Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 25 af 25

Emner: 1000spørgsmål eller flere

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    bare fyrløs jjo mere jeg læsere jo mere lærer jeg vel af detog det med natsøvnen det skal jeg nok få falder i søvn i favnen på kæresten fortiden. hihi

    et spørgsmål. nu prøver jeg så igår men der er som om der mangler noget. i snakker om at hjælpetråden skal hentets af uldhenternålen men hvor pokker er hulet hende på de der 5cm eller hvor meget det nu er????? jeg kan i alt fal ikke finde det på min rok det er forhåbenlig bare mig.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hvis du tvinder " forkert" laver du noget rigtig godt garn til skraldespanden , for når du strikker af det, så trækker strikketøjet sig og bliver ubrugeligt. Siger en der selvfølig ikke har prøvet det, hvis i da tror på det
    Det kan dog godt bruges til at filte hjemmesko ..

    Hey... den forstod jeg Lige det der med at strikketøjet vil trække i en retning - der bliver kludder i garnets spænning, uldfiberne vil modarbejde hinanden! WOW....
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nattrolden (ups... nu må jeg lige se på hundeulds rokketegning) Nå men den kan jeg ikke lige finde.
    http://www.hundeuld.dk/spinde1.html

    Der hvor du skal fiske tråden ud, er der en lille fordybning, den sætter du lodret op mod dig selv, stikker din lille hæklenål igennem det yderste hul og fanger ulden, som så trækkes igennem.

    Har du sat en bomuldstråd på spolen ca 40 cm (?), for det er faktisk den du skal have igennem for at starte spinningen. På den bomuldstråd laver du nogle små knuder, så ulden har noget at gribe fat i.

    Dvs. På piben er der en lille fordybning der skal vende op mod dig selv i vandret stilling. Så stikker du din hæklenål igennem tenjernet - og vupti så er tråden ude!

    Og så er du klar!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Nattrolden (ups... nu må jeg lige se på hundeulds rokketegning) Nå men den kan jeg ikke lige finde.

    Der hvor du skal fiske tråden ud, er der en lille fordybning, den sætter du lodret op mod dig selv, stikker din lille hæklenål igennem det yderste hul og fanger ulden, som så trækkes igennem.

    Har du sat en bomuldstråd på spolen ca 40 cm (?), for det er faktisk den du skal have igennem for at starte spinningen. På den bomuldstråd laver du nogle små knuder, så ulden har noget at gribe fat i.

    Dvs. På piben er der en lille fordybning der skal vende op mod dig selv i vandret stilling. Så stikker du din hæklenål igennem tenjernet - og vupti så er tråden ude!

    Og så er du klar!
    det må være der hvor der sider en pind/dims i jeg heller ikke ved hvad er til andet end at den kan tages af og give to huller og så måske virker den til at låse med. eller er jeg HELT galt på den?
    Lev livet vi har det kun til låns.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er et nær billed fra min side på der hvor du skal have tråden igennem ten.gif
    Tråden skal bindes fast på spolen, op omkring de små kroge, og trækkes ud igennem hullet, det er den tråd du sætter dit karteflot på

    Hvad nr spørgsmål var det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •