Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 44

Emner: Gydda's Blomsterkort

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    22 May 2008
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    89

    Skønne kort...

    Hej Gydda.

    Tak for inspiration...og synet af de skønne kort.

    Jeg har af og til været på din side og kan se du arbejder en del i scrap, kort og stansejern, så jeg vil høre dig om du har en billedserie/ vejledning liggende på dine fine liljer og om du evt ved hvordan man samler orkidéen fra stansejern?

    Jeg har forelsket mig ret meget i liljerne og mener også at orkidéen er ret skøn, men kan ikke huske hvor jeg har set den, så håber meget på din hjælp.

    På forhånd mange tak.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Jeg har en plan om at lave en billed-instruktion engang . . . . . men det bliver nok først, når der engang bliver to torsdage i ugen . . . .
    Og jeg skal også passe på med at lægge en alt for detaljeret beskrivelse ud på nettet, da Leone Em jo har copyright'en på modellerne…

    Men her kommer en kort beskrivelse:

    Jeg bruger altid papir i kopipapir-tykkelse til liljerne.

    Du tager simpelthen den udstansede figur og limer den sammen - nærmest som et kræmmerhus - ved hjælp af de små lim-flapper, der sidder i hver side af figuren.
    Bagefter svirper du bladene rundt, så de krummer sig - her kan du bruge en pincet, som du klemmer sammen og trækker i (ikke så hårdt at papiret knækker, men alligevel med en vis kraft).

    Selve blomsterne maler jeg nogle gange indvendig (inden jeg samler dem) med vandopløselige farvekridt, som man først gnubber ud på en underkop eller f.eks. skæreunderlaget, hvorefter man opløser dem med pensel og vand. Man kan også sagtens bruge almindelige akvarel- eller vandfarver. Farvekridtene har bare den fordel, at de er nemme at have med sig.

    Indeni blomsten limer jeg en stilk fast (en smal strimmel karton eller dobbelt papir med dobbeltklæbende folie imellem).

    Støvdragerne – du kan enten bruge en punch, eller du kan simpelthen klippe dem i kopipapir, og så er spidserne enten farvet med en tus, eller de er dyppet i lim (almindelig skolelim / hobbylim af den hvide slags, som tørrer klart op) og bagefter dyppes de i flock (velourpulver). De skal så tørre inden du limer dem indeni blomsterne - ellers risikerer du bare, at det hele smasker ud.

    Jeg vedhæfter lige et par billeder, som måske kan give dig en idé om hvordan.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Glemte lige at svare på det med orkidéen - jeg har selv kun lige prøvet at lave den en enkelt gang, og den blev ikke HELT som den skulle have været . . . . . :-D
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Gydda hvor er de flotte...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Klippegøj Gæst
    OIIII... hvor ér det flotte kort du laver - jeg er vildt imponeret!!!!!

    Får selv lyst til at prøve - men det ser lidt svært ud. Ved du om der findes kurser på Sjælland?
    Håber du får 2 torsdage, så du kan lave lidt beskrivelse!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af Klippegøj Se meddelelser
    Ved du om der findes kurser på Sjælland?
    Det tror jeg ikke - men hvis du kan samle et hold interesserede, så skal jeg gerne komme og holde et kursus for jer
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    22 May 2008
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    89

    Tusind tak....

    Mange tusind tak, Gydda....så havde jeg fået rigtigt fat i det....havde en gammel vejledning, som iøvrigt og så er lavet af dig. (mere tak for den!)

    Men jeg synes altså stadig at dine liljer bliver pænere,- måske mine prikker bliver for ensartede eller hvad ved jeg.

    Det er da trist med den orkidé, jeg tror jeg har prøvet 4 gange nu, og får den stadig ikke helt rigtigt, men næsten....tog simpelthen en ægte orkidé og brugte som skabelon og det var nogenlunde, men ville jo gerne lære den ordentligt, plejer at være et ellet andet smart trick som gør at alt falder i hak...smiler
    Sidst redigeret af MissCreativ : 18-07-2008 kl. 14:53 Årsag: tekstfejl

  8. #28
    Viktoria Gæst
    Din kort er bare hel vildt flotte!!!

    Hvis du vil undervise i det, hvor mange skal der så være på holdet?
    Og hvor meget koster det?

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    22 May 2008
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    89
    nå....det ville jeg også spørge om: hvad det koster og hvor mange der skal være på holdet....
    Så venter spændt på svaret....smiler

  10. #30
    Viktoria Gæst
    det gør jeg også

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •