Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 24

Emner: rav

  1. #11
    OPR1 Gæst
    Jeg elsker rav og er dybt imponeret over hvor meget du har fundet.

    Og sikke flotte malerier og tegninger du har på din hjemmeside


  2. #12
    Tilmeldingsdato
    21 Nov 2007
    Geografisk sted
    sæby, nordjylland
    Indlæg
    17
    tusind tak for komplimenten. det hele står lidt stille for tiden, jeg strikker build a bear tøj til mit fjerde barnebarn, som er en pige (den eneste indtil videre, de 3 andre er drenge). mine tegninger er mere balance kunst på forskellige dele af kroppen. he he. de skal nok komme ind engang , 2 af dem, ligger vist på siden nu. rav er først til sept/okt igen. men så skal i bare se, så blir der lagt ind for hver dag.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    altså dem over mandarinstørrelse ligger i akvariet .
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    21 Nov 2007
    Geografisk sted
    sæby, nordjylland
    Indlæg
    17
    nej det er ik altid de kommer i akvariet, men så i skabet. de blir jo fyldt med alger ellers. men den størrelse laver man ingenting af, det er en skam.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Jeg har kun en gang lavet en knap af noget rav jeg havde fundet. Hullet lavede jeg med en opvarmet stoppenål. Men har man ikke bearbejdet de store klumper til figuer o.lign?

    Den strand jeg går på nu er det kun de små klumper, hvis man overhoved kan kalde dem klumper. Fra kirsebærsten til birkis størrelse . Men der kommer selvfølgelig også større klumper ind - og så er der mange om biddet. Har dog læst, at det ikke er den bedste rav der kommer ind her. Det er kun ca 35 mill. år gammelt, som det polske rav. Hvor det du finder i Jylland skulle være ca 75 mill. år gammelt.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    21 Nov 2007
    Geografisk sted
    sæby, nordjylland
    Indlæg
    17
    wee. så er der rav igen. og så om ik der er en (biiip) som kører op i min invalidebil og smadre bagenden snøft, og ik nok med det, så er perioden også kommet, hvor mine ben ik vil gå. øv øv øv. og så lige nu. øv igen

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har heller aldrig haft held med at finde rav ved den jyske vestkyst.
    Min farmor kunne det og min mormor var god til at finde 4-kløvere. Men det kan jeg heller ikke.

    Her er en ravklump, som min farmor engang har fundet på stranden ved Søndervig (hvor de havde et sommerhus før jeg blev født). Denne klump er ikke blevet fotograferet. Jeg lagde den ind i min 3-i-en scanner, kopimaskine og printer og så bare scannet den ind i min computer.

    http://i98.photobucket.com/albums/l2...det/amber2.jpg

    Den samme bare fra den anden side.
    http://i98.photobucket.com/albums/l2...det/amber1.jpg

    Jeg har bare trukket et stk. snor igennem den, så jeg kan have den om halsen.

    Den er 6 cm lang og 3 cm, hvor den er breddest.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    21 Nov 2007
    Geografisk sted
    sæby, nordjylland
    Indlæg
    17
    ej hvor er den bare flot. jeg hørte at en her, har fundet et stykke på 382 g. hun sad fast i bunden, da der var en som trak hende op, fulgte klumpen med, hvor heldigt og dejligt.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak!
    Ja, jeg kan også godt lide den selv. Og jeg vil ikke af med den. Den har jo været min farmors engang og hun døde i 1966/67. Jeg sidder lige og tænker på, at det nok er 50 eller flere år siden, at min farmor fandt den. Det var før jeg blev født.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Flere ravfund nogen steder...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •