PDA

Se fuld version : SEEEEEEE hvad postbudet havde med til mig idag :-)

Gammelmor
24-06-2008, 13:10
96 spoler med tråd, en rulle rivevlies og nogle små plader opløslig plastic ( så nu skal jeg da bare igang) OG - næsten det sjoveste - en SPOLEMASKINE så jeg ikke behøver at have min Hugin stående og tage plads op på spisebordet bare fordi jeg ikke kan bruge Husqvarnaspoler på Janome-overlocke'en.
Uha hvor jeg bare snart vil igang igen.....

Zep
24-06-2008, 14:16
Novra, der er godt nok noget at lege med der (:)

hundeuld
24-06-2008, 18:23
Glæder mig til at se hvad du får ud af alle de farver...

Har du noget specielt du vil lave ?

OPR1
24-06-2008, 18:24
Der er vist dømt rigtig symaskineråhygge

Gammelmor
24-06-2008, 22:54
Ja, hygge, jaaaaaa, så bare en lille smule regnvejr her i sommerferien ville ikke være af vejen! *120* Undskyld (R)

Jeg har ikke nogle faste planer. Og lige i de her dage er jeg faktisk en smule overvældet og nu skal jeg til at lære at sy noget som er sværere end Onion-mønstre, ihvertfald til mig selv. Jeg er meget begejstret for Onion til børn, men med min form er det altså bedst med lidt mere pasform, hvis I forstår hvad jeg mener ( et formstøbt korset var ski nok i virkeligheden vejen frem((O)))

Men der er stof til min datters regnbuebluse og jo længere hun har til at tænke over den, jo mere vil hun have på af broderier. Det begyndte med en regnbue men nu skal der helst også være stjerner og et træ og nogle blomster. Og fordi hun er mors pige (z) så vil jeg da forsøge.

hundeuld
24-06-2008, 23:05
Dejligt med en mor der bare kan sy (z)

klasus
24-06-2008, 23:12
Tju hej hvor det for dig *152*

Husk at sige til hvis du mangler mønstrer på noget bestemt - Hvis det ikke er der, kan det sikkert laves *108*

elo1965
25-06-2008, 13:55
Hejsa Klasus, kan se du selv laver nogen mønstre, tænkte på hvilke programmer du bruger, jeg har kigget lidt på embird, og på stitch2embroidery, men synes nu det ser lidt indviklet ud :-)

klasus
25-06-2008, 15:57
Hejsa Klasus, kan se du selv laver nogen mønstre, tænkte på hvilke programmer du bruger, jeg har kigget lidt på embird, og på stitch2embroidery, men synes nu det ser lidt indviklet ud :-)

Jeg bruger Embird. Jeg startede med at teste diverse broderiprogrammer - pris kontra brugervenlighed - og besluttede mig for Embird.

Efter flere havde skrevet, at det var lidt svært pga. engelsk har jeg oversat programmet til dansk, og er i gang med at oversætte manualerne, sådan at alle registrerede brugere vil kunne vælge at få programmet på dansk ca. fra sidst på året (jeg mangler endnu 134 siders oversættelse *134* ) Men efter aftale med programmets ophavsmænd, er det mulig at få de danske sprogfiler via mig indtil da.

Det er svært at udtale sig om hvorvidt det er nemt at bruge, fordi det også afhænger af hvordan ens hjerne fungerer i relation til billeder - Det lyder måske lidt kryptisk, men er svært at forklare med ord (x) men jeg har overvejet, om jeg skulle lave en lille billed-beskrivelse, da jeg ved at The_Dane/Pernille gerne vil vide lidt om vektorisering.

Meen nu har jeg altså liiige en aftale med en *145*først, men når jeg er færdig med manualen, har jeg sikkert også fået lavet et par beskrivelser, og hvis før, så lover jeg, at I nok skal få dem at se.

Bare for en sikkerheds skyld: Oversættelsen koster IKKE noget, lige som jeg IKKE får anden betaling end glæden over at have hjulpet andre!

the_dane
25-06-2008, 22:36
det er et fantastisk arbejde du laver med at oversætte embird.
Det vil jeg glæde mig til.
Som du ved har jeg embird, sfumato, studio, iconizer (super god), font.

Lad endelig vide hvis du har brug for eks. korrektur etc.
Embird er et godt program og til en god pris

klasus
25-06-2008, 22:49
det er et fantastisk arbejde du laver med at oversætte embird.
Det vil jeg glæde mig til.
Som du ved har jeg embird, sfumato, studio, iconizer (super god), font.

Lad endelig vide hvis du har brug for eks. korrektur etc.
Embird er et godt program og til en god pris

Pas på, hvad du siger - jeg ta'r dig nok på ordet, for det er svært at læse korrektur, på noget man selv har skrevet - specielt 200 siders oversættelse *120*

Har du forresten fået lavet logoet til din søn? Hvis det er, vil jeg gerne vektorisere for dig, så kan du bare sende mig en mail med et billede