Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 27

Emner: Feriedagbogen 2008

  1. #11
    jannie Gæst

    en stille søndag

    I dag har dagen været stille og afslappende Var lige ude i formiddags for at købe lidt ind til datteren der med sin familie vendte hjem til Danmark igen efter en skøn ferie i Italien. Har leget med en sjov rund strikkemaskine jeg har fået forærende Har lige skulle finde ud af hvordan den bruges og har lavet en gul hue til et barn Så ville jeg rydde lidt op i mine hobbyting men nej jeg faldt over noget hele tiden jeg lige skulle kigge nærmere på men til aften har jeg da fået lagt det i orden så jeg kan finde tingene Skønt Har også fået givet altan møblerne olie i dag og endelig fået købt blomster til mine altankasser for nu er jeg hjemme resten af sommeren så jeg kan holde dem Fik kigget på stof fra Tut Der kan blive ca 66 hagesmække så jeg skal igang med at sy i ugen der kommer
    Det regner lige nu i Herlev og hvor er det skønt for her er meget meget lummert så det kan være det bliver bedre nu

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kære dagbog

    Tænk gemalen fik det sidste træ kørt i hus idag, det var rart..
    Vores computer ven Thomas har været her efter de sidste overskuds fliser, som vi har givet ham, han skal til at lave et par flise rækker foran sin ny bygget garage. Juhu vi kan få ryddet op på den ekstra parkerings plads..

    Har givet badeværelset en ordentlig omgang - trængte til det.. når jeg nu var igang så fik køkkenet en bedre hoved rengøring ind i alle krogene.

    Har fået ordnet et par hænge partier for rokken, dejligt der altid er nogen hjælpsomme rokker , der vil give en hånd TAK.
    Så mener hobbyisten jeg skal i skole igen.... hmmm mon det vil hænge fast (50)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Kære Feriedagbog.

    Inden jeg gaber kæberne af led, får du et par ord med på vejen...

    Frem til i eftermiddag gik tiden med stort set ingenting. Og det er ikke så ringe endda, når man er kommet lidt sent til ro Og så tog vi til fødselsdag med kakao og lagkage i familiens skød. Og med en Grape vand bagefter var det nu heller ikke det værste, selvom det var lummert.

    Og siden blev jeg bedt om at binde en brudebuket i starten af august. Dét har jeg aldrig prøvet! Og selvom jeg er noget nervøs ved tanken om at skulle lave sådan en vigtig buket godt nok, så er jeg nu også spændt på opgaven og lidt småstolt over, at mine buketter har gjort så stort indtryk hidtil Så det skal jeg igang med at forberede, når vi har været på ferie.

    og Julemor

  4. #14
    johnna Gæst
    jeg kan se et par mangler i din bagage, hvis du er væk mere end 1 dag
    hvad med vaskepulver, hæftendenål ??????????
    god ferie dag

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja hvad gik så dagen med i dag .. for vupti så er den væk..

    En masse skrive arbejde kom på plads..

    Oprydning i spindevækstedet uha chok fandt en lille sæk der skulle have været spundet for ½ år siden troede den var sendt og det hele, så rokken fik en ordentlig omgang, regner med at have det færdigt i morgen, da jeg havde spundet den anden tråd der skulle være ved det garn.. men Øv hvor jeg bliver sur på mig selv, når sådan noget sker.

    Til aften har jeg sammen med en anden rokker lavet en overraskelse til en 3 rokker, glæder mig til at hun ser det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kære dagbog

    Den tredie rokker blev glad for Steffens og min lille gave til hende http://hundeuld.dk/tut.html

    Det er let overskyet her, så den står på oprydning og udsmidning i vækstedet i dag, gemalen har lovet at hjælpe, da det kniber med at komme ned på knæ og ind under bordet.

    Jeg blev færdig med ulden, nu hænger den på tørre snoren pyha , så skal den bare afsted..

    Må heller lukke ned her og komme igang..(50)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Birgitma Gæst
    Kære feriedagbog

    Nu er det min tur til at skrive lidt, i dag har vi været i Fårup sommerland sammen med min søster, hendes kærste og børn, vi kom kl ca 10.30 og var først hjemme igen kl ca 20.30, så det har været en lang dag, jeg var ikke så glad for den nye lynet de har fået deroppe,( det er en rutcebane hvor man b.l.a køre på hovdet) så jeg sad pænt og ventede mens min datter på 11 år prøvede den, og kom og sagde mor den er bare sjov, så er det man begynder at tænke er du ved at blive gammel eller hvad, da jeg vetede hende kunne det ikke blive vildt nok det jeg skulle prøve, men vi fik prøvet en masse og havde en rigtig hyggelig dag.

    Og så vil jeg også lige fortælle en sjov historie, som du ved har jeg lige været på Bornholm i hele uge 28, om onsdagen var vi i Hasle i en hobbybutik, og pludselig så jeg en der på lidt bekendt ud, men da jeg ikke kender hende andet end fra de to billeder jeg har set her på rokken ville jeg ikke gå hen og sige øh hej kender du rokken, for du kunne godt ligne en jeg har set et billede af derinde som kalder sig Zep.
    Så nu skal jeg høre. Zeb var du i en hobbybutik om onsdagen og skulle bruge nået til at reparere en rød jakke med, ellers var der en der ligner dig.

    Hilsen Birgitma.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kære dagbog

    En dag så dejlig som den her i dag, skal man lede længe efter..
    Kl ca 9 kom kasus med sin rok, lidt senere kom Zep , derefter vipsAmager med sin rok sidste og ikke mindst Spelsauen med rok og uld, så har vi ellers siddet uden for og spundet, snakket og snakket og snakket.. Men i kan læse mere her http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=9770 der kommer billeder om lidt
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hej Dagbog!
    Jeg har ikke været så flink til at skrive i dig!

    Jeg nyder sommeren her hos min mor i Thy. Solen skinner og det blæser (det er godt for de 3 vindmøller på marken ca. 1 km fra vores hus, fordi de kører lystigt rundt og laver en masse god strøm). Det blæser jo næsten altid her i Thy og det er dejligt.

    Jeg fik slet ikke fortalt om vores lange køretur (udflugt), torsdag den 17.. Vi kørte hjemmefra ca. ved 11:30 tiden. Til Oddesundbroen, Struer, Vemb, Ulfborg, udenom Ringkøbing til Skjern, hvor vi kørte vestom (tæt på Ringkøbing Fjord i Skjern Å's "floddelta". Der var rigtig dejligt. Vi skulle til Bork Havn og besøge Bork Vikinghavn. Prisen var lidt pebret, men der var meget spændende. Vi fik både set, hvordan vikingerne levede og det nye "Bork tapet" (a la Bayeux tapetet i Frankrig). Hvor må det have taget timer at brodere begge tapeter (både det i Bayeux og det i Bork Havn)!!! Bagefter kørte vi til Nymindegab og derfra nordpå. Vi spiste vores madpakke på havnen i Hvidesande. Så kørte vi til Hovvig (Kryle) nord for Søndervig og ledte både efter min farmors gamle sommerhus og tyskerbunkerne. Huset fandt vi, men ikke bunkerne. Så kørte vi nordpå igen til Harboør, hvor vi spiste middagsmad i en grillbar. Så kørte vi til færgen i Thyborøn, hvor min mor pludselig var i tvivl, om den stadig sejlede eller ej (kunne være til reparation). Hun gik hen og kiggede på et opslag og kom tilbage og påstod hårdnakket, at sidste færge sejlede kl. 18 (da var kl. ca. 19:30) - indtil min søster og jeg fik kigget nærmere på opslaget og læste, at i ferieperioden sejler sidste færge fra Thyborøn kl. 20:00. Så vi var hjemme igen ca. kl. 20:30 og godt trætte efter en lang, god og spændende køretur.

    Hvis vi ikke havde kunnet tage færgen, så havde vi været nødt til at køre hele vejen uden om (til Lemvig, Struer, Oddesund osv..).

    Lige en tilføjelse! I aften skal vi til grillfest/vejfest hos vores naboer. Det er vores vej og nabovejen, fordi vi ikke er så mange beboere her ude på landet. Og nogle af naboerne kan ikke komme med. Vi skal være der kl. 18:00 og selv medbringe mad og drikkelse.
    Sidst redigeret af Strikkelene : 26-07-2008 kl. 15:52 Årsag: Jeg glemte noget.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Kære feridagbog.

    Jeg har også svigtet dig på det grummeste Og det er ikke i mangel af gode oplevelser - snarere tværtimod! Så noget må jeg samle op på henad vejen...

    Men idag har været en dejlig dag! Telefonen ringede i formiddags med besked om, at den palletank til regnvand, jeg havde ventet på, ville komme her i eftermiddag. Ja ok det er jo ikke fordi, vi har særligt meget regn her på Solskinsøen for tiden Men det kommer jo nok igen. Lige for tiden kunne jeg godt have brugt en tankfuld, for der bliver vandet en del ovenpå ferien udenøs foruden potterne. Så jeg blev lykkelig da en mor til en af min datters veninder kunne skaffe mig en palletank til en favorabel pris

    Over middag bevæbnede jeg mig med karkludestrik og fandt et skygget hjørne i haven sammen med den ældste datter. Det er nemlig noget så meget sommervejr! Vi har heldigvis lidt vind herovre idag, men jeg er ikke til megen varme. Hun kastede sig på tæppet og spillede Nintendo, mens hun ventede på at komme i svømmebassinet med sin søster. Den skrappe mor vil nemlig ikke lade dem bade, mens solen står højest...

    Sidst på eftermiddagen kom tanken så Og straks gik der gang i beregningerne på placeringen... Den skal på nordsiden af huset og mine Syrener står lige præcis 10 cm., for tæt på huset, så de må altså væk. Den kan heller ikke komme igennem porten Men gemalen og jeg fandt frem til, at den måtte på traileren og trækkes om på den anden side med havetraktoren og så kan vi vel slæbe den ind, inden terrassen lukkes med hegn der... Jojo vi keder os ikke hihi.

    Men nu bliver jeg desværre nødt til at løbe, for jeg har risengrød over, der skal røres i
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •