Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Lave om på opskrift...

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94

    Lave om på opskrift...

    Hej

    Jeg kan godt lide dette nye design fra drops, http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...nr=109&d_id=39 men det der med strømpe pinde og mig dur slet ikke...

    Kan jeg ikke strikke det bare alm frem og tilbage og så sy sammen bagefter..

    Ærme: Ærmet strikkes rundt på Strømpep.
    Slå 58-60-62-64-66-68 m op med 1 tråd af hver kvalitet på Strømpep 6. Strik 6 omg retstrik – se forkl over, fortsæt i glatstrik. Samtidig når arb måler 4 cm tages der 5 m ind jævnt fordelt, gentag indtagningen når arb måler 7 og 10 cm = 43-45-47-49-51-53 m. Når arb måler 12 cm tages der 2 m ud midt under ærmet på hver 4.-4.-3.-2½.-2.-2.cm totalt 6-6-7-8-9-9 gange = 55-57-61-65-69-71 m. Når arb måler 35-34-33-32-31-30 cm (lavere tal til større str pga længere ærmekuppel og bredere skuldervidde i de større str) lukkes der 4 m af midt under ærmet og der strikkes færdig frem og tilbage på p. Samtidig lukkes der af i hver side i beg af hver p: 2 m 2 gange og 1 m 2-3-4-5-6-7 gange, videre lukkes der 2 m af i hver side til arb måler 42 cm, derefter lukkes 3 m 1 gang i hver side. Luk de resterende m af. Arb måler ca 43 cm.


    og hvordan skal ærmet så strikkes - skal der et par ekstra masker til så der er noget at sy i bagefter??

    Susanne
    Susanne

    Mor til 4 dejlige unger

  2. #2
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af SusanneKristensen Se meddelelser


    og hvordan skal ærmet så strikkes - skal der et par ekstra masker til så der er noget at sy i bagefter??
    Hvis du er rigtig træt af ærmer, så kan du strikke dem begge på een gang, på to pinde.
    Du kan sætte en tråd eller markør imellem ærmerne, så du ved, hvor du skal tage ud/ind.
    Jeg plejer at beregne to masker mere til hvert ærme, således det blot bliver de to masker bredere.
    Når de er færdige, så syer jeg med store sting en tråd lige op igennem midten. Derefter syer jeg på maskinen lige ud to gange oven i hinanden, på hver side, tæt på af den isyede tråd.
    Til sidst klipper jeg op midt i tråden og så har jeg to ærmer lige til at sy samme på maskine.

    Jeg er faktisk begyndt af sy sammen på maskine ofte. Det bliver ikke nær så bulet som, hvis jeg gør det i hånden.

    Nette

  3. #3
    hoibo Gæst

    Smiler

    Jeg ville også kun slå to masker mere op, men hækle ærmerne sammen, en nem måde at gøre det på og dejlig let at pille op, hvis noget er gået galt undervejs.

    Ulla

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Jeg hækler også altid alting sammen istedet for at sy det. Jeg er bedre til at hækle end til at sy i hånden (har ingen symaskine). Min håndsyning bliver store, grimme og klodsede sting. Så hellere hækle det sammen!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    Du kan lave ærmerne på rundpind med magic loop, og hvis du er rigtig snu kan du strikker dem lige som disse bukser i denne vejledning: http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/buksestrik.php scrool ned på siden til du kommer til: At strikke to bukseben på en gang.

    Har prøvet det med benvarmere og der strikkede jeg et par omg på hver inden jeg lavede trikket.

    magic loop/den magiske løkke findes her: http://www.paapinden.dk/tipsogtricks...iskeloekke.php

    Marie

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/buksestrik.php

    Jeg troede jeg kunne strikke, men om jeg begriber hvordan de strikker disse bukseben samtidig
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her kan godt tåle at komme frem i dagens lys igen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •