Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: 1000spørgsmål eller flere

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217

    1000spørgsmål eller flere

    SÅ fik jeg min rok hjem og mit godtlangske fåre uld hentet også.
    og sider her og lader rokken køre stille og rolige en 1½times tid både den ene vej og så den anden vej og sider og kommer i tanke om en HEL masse spørgsmål.

    1.Det uld jeg skulle hente lå i store sorte affalds sække da jeg kom frem- tanken slog mig efter jeg havde læst en del at det ikke kunne tåle det. Bare det nu ikke er gået til. Nu har jeg smidt det over i et gammelt lagn håber ikke det er gået til.

    2.Der næst så står jeg med min rok har sidet 1½time ved den og syndes det køre fint. kan få den til at køre samme vej hele tiden men hvad vej skal hjulet enlig dreje ? venster eller højer rundt når jeg skal starte den op!

    3.Tror der mangler et bånd eller en snor fra det store hjul og ned til selve spolen. Hvad skal jeg have fat i der for at kan bruge den?
    uha jeg har helt løst til at smide en tåt uld på imorgen hvor kæresten er på arbejde

    4.Det uld jeg har hentet idag fra fyn hvis det virker hvad skal jeg så gøre ved det? skal jeg vaske det og i så fald hvad skal jeg vaske i?


    Der vil helt sikkert støde flere spørgsmål til med tiden. Jeg brænder bare for at komme igang og det kriller helt i fingerne for at komme igang.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #2
    klasus Gæst
    Uuuh Nattrold, hvor kan jeg bare følge dig, for bare få måneder siden, var det mig der sad sådan

    Hundeuld har alletiders billedkursus liggende her http://www.hundeuld.dk/spinde1.html og det er faktisk det jeg har lært det efter. Og Hundeuld sagde go' for mit arbejde indtil nu på vores spindetræf i sidste uge.

    Der er efter min mening kun en ting at gøre - spring lige ud i det - Det lykkedes ikke de første gange for mig, men jeg lærte i hvert fald hvordan jeg IKKE skulle gøre

    Rigtig god fornøjelse

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Uuuh Nattrold, hvor kan jeg bare følge dig, for bare få måneder siden, var det mig der sad sådan

    Hundeuld har alletiders billedkursus liggende her http://www.hundeuld.dk/spinde1.html og det er faktisk det jeg har lært det efter. Og Hundeuld sagde go' for mit arbejde indtil nu på vores spindetræf i sidste uge.

    Der er efter min mening kun en ting at gøre - spring lige ud i det - Det lykkedes ikke de første gange for mig, men jeg lærte i hvert fald hvordan jeg IKKE skulle gøre

    Rigtig god fornøjelse
    de sider hundeuld har på sin side har jeg studert og læst på krys og tværs så jeg vil prøve at gå igang imorgen. men sider bare og får de spørgsmål som jeg stiller hvad vej skal hjulet dreje for at det drejer rigtig og alle de andere.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Hvis du vil strikke af det,spind med hjulet drejende mod uret og tvind med hjulet drejende med uret så får du en blødere garn når du strikker. Hvis det et en trend til en væv gør omvendt. Er mit karteflor ikke kommet frem endnu?

  5. #5
    Nette Gæst
    Tillykke med genstanden. :-)

    Jeg følger dig nøje, af ren og skær nysgerrighed. Så lad os endelig vide.... :-)

    Nette

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Svarene er med rødt

    1.Det uld jeg skulle hente lå i store sorte affalds sække da jeg kom frem- tanken slog mig efter jeg havde læst en del at det ikke kunne tåle det. Bare det nu ikke er gået til. Nu har jeg smidt det over i et gammelt lagn håber ikke det er gået til. Det er det ikke, fint du har lagt det i et lagn, men ellers en kartoffel net eller et gammel dynebetræk osv. er godt.

    2.Der næst så står jeg med min rok har sidet 1½time ved den og syndes det køre fint. kan få den til at køre samme vej hele tiden men hvad vej skal hjulet enlig dreje ? venster eller højer rundt når jeg skal starte den op! Læs renee svar

    3.Tror der mangler et bånd eller en snor fra det store hjul og ned til selve spolen. Hvad skal jeg have fat i der for at kan bruge den?
    uha jeg har helt løst til at smide en tåt uld på imorgen hvor kæresten er på arbejde Du skal have fat i noget mure snor, eller noget snor der ikke giver sig, prøv byggemarked måske et mure firma i nærheden...
    4.Det uld jeg har hentet idag fra fyn hvis det virker hvad skal jeg så gøre ved det? skal jeg vaske det og i så fald hvad skal jeg vaske i?
    Jeg spinder det uden vask, ander vasker det.

    Det var så kun 4 spørgsmål hvor er de næste 996
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af renee Se meddelelser
    Hvis du vil strikke af det,spind med hjulet drejende mod uret og tvind med hjulet drejende med uret så får du en blødere garn når du strikker. Hvis det et en trend til en væv gør omvendt. Er mit karteflor ikke kommet frem endnu?
    Jeg tror det "lige pt sider jeg hos min kæresten. men de gamle siger at der er kommet en pakke" så jeg tror den er nået frem. køre op efter den idag. skriver hvis den er kommet
    Lev livet vi har det kun til låns.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Svarene er med rødt

    1.Det uld jeg skulle hente lå i store sorte affalds sække da jeg kom frem- tanken slog mig efter jeg havde læst en del at det ikke kunne tåle det. Bare det nu ikke er gået til. Nu har jeg smidt det over i et gammelt lagn håber ikke det er gået til. Det er det ikke, fint du har lagt det i et lagn, men ellers en kartoffel net eller et gammel dynebetræk osv. er godt.

    2.Der næst så står jeg med min rok har sidet 1½time ved den og syndes det køre fint. kan få den til at køre samme vej hele tiden men hvad vej skal hjulet enlig dreje ? venster eller højer rundt når jeg skal starte den op! Læs renee svar

    3.Tror der mangler et bånd eller en snor fra det store hjul og ned til selve spolen. Hvad skal jeg have fat i der for at kan bruge den?
    uha jeg har helt løst til at smide en tåt uld på imorgen hvor kæresten er på arbejde Du skal have fat i noget mure snor, eller noget snor der ikke giver sig, prøv byggemarked måske et mure firma i nærheden...
    4.Det uld jeg har hentet idag fra fyn hvis det virker hvad skal jeg så gøre ved det? skal jeg vaske det og i så fald hvad skal jeg vaske i?
    Jeg spinder det uden vask, ander vasker det.

    Det var så kun 4 spørgsmål hvor er de næste 996

    grinerde kommer BARE rolig. jeg skal nok hitte på mange endnu.
    1000tak for svarene for de 4spørgsmål
    Lev livet vi har det kun til låns.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    ja se så kom allerede første spørgsmål for idag. nu sider jeg så med muresnoren i hånden. jeg har stået på hovedet i kærestens værksted allerede inden kl 6 om morgen det er for vildt "nogen kalder mig skør men det passer også godt til mig efter som jeg er i krea skør gruppen"
    Nu står jeg så hvor pokker skal snoren side hende på det skønne genstan jeg har fået fat i? vil så nødig ødelække den bare fordi løsten er der til at prøve.
    "der må vist også heller snart komme et foto ind"
    Lev livet vi har det kun til låns.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ej ej nattrolden, det er jo rigtig spændende det der, rok og rul .

    Glæder mig allerede til dine næste 996 spørgsmål. Jeg har f.eks lært, at spinde er med uret og at tvinde er mod uret... mens Renee`s svar siger jo noget helt andet!

    Spelsauen
    varmestuestrikker

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •