Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: At stryge strækstof - nej, vel?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    At stryge strækstof - nej, vel?

    Hej! Jeg har jo lige syet min "isoli" bluse men der er næsten ikke noget stræk i det og der skal ikke meget til for stoffet går i stykker. Jeg kan sagtens gå med blusen, men den holder ikke mange år.
    Og så læste jeg et andet sted at strækstoffer mister strækket når de bliver strøget. Og det her isoli var meget, meget glat da jeg fik det, så det har da nok fået en tur med strygejernet.
    Men hvad er det med strygning og stræk??? Jeg har lige strøget det stor/ sortblomstrede stof jeg fik. Det er noget twill-noget med stræk og det holdt sig da fint efter strygning. Er det afhængigt af om stoffet er strikket eller vævet, mon?
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Jeg kan desværre ikke svare dig på det Gammelmor, men da jeg for et stykke tid siden købte et par lange lærredsbukser med stræk i, fik jeg at vide at de ikke måtte komme i tørretumbler for så mistede de "strækket", så ved ikke om det er varmen eller hvad der gør at de mister deres elasticitet. Jeg har ellers altid før smidt mine lange bukser i tørretumbleren også hvis de bare var et par cm. for lange, for så passede de på længden når de var tørret
    Mariane


  3. #3
    mariadenmark Gæst
    Du både kan og skal stryge og presse strækstof når du skal sy med det. Men det gælder selvfølgelig om at bruge den rette temperatur... Prøv på et lille stykke reststof først.
    HTH
    Maria

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •