Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Nu har jeg købt strikkemaskine :-)

  1. #1
    annabell Gæst

    Ulykkelig Nu har jeg købt strikkemaskine :-)

    (50)mennnnnn....hmm hvordan holder man styr på garn rullen? Har stillet den på bordet bag ved maskinen men der vælter den rundt......
    Har ellers strikket glastrik,rib og eksperimenteret lidt. men når tråden ikke glider ordentligt så går det jo i knas ..... Har i en måde ?
    ville blive så glad for en hjælp...i min post

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    644
    Tillykke med dit nye stykke legetøj, håber du får meget glæde af det.
    Med venlig hilsen Steffen

    Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

  3. #3
    annabell Gæst
    Tak Tak Det Jeg Sikker På Jeg Får Skal Bare Lige Have Et Par Fif..:-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2007
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    29
    Tillykke med maskinen

    Hvilken en har du købt ???

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Tillykke med maskinen - og du er allerede nået rigtig langt med at udforske alle mysterierne i sådan en kan jeg se.

    Jeg spoler altid garnet op på et krydsnøgleapparat - på den måde er de værste knuder o.s.v. løst op inden jeg skal til at bruge garnet.
    Garnnøglet putter jeg i en skopose fra Søstrene Greene (koster ca 5 kr) og hænger det på "tårnet".
    Det har 2 fordele hos mig - nøglet farer ikke vildt rundt på bordet og ikke mindst kan min kat ikke komme til at rode i nøglet når jeg ikke lige holder øje med ham
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  6. #6
    kridthuset-ikast Gæst

    Styr på garnet

    Jeg har også haft bøvl med garnet. Jeg vinder det op på et krydsnøgleapparat.
    Hvis det driller og vælter eller ruller sin vej kommer jeg det i en beholder . En lille rund en virker bedst har jeg erfaret
    Ellers fik jeg fidus på vores kursus.
    Lav en vægt til at klistre i bunden af nøglet/spolen som får det til at blive hvor det skal.
    Når du vinder op på krydsnøgleapparatet, så sæt et wc rulle pap inderst. Skær det op så det passer til apparatet, tape det sammen så det sidder fast før du vinder op og lav så din vægtdims så den kan stikkes ind i røret bagefter.

  7. #7
    annabell Gæst
    Tak for alle tipsene....det er en brother kh-830 med ribapperat-farveskifter-og hulkort...og en grovstrikker.
    Så det dejligt...og der var mange opskrifter med.
    Har været på genbrug for at lede efter et krydsnøgle apperat men ikke været heldig endnu...
    Glæder mig at vi kan dele erfaringer......

  8. #8
    annabell Gæst
    Kunne også godt tænke mig et kursus så hvis i hører om noget på disse kanter hvor jeg bor ville jeg være meget glad hvis i vil sige til......

  9. #9
    ElisabethW Gæst
    Man kan købe et krydsnøgleapparat hos http://www.skytten-danmark.dk/default.asp det findes under "vævetilbehør" og koster 229,- kr. De har hurtig levering.

    God fornøjelse med strikkeriet!


    ElisabethW

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •