Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 68

Emner: Spelsauen forunderlige oplevelser

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Da jeg kom tilbage til CityPark, var der en nat jeg vågnede ved at noget brændte mig på hånden. Jeg børstede det væk med hånden og sov videre. Om morgen da jeg vågnede, var min hånd fordobbelet i størrelse og det viste sig, at det var låget på en af de her neskaffedåser der var blevet opvarmet af et sterinlys og så var landet på hånden.

    Jeg tog ind på det europæiske hospital for at få renset det inficeret sår. Her fik jeg valget om at rejse hjem eller få hånden ambuteret. Ingen af delene var særlig eftertragtet og jeg besluttede, at tage til Mombassa nede ved kysten på det lokale hospital.

    Da jeg ankom til Mombassa, tænkte jeg godtnok at det måske aligevel ikke var så smart. Her var varmere og luftfugtigheden meget højer. Da jeg ankom til hospitalet blev jeg for alvor overbevist om, at min sidste time var kommet. Her var stapfyld med mennesker, nogle havde vandret i flere dage ude fra bushen - og der var alt hvad hjerte kunne begære af eksotiske sygdomme. Jeg satte mig bagerst i køen og gjore mig parat til lang ventetid. Men igen gjorde min lyse hud og blå øjne sit, for da afrikanerne opdagede hvad jeg gjorde, sagde de; no no, misses - og så blev jeg gennet direkte ind til lægen.

    Lægen så på hånden, og bad mig om at trække buksen ned og så fik jeg en sprøjte i ballen. Samtidig så jeg ned og vi begyndte begge to at grine, da vi så kontrasten på hans, nærmest blåsorte hånd, i forhold til min rødhvide røv! Jeg gik så videre hen til en sygeplejerske der skulle rense såret. På dette tidspunkt var jeg begyndt at se mig omkring - og aldrig havde jeg set noget så beskidt. Pludselig tabte hun bandagen på gulvet, samlede det op og børstede lige det værste af, før hun klaskede det på hånden og dækkede det med gasebind. Værsågod - og så kommer du igen i morgen. Der kom jeg så troligt hver dag i en uges tid, så hveranden dag og tilsidst to gange om ugen og fik en sprøjte i rumpen og ny forbinding. I dag er der ikke såmeget som et ar at se.

    Tilgengæld, var der mange, som blev behandlet på det europæiske hospital af europæiske læger i Nairobi, som kom ganske gruelig galt afsted med den behandling de fik der.

    Det er det jeg mener med, at nogle gange går dumhed bare op i en højere enhed.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #22
    Tut Gæst
    Hold da op, hvor har du oplevet meget.

    Venter spændt på forsættelsen.

    fra Tut

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja Tut, det er faktisk også sjovt at sidde her og mindes på den måde.

    Bl.a er busturen fra Nairobi-Mombassa og Mombassa-Nairobi, noget af det smukkeste. I det hele taget er den afrikanske himmel helt speciel. Og dyrelivet. Girafferne der går i et med akacietræerne og Terimitboet der viser sig at være en elefant. Det hele er bare så storslået.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Værsegod har kan du hilse på en af dine elefanter, er lige blevet fotograferet i Nairobi for 5 dage siden, af min broder, der har haft 2 af hans sønner med koner og børnebørn på 14 dage i buchen.

    so2.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja når det gælder elefanter er min største oplevelse fra Botswana - jeg tør ikke sige det nøjagtige sted, for dengang var vejnettet fra Kasane til Gabarone ikke udbygget, så vejen gik igennem bushen. Men det var inde i en nationalpark. Vi blev stoppet af nogle folk, der sagde, at vi skulle passe på, for der var lige en vogn der var blevet væltet af et næsehorn. Så vi kørte ganske forsigtig - og pludselig hører vi disse trompethyl og foran os mylder det frem med ophidset elefanter med deres unger. For et syn. Ørene der blaffede og og snablen der rejste sig og udstødte disse trompetlyde. Chaufførens panik forplantede sig i hele bilen og ligesom han ville bakke, dukkede endnu en gruppe ophidset elefanter frem bagfra. Der var intet andet at gøre end, at slukke motoren og lade som om vi ikke var der.

    Aldrig har jeg oplevet noget ligende, fuldstændig omringet af disse store dyr. Vist var det farligt, men den kendsgerning kunne jeg ialtfald ikke rumme, midt i det altsammen. Det der var sket var, at de havde været ned og drikke og var på vej ind i bushen samtidig med, at vi kom forbi - og på den måde endte vi midt inde i flokken. Jeg kan stadig hører lyden og se disse enorme ører der blaffer af ophidselse. WOW... siger jeg bare!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja hundeuld, et ganske godt billed. Det er sådan det er - og mine stavefejl må I leve med
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #27
    Mosterkoster Gæst
    Jamen med de historier kan jeg da snildt leve med dine stavefejl. Jeg synes det er afsindigt spændende og minder mig om min tur til Ny Guinea, men den var ikke nær så spændende.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Altså mere mere mere, det er vildt spændende det her..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Mosterkoster det tror jeg den ville være, hvis du skrev om den...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja nu er stedet her foran computeren faktisk det køligeste sted på hele ejendommen

    Hvis jeg skal blive lidt i disse "hovedløse" situationer. Og jeg er forsat i Botswana. Jeg havde længe haft et stort behov for ost. En nat vågnede jeg, fordi jeg var ganske plaget af myg. Sov normalt under åben himmel - men denne nat var det ekstra slemt. Så jeg kravlede ind på føresædet af jeepen og forsøgte at få lidt uforstyrret søvn. Pludselig vågner jeg ved at der er noget der rumsterer og ude på ladet ser jeg en flok bavianer, der er ved at plyndre vores madvarer. Det første jeg ser er bavianhannen der sidder med denne store klump ost, jeg længe havde følt trang til at få et stykke af.

    Mens jeg sidder og ser på ham og ikke mindst osten. Kommer tanken: Kan han, så kan jeg også! Jeg havde dårligt tænkt tanken til ende, før jeg handlede på det! Resolut rev jeg døren op. Stillede mig i bedste Tarzan stil og slog mig på brystet mens jeg "juhuet". Jeg ved ikke hvad jeg havde troet, men det det der skete, havde jeg ihvertfald ikke troet.

    Hele flokken blev med et, helt fastfrossen - og så rejste hannen sig op på bagbenene og stadig med osten i hånden, slog han sig på brystet og "juhuuede" tilbage til mig. I et brøkdel af et sekund var jeg total paf. Men så for shit, så kunne jeg mærke at nu ville de gå til angreb. Jeg nåede lige og få kastet mig ind på føresædet og lukke døren - og så kan det nok være de begyndte at hammer på vinduerne. Hannen på forruden, stadig med osten i hånden. Jeg kan slet ikke beskrive det optrin - og min egen reaktion i total abestil med, at vende ryggen til dem og gemme hoved. Helt ærlig jeg var dybt rystet, da jeg tilsidst sad der og så osten forsvinde ind mellem træerne. Jeg var sat rigtigt godt og grundig på plads - og det tog mig flere dage og komme over den episode.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •