Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 35

Emner: Spørgsmål om fondant og farve...

  1. #11
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Hej Galleri,

    Tak for opskriften! Har du selv prøvet at lave sugarpaste'en? Hvordan er den at arbejde med?
    Jeg har ikke selv prøvet, men min svigerdatter har og hun siger det er meget nemt at arbejde med.

    Hun fik ihvertfald lavet en flot kage da hendes datter for nylig blev 5 år.
    Hun havde vasket en gammel Barbie dukke og brugt den som topfigur

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Hej Galleri

    Hvor mange gram skumfiduser skal man bruge til den portion du har skrevet?

    Prøver at lave en lille portion her til aften for at se hvordan det bliver inden jeg vover mig udi de store portioner til den endelige kage...
    - Carpe Diem! -

  3. #13
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Hej Galleri

    Hvor mange gram skumfiduser skal man bruge til den portion du har skrevet?

    Prøver at lave en lille portion her til aften for at se hvordan det bliver inden jeg vover mig udi de store portioner til den endelige kage...
    De rigtige marshmallows fåes vist nok kun i en slags poser og jeg kan simpelthen ikke huske hvor meget der er i.

    Men det er de hvide, som fåes i supermarkeder og der står marshmallows på posen

  4. #14
    the_dane Gæst
    Hej
    der findes kun en rigtig slags marshmellows.

    Som jeg tidligere har fortalt dig har jeg en fødselsdagskage bog hjemmefra, hvor der er mange kager til børn.
    du kan:

    Bag en kage i en rund form og skær den så igennem så du har 2 runde kager. Herefter gør du den ene lidt mindre end den anden.( eller bag to kager). Læg kagecreme eller sukkercreme imellem. Herefter sætter du dukken ned i midten. Nu har dukken kjole på.
    Så pynter du med marshmellow som sidder vha. sukkerdejen. Sæt et bånd rundt om taljen så du skjuler slutningen mellem dukken og kagen.

    Du kan også vælge at pynte med små marengs eller sukker rosetter (eller lav selv små rosetter) og pynt kjolen hele vejen rundt. Du kan så sætte nogle små chokoladeknapper rundt på kjolen som pynt. Giv dukken en halskæde på og hun er pæn.

    Du kan også lave et teaparty hvor du laver en rund kage og pynter den rundt om med flerfarvet krymmel. Ovenpå laver du et tea bord:
    Her kan du bruge små runde vafler (dem der ikke har creme imellem) og så nogle små flade chokolader som tallerken og du kan forme nogle små kopper vha smeltet chokolade. På tallerkenen kan du sætte en lille rumkugle på som kage til teen.
    Som stole rundt om bordet tager du og laver nogle runde kager, hvorpå der sættes nogle dukker. Du kan pynte stolene rundt med den flerfarvede krymmel.

    blot nogle ideer.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    De rigtige marshmallows fåes vist nok kun i en slags poser og jeg kan simpelthen ikke huske hvor meget der er i.

    Men det er de hvide, som fåes i supermarkeder og der står marshmallows på posen
    Så er den første prøve lavet og stillet i køleskabet - jeg synes det ser lovende ud, men det er selvfølgelig afgørende hvordan konsistensen er når den er kold... Glæder mig til i morgen at afprøve den kolde sugarpaste...
    - Carpe Diem! -

  6. #16
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Så er den første prøve lavet og stillet i køleskabet - jeg synes det ser lovende ud, men det er selvfølgelig afgørende hvordan konsistensen er når den er kold... Glæder mig til i morgen at afprøve den kolde sugarpaste...
    Jeg er lige så spændt som dig

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Netop hjemvendt fra en hektisk nattevagt med 2½ timers overarbejde skyndte jeg mig i køkkenet for at se til min sugarpaste... Den er blevet rigtig fin, god konsistens, god smag, nem at rulle ud og meget smidig... Den har en lille smule klumper i sig, men det vil jeg tro kan undgås ved at sigte flormelis i dejen i stedet for bare at hælde den i.

    Opskriften er ihvertfald godkendt, så nu skal jeg bare i byen efter farver, kageingredienser og en barbiekrop... Og så er det ellers bare igang... Jeg er egentlig også vild med at det hele er hjemmelavet - det er så rart at vide hvad maden egentlig indeholder... Især når den er til børn! (50)
    - Carpe Diem! -

  8. #18
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Netop hjemvendt fra en hektisk nattevagt med 2½ timers overarbejde skyndte jeg mig i køkkenet for at se til min sugarpaste... Den er blevet rigtig fin, god konsistens, god smag, nem at rulle ud og meget smidig... Den har en lille smule klumper i sig, men det vil jeg tro kan undgås ved at sigte flormelis i dejen i stedet for bare at hælde den i.

    Opskriften er ihvertfald godkendt, så nu skal jeg bare i byen efter farver, kageingredienser og en barbiekrop... Og så er det ellers bare igang... Jeg er egentlig også vild med at det hele er hjemmelavet - det er så rart at vide hvad maden egentlig indeholder... Især når den er til børn! (50)

    Så tror jeg også at jeg hopper ud i at lave en fødselsdagskage med sugarpasta


  9. #19
    Mosterkoster Gæst
    De har tilbud på marshmellows i Netto i denne uge.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    De har tilbud på marshmellows i Netto i denne uge.
    Jep! Har netop været derhenne og købe 1 kg for 59 kr - så skulle der være nok til flere kager...
    - Carpe Diem! -

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •