Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Kirsebær bitter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58

    Kirsebær bitter

    Den hører måske ikke rigtigt ind under bitter men den er lavet på snaps eller vodka.

    Når det er kirsebærsæson tager man 1 kg syltekirsebær, 1 kg sukker og en flaske snaps/vodka uden smag.
    Kirsebærrene skylles og det hele puttes i en tæt box og sættes mørkt i stuetemperatur. Indtil alt sukkeret er opløst sørger man for at ryste boxen hver gang man kommer i tanke om det, og derefter lader man den bare stå.
    Når man når 1. december er den klar.
    Man kan enten si bærrene fra eller også kan de bruges dekorativt med et par stykker i bunden af glasset da de smager godt. Pas dog lidt på, det er her mange af procenterne sidder!!!!
    Hilsen Bakkely

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha den bliver stærk...men det må være en dejlig smag...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Den er rigtig, rigtig god, men noget sød og 'sirupsagtig'.
    Hilsen Bakkely

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så har jeg været ude efter kirsebærrene Vi havde en kølig juni herovre, så jeg har gået de seneste dage og ventet... Normalt er de ellers nærmest færdige nu.

    Jeg gik i havens MYLDER af svirrefluer og kiggede blomster idag. De kommer gerne i sværme her i juli og det er helt fortryllende at opleve dem og deres mange flotte farver og mønstre.

    Pludselig kom jeg i tanke om en gammel "aftale", jeg har med dem! Vi deles om kirsebærrene; Jeg tager så mange, jeg kan spise og så får de resten, når de kommer i flok - og jeg kan hilse og sige, at de i den grad kan sutte ind til stenen Så det lange ben kom foran ind efter dørslaget og om i baghaven til træerne. Og ganske rigtigt, så var de tyvstartet de små slamberter. Så det kan nok være, at jeg fik plukket i en fart.
    og Julemor

  5. #5
    Dorit Gæst

    hi det er vist ikke kun mig

    der snakker med dyren i naturen
    tænk jeg kan lige se det for mig....skal forresten vaske sten i dag (fra min min høst af vores klarbær).......måske måske bliver der til en varme pude.....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nej hvor var vi uden "dyrene" derude?! For mig er det lidt af et samarbejde i min havekultur - og jeg tror selv, at jeg bliver bedre til min del år for år. Udover, at jeg er glad for blomster, så er flere af dem anskaffet med tanke på bier, svirrefluer og i den dur. Bierne kan jeg så takke for de dejlige kirsebær til denne "bitter".

    Da vi nu er nået til december er den filtreret og hældt på den karaffel, som kom til Lillebo til vores kobberbryllup. Og den er prøvesmagt. MUMS siger jeg bare Den bliver en ny tradition her i huset fremover..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det ser sørma godt ud...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •