med trommer, mellem de små landsbyer. Det var lidt egendommeligt. Men det værst var, at vi også kunne hører hvordan, politiet mishandlede nogle de havde taget til fange - og låst inde i en af hytterne.

    Det tog sin tid at overbevise forældrene om at det var deres søn (de havde lige fået brev, hvor han beskriver en helt anden rute). Da alt var ordnet og vi tilsidst har vidnet, at det er den rigtige person, forlader vi Kenya og rejser til Tanzania. For på det tidspunkt er der ingen af os der kan fortsætte alene. - og selvsagt er det ikke en oplevelse man bare kan ryste af sig!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •