Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Feriedagbogen 2008

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Feriedagbogen 2008

    Jeg vil glæde mig til at starte hver sommerdag med et kig her i tråden!

    Om det er sol eller regn, hjemme eller ude, så er det sommer og ferietid Og vi vil i fællesskab her skrive dagbog over de glade dage, det fører med sig... Måske oplever du kun én glad dag hele sommeren - måske 90. Det vigtige er, at du videregiver din(e) glade dag(e) her i tråden, så vi er mange, der får glæde af dem

    Så grib dagen, fat tastaturet og lad os læse en masse "brev hjem" ligesom når man er på lejrtur og griber ud efter dem, der savner en, mens man er væk
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvilken god ide .. det bliver hyggeligt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Kære sommerdagbog.

    Jeg "svigtede" dig allerede igår, hvilket jeg ved, at du har al mulig forståelse for, for sommer er noget med planløst at nyde, når den er bedst

    Et kæmpe badebassin er i week-enden blevet "installeret" i forhaven og det lykkedes min yngste datter at invitere sin kæreste veninde over til vandplask og pigehvin. Min ældste datter fik lavet en aftale om at besøge sin bedste ven fra svundne tider idag. Og så kan det jo næsten ikke blive bedre, vil du nok sige...

    Men i løbet af eftermiddagen ringede min veninde, som jeg ikke har set i over et år og vi aftalte af mødes idag hos hende Dårligt var røret lagt på og kalenderen afstemt, før Bamsefar bankede på døren. Helt og aldeles uventet sammen med sin "bedre halvdel" fik vi således kaffe/thebesøg og lidt havekig tilligemed. Det er sjældent jeg her på Solskinsøen får besøg af nogen med samme interesse i det grønne som mig.

    Senere bandt jeg så en buket til veninden idag og sendte en sommerhilsen til en kær bekendt. Sørme om ikke der lå besked tilbage, som satte smil og glæde på morgenen! Og så var det ellers fuld fart på i bad og tøj og afsted til veninden, som jeg har haft siden min yngste og hendes datter var helt spæde. Dengang mødtes vi jævnligt til formiddag/frokost og hyggede os. En del nyt var sket hos hende. Hun bor alene med datteren og de havde nu deres fine nye tilbygning færdig. Den har kostet blod, sved og ikke mindst lidt for meget. Men nøøøøøj, hvor var der lækkert og hyggeligt! Så buketten var helt på sin plads Det var den nu også alligevel, for gode veninder, venner og bekendte kan man ikke "forkæle" for tit! Og vi har næsten aftale om at ses igen her, når vi begge har været på sommerferie rejse...

    Fortsat god sommer til alle (50)Håber I også snart har en dejlig dag at berette om
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kære dagbog

    Dagen idag betyder mange mennesker igennem huset siger kalenderen.
    Så en en kage blev sat i ovnen tidligt i morges, så der var nok til alle, og kaffe beholning tjekket Ok der var 2 poser, så klare vi det nok.

    Så har det ellers gået stille og roligt med det hele , det har faktisk været ret hyggeligt, der er drukket 8 kander kaffe, så kaffen slog til.

    Dagen sluttede med at der kom avnbøg til brændeovnen, så nu kan vinterne bare komme, men Ok sommer først. Jens få en del at lave med at stable det, men da han syntes det skal ligge på en bestemt måde, holder jeg fingerne fra det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Dagen i dag bød på en fisketur med min svigerdatter, søn og et barnebarn, som er på ferie her hos mormor i nogle dage. Det blev dog kun til en enkel fisk, men masser snak og nogle gode grin. Nu kan det godt se ud på billedet, som om at Sarah er ked af det, men det er fordi hun står lige i vinden, og den var temmelig strid i dag.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  6. #6
    jannie Gæst

    dagen idag

    Jeg har brugt dagen i dag med først at have en af vores venner på besøg. så i super Brugsen og købe klapstole for vi har altid for lidt stole når alle vores unger og børnebørn er her Tog med min mand til Hørsholm hvor han skulle til møde og jeg osede lidt i centeret hvor jeg fik købt tre børnebøger til at læse op af Totte bøger og så fandt jeg lige en filtebog som jeg måtte eje og nej den var ikke på tilbud Den hedder Filtede hunde ( magi med uld og nål Den dyrkede jeg lige da jeg kom hjem Fik ender på et par luffer der vises imorgen sammen med halstørklædet Begge dele blev valket i dag også så jeg når at få et par luffer med i Maratonen jubi og til aften er jeg startet på nr 2 håndledsdimser og er nået 1/3 del så det går fremad

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kære dagbog

    Efter en hektisk dag i går har vi sovet længe idag helt til kl 8.30

    Haven er ude og stable brænde, det kniber for ham, han døjer med sit knæ, men 2 til 3 trillebør fuld om dage, så er det jo på plads inden så længe, over vejer at få en varmepumpe så vi er fri for at det brænde sjov.

    Skal lige have et par sorte strømper færdig, de skal afleveres i Holbæk til en god ven.. senere har vi et møde med en advokat, så det bliver sent inden vi kommer hjem. tror jeg inveter gemalen ud og spise...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    jannie Gæst
    I morges sendte jeg manden min tidligt ud af huset da han skulle til Lolland og spille bridge Ringede til en veininde og inviterede hende på frokost men vi skulle power shoppe først Det må jeg sige jeg fik gjort Fik købt 5 forskellige størrelser af Quick knit - lidt garn dertil - en lille nålefilt bog med modeller - nogle perler - lidt til hjemmet og så en lækker frokost som afslutning på indkøbene Skønt må jeg sige bare at bruge penge Min mand dåner når han kommer hjem igen selvom jeg havde advaret ham Så ud at gå med hunden En dejlig tur i vores park hvor vi satte os og jeg fik kaffe og han fik vand mens vi sad og nød solen. Resten af dagen står i hobby og computeren her

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Startede dagen med en strøgtur inde i Horsens, ja der kom lidt tøj og andet godt ud af det.
    Herefter på biblioteket for at hente en nodebog, jeg havde bestilt hjem, men men den skulle have været hentet inden for 6 dage og da der var gået 8 dage, ja så havde de sendt den retur, surt.
    Nu er jeg lige kommet hjem fra Glud museum, det ligge mellem Juelsminde og Horsens. Her er der arbejdende værksteder, hvor man kan se nogle af de gamle håndværk, alt bliver lavet af frivillige.

    Her kl. 19.00 skal jeg spille i Uldum kirke, vi har generalprøve, da vi skal spille i Kirken lørdag. Lørdag er der gademusik i Uldum, der bliver spillet og danset i hele byen, der er også boder og andet.(50)
    Mvh. Marianne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Kære feriedagbog.

    Sidder og nyder en kop kaffe akkompagneret af fjensyn og Nintendo i baggrunden

    Tidligt oppe som de seneste par dage for at få min helt egen lille time i et morgenlunt drivhus at vågne i. Det er skønt på den tid af dagen. Først op og få en kop kaffe til morgentjekket på nettet - 20 min. så ud af døren og om til agurker, tomater og blomster. Jeg fik plantet pigernes Pyntegræsker i store potter og sat op i deres legetårn.

    Så ind og have friskbagt brød fra bagemaskinen. Mens pigerne vågnede; en tur under bruseren. Så gik et par timer med at få styr på vasketøj og pigerne i bad/tøj.

    De tog så til Joboland sammen med gemalen og jeg drog til min brors hus, hvor jeg passede min nevø på 6 mdr. Han havde været til Mødregruppe og snakket med en masse små piger så han sov det meste af tiden og jeg fik strikket på en varmestuesok Og så fik jeg genopfrisket fodring med grød i den alder..., give en lynhurtig orm ble på (tester reaktionsevnen rigtig godt og styrker motorikken, da munden fungerer som 3. hånd til at puffe til uro og prutte tæer) samt gjort ihærdig forsøg på at lære poden "Klappe Kage" og "Højt fra træets grønne top" samt andre slagere i den alder

    Nu er jeg mæt overnpå aftensmad og pigerne er rimelig stille af sig efter en dag med masse aktivitet - ikke mindst i vandlandet. Herlig dag (50)
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •