Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 35 af 35

Emner: Spørgsmål om fondant og farve...

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Fondant kan laves på flere måder. Marshmallowfondanten er rigtig rar at arbejde med, kun har den tendens til at være lidt for "elastisk".
    Man kan sagtens putte alle mulige essenser i, men aldrig "rigtig" vanilje! så sveder den bare.
    Pastafarver er bedst, frugtfarve er fuldstændig uegnet i fondant. Bolschefarve har jeg ikke erfaring med.
    Skal man lave figurer, der skal stivne, skal der lidt tilsætning i, tylose/cmc.
    Og jo, fondant er hvinende sødt, og er det købt færdigt ved man ikke hvad det indeholder.
    Men det er vel ikke fondanten på festkagerne, der skal være basis i ens daglige madindtag? Man skal spise varieret, dvs. en gang imellem skal der også være plads til det "forkerte" (og man kan evt. vælge at pille fondanten af og lade den ligge på tallerkenen).

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Prøv Kagebutikken i Albertslund.
    Her har jeg købt fondant og gelefarver til en bryllupskage.

    Det er let selv at farve fondant og marcipan med deres gelefaver, så man opnår lige præcis den farve man vil have.

    http://kagebutikken.dk/group.asp?group=17

    .... Et farligt sted at komme :-)
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Helt enig, især i efterskriften!

    Jeg har været lidt i tvivl om, hvor meget man måtte reklamere her, men nu har jeg læst på lektierne en ekstra gang:

    Der er to butikker i Danmark, der forhandler kageting, Kagebutikken og Kagekompagniet - og de to HAAAADER hinanden (bare en oplysning). Begge sælger gerne pr. postordre.

    MEN: skal man alligevel i gang med at købe pr postordre er det rigtig meget klogt at rette blikket mod udlandet, især England og USA. Der er rigtig mange penge at spare, og fragten er såmænd ikke meget dyrere end den indenrigs - og både pund og dollar ligger lavt.

  4. #34
    Rysse Gæst
    Bare husk at der kommer told og moms oveni, hvis der handles i USA for mere end 80 kr.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Ajaj så faldt jeg også lige over denne her

    Den sugarpaste der er opskrift på i denne tråd, skal der bruges hele den store pose skumfiduser som Unger har på sit billed????

    Jeg skal nemlig på kursus i morgen hos Specialkøbmanden i Rødovre, så tror jeg vil prøve at lave overtrækket selv, men der sniiiiger sig nok lidt fondant med hjem i posen også

    Og barbie-sættet skal jeg også ha' - og bilen - og tylle-sættet - og pastafarve - og - og - og - gad vide om ikke jeg skulle finde en bank på vejen, og røve den

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •