Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Brug af lys stumper

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jeg kan også godt huske at vi lavede de der starin-dryp-vand-billeder..... hmmmm måske skulle man prøve det med tøserne

    Jeg har en lidt anderleds oplevelse med starinlys.
    Jeg eeeeeeeeeeeelsker at hygge med starinlys og har dem stående mange steder.
    Da vi boede i Pfaffenhofen (Tyskland) kom min svigermor og hendes søster (begge fra Østrig) på besøg i starten af December. Vi skulle ind og besøge julemarkedet i München sammen. Da det begyndte at blive mørkt,tøffede jeg rundt og tændte for lysene og vi hyggede rigtig meget. På et tidspunkt skulle sviger-moster på toilettet, men hun kom storgrinende tilbage. Da hun endelig havde grinet af fik vi forklaringen........ Hun havde ikke set at jeg også havde lys på wc'et før hun kom der ud. Og så kom hun til at tænke på hvad hendes mand ville have sagt hvis han havde været med........ Han er panisk bange for levende lys og ville have flippet helt ud over det.
    Så hver gang jeg tænder starilys på badeværelset, kommer jeg til at tænke på sviger-moster og onkel i Østrig.
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  2. #12
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Else M Se meddelelser
    vi brugte min mors lysestumper til at dryppe ned på billeder vi fandt i aviser og ugeblade,og når det var størknet,tog vi parpiret af,og sad tilbage med det flotteste billed i sterain
    GUUUUD ja, det er da rigtigt. Det havde jeg helt glemt. Min kusine og jeg sendte breve til hinanden og brugte stearin som "lak-segl", for vi troede - i vores naivitet - at så kunne andre jo ikke åbne brevet, uden at vi kunne se, at det havde været åbnet vildt genialt syntes vi selv. Vi glemte bare at tage højde for, at stearin knækker af ligeså snart det størkner
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hiver lige den her frem igen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    I dag kom der ca 4 kg lysstumper ind fra Oddens forsamlingshus som vores morstrik forvandler til de flotteste lys, der derefter bliver solgt til fordel for varmestuestrik.dk strømpe indkøb.

    Vibeke bragte dem til os 20180413_115338.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Vi lavede også en slags "blomster" ved at dryppe stearinen på en avis og så bagefter hænge dem op i vinduerne. Det blev sommetider nogle flotte farvede "blomster".
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •