Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 35

Emner: Spørgsmål om fondant og farve...

  1. #21
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Jeg er egentlig også vild med at det hele er hjemmelavet - det er så rart at vide hvad maden egentlig indeholder... Især når den er til børn!
    Jeg kan nu godt have mine tvivl om, at vi ved, hvad marshmellows indeholder.
    Hvis man vil, hvad tingene indeholder, tror jeg måske hjemmelavet marcipan ville have været et bedre valg. :-)

    Nette

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Jeg kan nu godt have mine tvivl om, at vi ved, hvad marshmellows indeholder.
    Hvis man vil, hvad tingene indeholder, tror jeg måske hjemmelavet marcipan ville have været et bedre valg. :-)

    Nette
    Tjah, det har du da sådan set helt ret i... men sugarpaste'en er bare flottere *GG*
    - Carpe Diem! -

  3. #23
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Tjah, det har du da sådan set helt ret i... men sugarpaste'en er bare flottere *GG*
    He he, ja, det kan der være noget om. Men smager det ikke forfærdeligt sødt?

    Det er nok også bare min bagerfaglige stolthed, der fraholder mig den slags. :-)

    Jeg selv bruger marcipan, fordi jeg godt kan lide smagen af det. Sidstnævnte er selvfølgelig en forudsætning. Men sådan en gang hjemmelavet marcipan, det er altså ikke dårligt. Det er bare hamrende dyrt at lave. :-(

    Nette

  4. #24
    lillebi Gæst
    Vi glæder os til at se resultatet af forsøget

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Var på indkøb i går....

    I stedet for at sove efter min nattevagt i går, tog jeg på shopping hos specialkøbmanden inde i Kbh centrum - uha det var et faaaaarligt sted...

    Her er hvad jeg ikke kunne leve uden (når man nu har en datter der bliver 4 år og som er vild med barbie):

    Et sæt med form og barbie-top til barbiekagen (med forslag til forskellig dekorering)
    Røde og blå pastafarver til at farve min hjemmelavede sugarpaste med
    2 tyller samt en lille stof-sprøjtepose (så jeg kan lave forskellige dekorationer, bl.a. små blomster)
    Frosting (til at lave ovenstående dekorationsting med)
    Forskellige værktøjer til modellering
    Skumfiduser (købt i netto)
    Sølvperler

    Og foran ligger lidt af den sugarpaste jeg forsøgte mig med den anden dag - i går prøvede jeg ar farve den - rigtig flot resultat synes jeg selv...

    Så nu er det bare at gå i krig!

    Kagen skal bages i dag - en almindelig chokoladekage
    En stor portion sugarpaste skal laves og farves
    Jeg skal prøve at lave nogle små sukkerblomster
    (altsammen inden jeg skal på arbejde kl. 13)

    Kagen skal laves færdig når jeg kommer hjem kl. 21.30
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    - Carpe Diem! -

  6. #26
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    I stedet for at sove efter min nattevagt i går, tog jeg på shopping hos specialkøbmanden inde i Kbh centrum - uha det var et faaaaarligt sted...
    Meget farlig. jeg gør alt for at undgå den, når jeg er i København, men af en eller anden grund ende rjeg altid hjemme med en pose derfra. :-)

    Nu går det op for mig, at selve kagen skal være barbies kjole! Troede, det var en lagkage, med hende på som figur i toppen....

    Se, nu tror jeg nok, alle er med.

    Nette

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    I stedet for at sove efter min nattevagt i går, tog jeg på shopping hos specialkøbmanden inde i Kbh centrum - uha det var et faaaaarligt sted...

    Her er hvad jeg ikke kunne leve uden (når man nu har en datter der bliver 4 år og som er vild med barbie):

    Et sæt med form og barbie-top til barbiekagen (med forslag til forskellig dekorering)
    Røde og blå pastafarver til at farve min hjemmelavede sugarpaste med
    2 tyller samt en lille stof-sprøjtepose (så jeg kan lave forskellige dekorationer, bl.a. små blomster)
    Frosting (til at lave ovenstående dekorationsting med)
    Forskellige værktøjer til modellering
    Skumfiduser (købt i netto)
    Sølvperler

    Og foran ligger lidt af den sugarpaste jeg forsøgte mig med den anden dag - i går prøvede jeg ar farve den - rigtig flot resultat synes jeg selv...

    Så nu er det bare at gå i krig!

    Kagen skal bages i dag - en almindelig chokoladekage
    En stor portion sugarpaste skal laves og farves
    Jeg skal prøve at lave nogle små sukkerblomster
    (altsammen inden jeg skal på arbejde kl. 13)

    Kagen skal laves færdig når jeg kommer hjem kl. 21.30

    må man være nysgeri? jeg spekuler på hvad opskriften enlig er for den fra arla er med rolade stykker jo.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  8. #28
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    må man være nysgeri? jeg spekuler på hvad opskriften enlig er for den fra arla er med rolade stykker jo.
    Unger skriver i indlæg 28, at det er en almindelig chokoladekage

  9. #29
    Pia.a Gæst
    Hvordan smager denne der fondat og kan man komme smag f.eks romessens i.
    Hvad er grunden til der skal olie i?
    Venlig hilsen Pia.a

  10. #30
    Rysse Gæst
    Fik du lavet kagen og har du ikke nogle billeder af den.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •