Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: hjælp!!!:)

  1. #1
    anitapetersen Gæst

    hjælp!!!:)

    Hej. Jeg er helt grøn i perlesyning, men vil rigtig gerne lære det! Jeg er gået i gang med en dyg i vintermotiv (nr 9001)
    Pkt 0: 8h på tråden, dan ring...ok fint nok...
    pkt 1: 5h spr 1 over...det gør jeg så hele vejen rundt, så ligner det en stjerne..
    pkt 2: 3h spr 1 over, 3h i 2.

    3h spr 1 over...er det hele vejen rundt eller skiftevis 3h spr 1 over, 3h i 2.?
    3h i 2. er sy i anden perle på næste bue...men synes det der lidt underligt ud...
    Håber der er en af jer der forstår hvad jeg har skrevet og vil hjælpe mig!
    På forhånd tak!
    Mvh Anita Petersen

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Jeg kan så absolut ikke sy perler, men jeg håber at nogle af perlepigerne kommer frit frem og hjælper dig

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    ja jeg modtog en begynder pakke af min gaveven. så jeg ser flittig med her om der skulle være gode tip at hente til nybegynder
    Lev livet vi har det kun til låns.

  4. #4
    piahoejland Gæst
    Er det under pkt 2 der er problemer? Du skal skifte mellem 3h spring 1 over .3 h og sy i 2. perle på næste bue. Hvis det ser lidt underligt ud ,så prøv at sy næste række, derved læggger arbejdet sig måske pænt ned
    Hilsen Pia

  5. #5
    Nette Gæst
    Umiddelbart, ville jeg mene, du skal gøre begge dele hele vejen rundt. Hvis det havde været meningen, at du kun skulle sætte 3 hvide i 2. perle til slut, så ville det have været lettere at forstå, hvis det, du skulle gøre hele tiden, var indsat i **.

    Men du har ret, det ser noget forkert ud...
    Har du et billede på nettet af det færdige resultat? hvor man kan se det tæt på?
    Står der ikke noget "i alt" i parantes?
    Hvad siger næste omgang?
    Nogle gange kan man løse det, ved at læse, hvad man skal gøre i næste omgang.

    Nette

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    64
    Du skal gentage begge dele hele vejen rundt.
    knuzzzz hhzh
    You cannot do a kindness too soon, for you never know how soon it will be too late

  7. #7
    anitapetersen Gæst
    Ok. Tak for det, så prøver jeg bare så godt jeg kan!:P Ellers skriver jeg til jer igen..
    Nattrolden, du skrev om en begynder-pakke? Hvor kan man evt få den henne?
    Tak igen...Anita:)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Du ved godt, at alle omgangen plejer at slutte med, at man syr 2 perler frem på næste bue, ik'?, for så passer opskriften godt nok. Når du har lavet den sidste 5-perle bue, samler du omgangen ved at sy gennem en perle i forrige omgang, sy to frem, og følg så opskriften:

    3 perler og springer een over (denne bue skal ligge i toppen af 5-perle-buen), 3 perler og sy i 2. perle (det er på næste bue), 3 perler spring 1 over (denne bue skal ligge i toppen af 5-perle-buen), 3 perler og sy i 2. perle (det er på næste bue).

    Håber det er til at forstå.

    Fortsat god fornøjelse.

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Du ved godt, at alle omgangen plejer at slutte med, at man syr 2 perler frem på næste bue, ik'?,
    Nå ja, det er nok ret vigtigt at præcisere... Det tog jeg blot for givet. :-)

    Nette

  10. #10
    Tut Gæst
    Husk ar strække dugen ud på bordet, ellers vil den stå op i en top på midten.

    fra Tut

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •