Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Tidens tøj

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Tidens tøj

    http://tidenstoej.natmus.dk/index.html
    på dette link kan du finde billder af tøj igennem tiden fik mig lige en lille griner..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    klasus Gæst
    TiHi hundeuld - det er da nogle herlige sider, du der finder frem. Selvom min "unger" siger, at jeg er lige så gammel som Methusalem, så synes jeg det jo ikke selv - og dog:

    Jeg sad og kiggede på undertøjet og kom til at tænke på, når vi som børn legede på tørrepladsen (selvom vi ikke måtte - vi havde også en Fru Olsen, som i Krummerne ) og jeg kunne faktisk fornemme duften af tøjet der lige kom ud fra grukedlen og skyllekarene.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja , ikke, man får lige et tilbage blik med det hele, vi havde grukedel i bryggers , dagen før blev alt lagt i blød, så op i grukedlen, og i gang med vaskebrættet, så skylle og skylle, puha sikke et slid at vaske tøj på den måde. så ud på tørre snorene , og dagene derefter var det stryge og stive + stoppe, jo det tog det meste af en uge, med 5 personer i husholdingen.
    Min mor dansede krigsdans da kroen købte en vaskemaskine man kunne leje, men man lagde stadigvæk i blød og det hele, men slap for vaskebrættet.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har i været inde og kigge på oldemors tøj
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •