Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Indtagning

  1. #1
    Tippi Gæst

    Indtagning

    Hej eksperter!

    I garnstudios (drops) hækleskole er der vist to måder at tage ind på; enten springe en maske over eller hækle to masker sammen. Da jeg lavede min første lille bold prøvede jeg sidstnævnte metode, men jeg synes ikke det blev så pænt, der blev nogle store huller i det jeg hæklede, sammenlignet med det første jeg hæklede med udtagning. Overvejer at prøve det med at springe en maske over næste gang.

    Hvilken metode bruger I og hvad synes I bliver pænest?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197
    Hej.(50)
    Jeg hækler altid to masker sammen.
    Knus fra
    Lene.

  3. #3
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lene Schønemann Se meddelelser
    Jeg hækler altid to masker sammen.

    Hvordan f... gør du det? Ligger du de to huller, du så skal hækle igennem ovenpå hinanden?

    Jeg springer bare en over. Det giver ingen huller, så længe man lige husker at stramme lidt ekstra. :-)

    Nette

  4. #4
    jannie Gæst
    ja jeg hækler også to masker sammen Det har jeg altid gjort og det bliver pænt nok

  5. #5
    Tippi Gæst
    Sådan her hækler man to masker sammen i følge drops;

    "eller hækl 2 fastmasker sammen ved at stikke nålen ned i den 1.maske, 1 omslag og træk igennem masken (to løkker på hæklenålen). Stik nålen i næste maske, slå om og træk garnet igennem (der er nu 3 løkker på hæklenålen)… "
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tina Gæst
    Jeg har lige hæklet 'Krumme' hagesmækken, og der sprang jeg 1 maske over - der blev ikke noget hul.

    Men hvis den 1. metode ikke blev pæn, så syntes jeg da, du skulle prøve dig med den anden.

    Fortsat rigtig god hæklelyst.

  7. #7
    Nette Gæst
    Tak , Tippi, så lærte jeg noget nyt. :-)
    Og jeg som altid har troet, der kun var en måde at gøre det på.

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •