Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 44

Emner: Gydda's Blomsterkort

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Liljerne er vildt flotte. Hvordan får du "prikker" og toner på Gydda? Det er nogle smukke kort
    Prikkerne er lavet med en tusch af den slags, hvor der er en fin spids i den ene ende og en pensel i den anden. Jeg har så brugs pensel-enden for at få nogle let uregelmæssige prikker - de skulle jo gerne se naturlige ud

    Farvetonerne lægger jeg på med vandfarve - jeg bruger for det meste vandopløselige farvekridt, som jeg først tværer ud på en tallerken eller direkte på mit skæreunderlag og så maler jeg dem på med en våd pensel.

    Det meste af male-delen foregår FØR jeg begynder at forme og samle blomsterne - det er det letteste...
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    De er rigtig flotte. Er det blomster, du selv har lavet, eller er de købt sådan? Først troede jeg, de var købt, men så opdagede jeg, at det så ud som om, de er lavet af papir?
    Det papir på kortene, er det noget, du har købt sådan?
    Ja, jeg laver blomsterne selv af farvet kopipapir - dvs. at jeg stanser dem ud først med et stansejern / punch og så former jeg dem ved hjælp af forskellige værktøjer og limer dem sammen.

    Det er den teknik, der hedder "floral punch craft" og man kan lave alt fra ganske simple blomster til avancerede orkidéer . . . . . Det er en teknik, som egentlig ikke er så svær at lære - man kan bare lettest lære det ved at se det i virkelighede - det er straks værre at prøve at beskrive teknikken i ord

    Baggrundspapiret er købt færdigt - jeg har bare klippet det ud og limet det på
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af Gydda Se meddelelser
    Prikkerne er lavet med en tusch af den slags, hvor der er en fin spids i den ene ende og en pensel i den anden. Jeg har så brugs pensel-enden for at få nogle let uregelmæssige prikker - de skulle jo gerne se naturlige ud

    Farvetonerne lægger jeg på med vandfarve - jeg bruger for det meste vandopløselige farvekridt, som jeg først tværer ud på en tallerken eller direkte på mit skæreunderlag og så maler jeg dem på med en våd pensel.

    Det meste af male-delen foregår FØR jeg begynder at forme og samle blomsterne - det er det letteste...
    Mange takker Gydda (50)Jeg skal selv igang med fpc til efteråret. Godt nok roser i første omgang. Men jeg kommer nok til liljer en dag også. Er vel ikke blomstertosse for ingenting
    og Julemor

  4. #14
    totte Gæst
    Jamen Gydda - det er jo helt utroligt hvad du fremtryller med papir.
    De er virkelig elegante.

  5. #15
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Gydda Se meddelelser
    Ja, jeg laver blomsterne selv af farvet kopipapir
    De er simpelthen flotte, specielt liljerne. Jeg er dybt imponerert. Man kan jo nærmest lave alt, når man kan lave sådan nogle, så autentiske.

    Nette

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197
    Hej.(50)
    WAW de er godt nok smukke, har aldrig set sådan nogen kort før.
    Knus fra
    Lene.

  7. #17
    Birgitma Gæst
    De blomster er bare rigtig flot lavet.

    Hilsen Birgitma.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    de er bare SÅ flotte Gydda.Hatten af for dig
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Munkebo
    Indlæg
    215
    Ja du kan bare det der. De er imponerende flotte. Jeg holder mig altså stadig til roserne og de små nemme blomster. Liljerne ser svære ud og så det du gør med farverne...ja wauw det ser super flot ud.
    Hilsen Heidi
    Tjek nye ting på min Blog
    se under profil

  10. #20
    Viktoria Gæst
    De er bare smukke dine kort.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •