Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Mit tråd springer

  1. #1
    dytbåt Gæst

    Mit tråd springer

    Er der mon nogle, der har en god forklaring på , hvorfor mit tråd springer tit, når jeg broderer.
    Der er tit hvor maskinen skal sy ovenpå noget der er syet.der syntes jeg også den larmer voldsomt
    Jeg har en Husqvarna Orkidea, og når jeg syer almindeligt på den springer tråden ikke,
    Skal lige tilføje at jeg bruger broderer nåle og jeg har også prøvet dyrt tråd, så springer tråden knap så tit. Det bliver måske doktoren

  2. #2
    Misja Gæst
    Skal du lave noget hvor du syr meget oven i hinanden, lace, skal du bruge en almindelig nål.

  3. #3
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dytbåt Se meddelelser
    Er der mon nogle, der har en god forklaring på , hvorfor mit tråd springer tit, når jeg broderer.
    Der er tit hvor maskinen skal sy ovenpå noget der er syet.der syntes jeg også den larmer voldsomt
    Jeg har en Husqvarna Orkidea, og når jeg syer almindeligt på den springer tråden ikke,
    Skal lige tilføje at jeg bruger broderer nåle og jeg har også prøvet dyrt tråd, så springer tråden knap så tit. Det bliver måske doktoren


    Jeg undrede mig over, hvad du mente med "min tråd springer".
    Jeg havde ikke bemærket, at mine tråde sprang - jeg havde nu heller ikke nogen idé om, hvordan sådan en tråd "springer" - men det måtte jeg vel kunne finde ud af!

    Og det fandt jeg så ud af, da jeg læste dit indlæg.
    Der er/var ikke tale om indlægstråde - men SY-tråde.

  4. #4
    Misja Gæst
    Go dav do
    Min tråd sprang også, altså broderitråden, når jeg syede lace, det blev løst med en almindelig nål.
    Det virker ikke i indlægstråde.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    39
    Hej Dytbåt

    Prøv at bruge en Top-sticht nål nr. 80 el. 90. Den har et større hul i nålen så tråden har mere plads at glide igennem på. Der bliver også størrer plads på stoffet/motivet. HUSK altid at sætte hastigheden ned på maskinen når du syer f.eks Lace eller på tætte/ tykke motiver. Hvilken tråd bruger du? Der er også forskel på hvor stærke de er, jeg ved ikke rigtig hvilken mærke der er stærkest......efter Guldagers udsagn Mettler.
    Er der andre der har erfaring i det?

    Held og lykke

    Hejsa pusle

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •