Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 68

Emner: Spelsauen forunderlige oplevelser

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det gad jeg godt have set, Spelsauen!

    Mig Jane, dig Tarzan!

    Din togtur minder mig om, hvad min far engang fortalte os. Han havde som ung mand haft et sommerferie job som flyrejse guide fra København til Zürich i Schweitz. Da han skulle vente en uges tid dernede på passagererne og følge dem tilbage til København, så tog han en lille tur rundt i det nordlige Italien (- uden at kunne italiensk - han klarede sig fint med engelsk, tysk og fransk). Jeg tror, det var i toget fra Milano til Firenze, at min far delte togkupé med en italiensk familie (flere personer). Og da de blev sultne og moderen/bedstemoderen delte brød og pålæg ud til de andre, så sad min far også pludselig med et stykke brød og noget pølse i hånden. Damen syntes også, at den fremmede unge mand skulle have noget mad. Det var da pænt af hende.

    Ja, Spelsauen! Fortæl mere! Det er så spændede at læse om din rejse i Afrika.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Jeg tror lige jeg må ta´en pause. Skal lige komme mig over min sidste fortælling
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Spelsauen forunderlige oplevelser

    hold da op, har lige læst højt for Ivan og Steffen hvis kommentar var det var sørme træls at miste et godt stykke ost
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja det var det også - og selvfølgelig er der også en lang historie forbundet med den ost... Men jeg tror aligevel, at det der tog hårdest på mig var, at jeg pludselig blev konfronterede med nogle naturkræfter, der vækkede ur- mennesket inde i mig.

    For det var jo helt vanvittig det jeg gjorde. Reelt set gik jeg ud og udfordrede ham, ikke bare på den ost han havde "tyvstjålet", men også på hans førerposition og hans hunner og så inde på hans eget territorium....

    Det var jo en hel spontan reaktion, fordi jeg trængte til nogle mejeriprodukter - det meste af tiden i Afrika sultede jeg faktisk. Jeg kan endnu mærke det i kroppen. Havde det mindste gået galt, havde jeg blevet flænset i småstykker - og tage samme vej som osten.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Du er virkelig god til at fortælle Spelsauen - det burde du kunne leve af
    og Julemor

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tak for rosen alle sammen. De episoder jeg fortæller om, har jo alle en forfortælling - og jeg mærker jo også, at der kommer mere og mere til i takt med, at jeg fortæller om det. Det er jo heller ikke helt i kronologisk rækkefølge...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    Det er da lige meget om det er kronologisk, det er historier fra din ungdom og dine oplevelser og det er rigtig spændende at læse, så jeg glæder mig til at læse videre, og så håber jeg da for din familie at du skriver det ned så de kan læse om dine oplevelser også.


    Knus Marie

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Jamen så vil jeg vende tilbage til Kenya, bare for at bevise, at det gør ikke så meget om man er hovedløs, bare man ikke er rådløs.

    Det var første gang jeg var nede ved Mombassa, jeg havde mødt nogle andre rejsende og vi aftalte at tage lidt nordpå til en strand der var sådan et udested for hippier. Der var et par dages rejse dertil, så vi overnattede i en lille by på vejen dertil. Her gik vi så rundt og så lidt på det hele. Jeg havde altid stor fornøjelse af at gå ind i de butikker der kunne svare til vores apotek. Al medicinmands krammet var rigtig spændende at se på. Pludselig får jeg øje på malaria piller og kommer i tanke om at det da vist er noget man skal tage. Så jeg køber nogle og det bliver så min første malariapille jeg tager der og da.

    Næste morgen da jeg vågner, ved jeg bare at jeg ikke skal med længere. Og det er faktisk vanskeligt når man rejser sammen med andre. Alene kan man jo skifte mening 30 gange om dagen uden at det får videre betydning for andre end en selv. Så efter megen diskussion osv osv, jeg skal ikke med. De tager så en bus videre nordpå og jeg tager en bus sydpå tilbage til Mombassa.

    Der er kun mig på bussen, men så stopper bussen og en hel flok kvinder stiger på iført bastskørter, perlekæder og det fineste flettede pagehår jeg har set. De får sat sig og snakken den går. En af kvinderne går rundt og deler nogle små bundter blade ud til de andre og en anden går op til chaufføren - og jeg kan se at hun taler om mig. Han nikke og hun råber noget til hende med de små bundter. Da hun når frem til mig spørger hun om jeg også ville have sådan et bundt. Jeg aner jo ikke hvad det er men takker ja tak. Så giver hun mig en lille peppermynteperstil og viser mig at først skal jeg tykke et blad og så skal jeg med hjørnetanden skarbe lidt af peppermynte pastillen. Ok, jeg tykker et blad, alt mundvand tørre ind og så skraber jeg lidt på pastillen - og al mundvand vand vender tilbage. En ganske sjov fornemmelse. Sådan går hele eftermiddagen, stemningen bliver mere og mere løssluppen og pludselig stopper bussen og alle kvinderne stiger af. Så er jeg igen alene, spiser et par blade mere og som vi nærmere os Mombassa, mærker jeg at det vist ikke er helt almindelig blade.

    Da vi kører ind på busstationen er det ved at nærme sig solnedgang - og jeg har efterhånden fundet ud af, at jeg nok kunne blive til farer for mig selv. Det eneste trygge sted jeg kunne komme i tanke om var bussen og sådan gik det til, at jeg endte med at kører ud af Mombassa og mod Nairobi i den smukkeste solnedgang - og i en saglig rus.

    Jeg nåede frem til Nairobi i god behold den næste morgen. Fik mig noget solidt morgenmad. Den morgenmad jeg taler om, består af toast, spejlæg og et kæmpe glas the med mælk. Det bliver serveret ved fortovet, hvor der er opstillet borde og bænke.

    Et andet yndet spisested var hos Harrie Krisna folket. De serverede et gratia måltid, en gang om ugen. Det var virkelig dejlige små vegetarretter, der var anrettet på gulvet - og så sad vi der og spiste, mens Harrie Krisna folket fortalte om reinkarnation. - Og den var sikker hver gang. Hvis ikke vi gjorde noget ved vort liv og levened nu, ville vi blive genfødt som en gris, i vores næste liv!

    De andre som jeg havde splittet op med nede ved kysten, havde nået frem til det planlagte sted - og var så bukket under for malaria, erfarede jeg senere.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tak for tippet loerup, nu har jeg gemt det - og så må jeg se hvad der kommer ud af det?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha hvad du oplever på sådan en bus tur... jeg kan lige se dig sidde der og blive skæv uden at du aner du bliver skæv....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •