Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 28

Emner: Øldåsetaps kurv

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110

    Øldåsetaps kurv

    Hej Jeg vil bare vise min øldåsekurv, den er lave efterhånden så der er ikke nogen opskrift. mange hilsner vibeke.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Det er da alletiders ide du har fundet der.

    Så kan alle de dimser der bare ryger i affaldsposen, bruges til noget genialt og anvendeligt.


  3. #3
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vibeke skau Se meddelelser
    Hej Jeg vil bare vise min øldåsekurv, den er lave efterhånden så der er ikke nogen opskrift. mange hilsner vibeke.

    Det er da godt nok en smart ide du har fået her Den er flot

  4. #4
    Tina Gæst
    Den er en sjov kurv du der har lavet

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hold da op en flot kurv. Sikken en sjov ide.
    Mvh. Marianne

  6. #6
    krumme Gæst
    Hvor er den smart... Super idé Og kurve til garn kan man ikke få nok af

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fed ide ...ærgeligt vi ikke drikker så mange dåser øl/vand..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Ja ser du Hundeuld. Jeg har jo folk til at samle, fordi ideen skal afprøves en dag. Men om det nogen sinde bliver til noget, begynder jeg at tvivle på.
    Knus Rita

  9. #9
    Rysse Gæst
    Sikke dog en dejlig kurv.

    Kan du løfte sløret lidt for, hvordan du er startet. Jeg har slet ikke nogen ide´ om hvordan man gør. Flere af min kolleger gemmer disse metaldutter til mig, så ville det jo være fedt at kunne vise dem at jeg rent faktisk har lavet noget af dutterne.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Rysse man tager noget tykt bomuldsgarn lægger to taps halv over hinanden og hækler dem sammen med 2 fastmasker, sætter en ny taps halv ind igen og hækler 2 fastmasker i hullerne. det gør jeg så jeg kan dreje den rundt til en rimelig rund bund fæstner dem sammen med kædemaske. nu hækler jeg på den anden side evt. lidt flere fastmasker for at gøre den plan. næste række hækler jeg som et bånd på samme måde som den første den skal bare ligge flat rund om den første cirkel, så den den passer nogenlunde så syr jeg den sammen med den første med madras sting, fortsæt på denne måde indtil du har den bund du vil have, så skal det gå opad man laver igen et bånd som passer i omkreds af bunden men i stedet for at sy dem sammen hækler jeg dem sammen med fastmasker for at skabe en kant til bunden og opad, så laver man igen ringe det passer lige op og syr dem sammen. laver tilsidt hanke og syr på. Jeg bliver nok nød til at lave en billedeserie ellers er det her rent volapyk. Jeg er ved at lave en oval kurv den må jeg heller lave nogle begynder billeder af så i kan se hvordan. håber i kan bruge det mange hilsner vibeke.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •