Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hjælp - broderi på jersey

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    10

    Hjælp - broderi på jersey

    Hjælp ønskes!
    Hvad gør jeg forkert?
    Jeg har kraftig rivevlies, hvor stoffet er limet på sat fast i rammen, alligevel trækker broderiet sig. Jeg synes ikke, jeg kan spænde det fastere.
    Et lille broderi kan til nød gå an, men det er heller ikke helt godt nok.
    Hilsen
    Marianne - novice på broderimaskine

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    23
    Hej Snoopy
    Jeg stryger vlies på jersey i hele rammens størrelse og så sætter jeg hastigheden ned.
    Og jeg skifter til en jersey/stretch nål, ikke fordi det har noget med opspændingen at gøre, men fordi de andre nåle kan lave hul i det fine stof. Er der andre der gør det?
    Håber du kan bruge rådet.
    Hilsen Sofie

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436

    hjælp

    Jeg limer altid et stykke plast på forsiden for at holde stoffet bedre på plads.

    Hilsen Kirsten

  4. #4
    Nicoline Gæst
    Jeg har også oplevet at broderiet ikke blev pænt på strækstof.
    Man skal jo heller ikke strække stoffet ud før man spænder det i rammen, for så kryber det sammen, når man tager det ud igen.
    Næsten gang jeg skal sy broderi på strækstof vil jeg gøre som KNhobby foreslår - sætte vlies på begge sider af stoffet.. og så bruge soluvlies, det er ikke så hårdt og stift og forsvinder fint, når det bliver vasket.

    Kærlig hilsen
    Nicoline

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    39
    Hej allesammen

    Jeg har brugt at ligge rivevlies under stoffet, og plastik oven på stoffet. Det gør at tråden ikke ligger sig ned i stoffet,tråden bliver mere ophøjet....kan i følge mig...det er den bedste måde jeg kan forklare det på.
    Jeg tænker på hvordan bliver det mon, hvis vi lægger solovlies - stof - solovlies - plastik sammen......det tror jeg skal prøves.

    Hejsa pusle

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    10

    tak

    Tak for svarene. Nu går det bedre.
    Hilsen Snoopy

  7. #7
    the_dane Gæst

    vlies

    Jeg kan også kun anbefale at du limer vlies på begge sider af jerseyen. Men man skal passe meget på man ikke strækker jerseyen for meget, da broderiet jo skal sys på et "afslappet" stykke stof, ellers vil broderiet få det til at krølle.

    ØV dig med nogle små broderier på jersey.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •